Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-05 14:30
Hi Tweakers,

Sinds kort woon ik in een woning met vloerverwarming via stadswarmte. Ik kom er helaas moeilijk bij, maar dit is een foto van de verdeler:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TGyb2wR_TuUPrShed36yfEIed4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OPB6KKFJacoK0LVAtoSkDiRU.png?f=fotoalbum_large

Omdat ik vanwege werk binnenkort voor langere tijd niet thuis zal zijn, wil ik graag de vloerverwarming uitzetten of in ieder geval op een lage temperatuur houden zodat ik niet veel kosten hieraan kwijt ben. Ik heb gelezen over de risico's bij het volledig uitzetten van de vloerverwarming - die risico's ben ik bereid te accepteren afhankelijk van wat de kosten zijn als de vloerverwarming minimaal draait.

Het bedrijf wat de vloerverwarming geinstalleerd heeft is niet meer in business, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen met het beantwoorden van mijn vragen:

1. Op welke stand moet ik de thermostaatknoppen (aanvoer / uitvoer) draaien zodat ik zo min mogelijk kosten hieraan heb, maar dat het systeem niet helemaal stil ligt? Momenteel zit 'ie op 25 graden (ik gok aanvoer) en 35.

2. Mocht ik de vloerverwarming volledig willen uitzetten, is het dan een kwestie van de stekker eruit? Of moet ik nog iets anders doen om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

IDDQD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:46
Heb je geen thermostaat in de huiskamer die op 12 graden ofzo kan staan?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepenbrink
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-05 16:38
Ik zou zoals hierboven ook aangegeven proberen om de thermostaat op 10 graden te zetten als je weggaat. Dat zou voldoende moeten zijn.

Voor het helemaal uitschakelen van de VVW zou ik oppassen. Allereerst kunnen de pompen slecht tegen langdurig uitstaan ivm vastlopen. Vandaar ook dat veel mensen een pompschakelaar nemen die automatisch elke dag even de pomp aangooit.
Daarnaast is er dan helemaal geen warmte afgifte in je woning. Met alle vocht/schimmel/bevriezing problematiek die daar mee gepaard kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-05 14:30
Bedankt voor de reacties. De thermostaat in de woonkamer heb ik op 10 graden gezet, maar de vloer voelt nog warm aan.

Kan het kwaad dat ik de aanvoer op bv. 15 graden zet en retour op 10 graden, zodat ik zeker weet dat er niet onnodig verwarmd wordt?