Schaling tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat ik merk op mijn MacBook met 13.6 inch scherm is dat op de normale schaling de 3e kollom van tweakers net niet wordt weergegeven in Safari. Als ik echter van Safari een venster maak en het venster een heel klein beetje uit het raster van mijn scherm verplaats, ik dan al voldoende ruimte heb voor dat 3e kollom. Mijn inziens ziet de website er dan ook nog perfect uit. Je mist geen informatie omdat de randen links en rechts vrij breed zijn.

Nu is dat lastig om dat venster zo te houden want MacOS die zal bij het opnieuw starten van Safari het venster weer passend maken in het scherm canvas en Tweakers springt dan terug op 2 kolommen.

Wat ik heb geprobeerd:
-MacOS schaling op “Meer Ruimte” instellen, maar dat is net wat aan de kleine kant.
-Safari laat toe uit te zoemen naar 85%, dan passen er 3 kolommen, vind ik ook best klein.
-Chrome en Firefox laat toe uit te zoemen naar 90%, dat is redelijk goed maar beperkt me tot die browsers.
-Custom CSS opgezocht op tweakers, die de Sidebar verbergt of zelfs verwijderd, maar dat veranderd niets aan de response van de site, hij houd het dan ook bij 2 kolommen.

Het zouden maar een paar pixels hoeven zijn volgens mij die het mogelijk maakt om de Tweakers.net passend te krijgen op een 13 inch MacBook scherm i.c.m. 3 kolommen. Het zou heel fijn zijn als wij het op de 1 of andere manier zelf kan tweaken (custom CSS), of nog mooier of er plannen zijn het aan te passen op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

8 | 344 | 16 | 344 | 16 | 344 | 8 | 64

Maakt samen 1144 pixels. Een 13" Macbook Air heeft een horizontale resolutie van 2560 pixels met een pixel density van 2, dus effectief 1280 pixels. Dat zou dus moeten passen, maar ik vermoed dat de default OS schaling geen 100% is?

Als we echter zouden schaven aan de kolombreedtes om het wel passend te maken dan is de kans groot dat we enkel het probleem verplaatsen naar een ander combinatie van scaling en resolutie...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
MacOS noemt het 1470 x 956 bij de schaling setting op Standaard. Maar schaalt het dan want de native resolutie is 2560x1664 pixels.

Outer window size: 1470 x 842
Inner window size: 1470 x 790
Left, Top screen coordinates of the window: 0 , 38

Zegt Javascript in Safari met 100% schaling.

[ Voor 39% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-03-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

Ah, wat jij bedoelt met 3 kolommen is wat wij zien als 4 (waarbij de eerste 2 zijn samengevoegd). Dan kom je op 144+16+344=1504 uit. Dat past dan inderdaad niet bij een horizontale resolutie van 1470 pixels...

Intentionally left blank