Ik zoek een monitor arm met vrij specifieke specificaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madredchris
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Heyhoi, lurker Chris hier!

Ik ben opzoek naar een monitor arm met vrij specifieke specificaties. Ik simrace graag maar elke keer als ik mijn stuurtje eraan slinger, schuif ik mijn monitor naar voor om zo de meeste immersion te fiksen. Ik begin me hier alleen een beetje aan te irriteren. Het is toch net niet fijn, dat gehannes.

In onderstaande imgur link staan wat schematische weergavetjes van de eisen waar hij aan moet voldoen en wil ik graag een bureaubevestiging. Liefst c-clamp maar als ik met schroeven aan de haal moet, soit.

Het gaat om een LG UltraGear 34GN850-B.

https://imgur.com/a/ZlGB2CI

Ik ben al best een tijd op zoek, maar ik begin me achter de oren te krabben of er uberhaupt wel een arm bestaat met deze specs, en zo ja; of dat een beetje betaalbaar is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
Ja, ze bestaan, maar 80 cm is vrij lang. Ik ken er maar die hebben 2 knikpunten, die zou je dan moeten strekken om 80 cm te halen ...

Wat is je budget?

Ps, 80 cm arm geeft behoorlijke hefboom , waar bestaat je bureaublad uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madredchris
99ruud99 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:42:
Ja, ze bestaan, maar 80 cm is vrij lang. Ik ken er maar die hebben 2 knikpunten, die zou je dan moeten strekken om 80 cm te halen ...

Wat is je budget?

Ps, 80 cm arm geeft behoorlijke hefboom , waar bestaat je bureaublad uit?
Budget heb ik nog niet eens over nagedacht omdat ik de zoektocht eigenlijk al had opgegeven. Als ik nu iets moet roepen denk ik aan 100-150eu? Maar ik weet niet zo goed of dat een redelijke waardering is.

Mijn bureau is wel massief hout gelukkig, niet zo'n kartonnen ikea ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
80cm is inderdaad erg veel om de reden die @99ruud99 geeft. Ik zou hem dan eerder aan de muur schroeven, als dat kan. Of zeg gewoon je monitor op wieltjes zodat ie makkelijker naar voren te rollen is. :)

En wat had je wel al gevonden? Want ze komen in vele vormen, maten en prijzen: categorie: Muurbeugels
(Dat je nog geen idee van je budget hebt, doet me vermoeden dat je deze lijst nog niet gezien had. ;))

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 24-03-2024 01:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madredchris
Die lijst had ik nog niet gevonden omdat hij muurbeugels heet en dat is helaas niet wat ik zoek ivm een zit-sta bureau.

De reden dat ik mijn zoektocht had opgegeven is omdat ik me zorgen maak dat de arm maar 60 haalt of dat hij raar hoog/laag van mijn bureau hangt. Dat is ook geen gezicht.

https://tweakers.net/pric...sk-monitor-arm-zwart.html ik had deze gevonden maar die vind ik veel te duur, en is denk ik ook overkiil.

Hefboom is best goed op te vangen door hem vast te schroeven, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Madredchris schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:57:
Die lijst had ik nog niet gevonden omdat hij muurbeugels heet en dat is helaas niet wat ik zoek ivm een zit-sta bureau.
Fair point. Aan de muur is dan geen optie :) Maar zoals je ziet zitten er genoeg bureaumodellen tussen.
https://tweakers.net/pric...sk-monitor-arm-zwart.html ik had deze gevonden maar die vind ik veel te duur, en is denk ik ook overkiil.
Monitorarmen zijn over het algemeen best duur. Maar kijk vooral eens bij de MediaMarkt (bijvoorbeeld) naar de showmodellen. En vergeet ook V&A niet.
Hefboom is best goed op te vangen door hem vast te schroeven, toch?
Het punt is dat je een grote belasting op een klein stuk van je bureau zet. Als jij je geen zorgen maakt over beschadiging of zelfs afbreken van je blad, kun je de gok wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 24-03-2024 02:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat ik overigens zelf ook een belangrijke eis van een monitorbeugel vind, is de stevigheid/stabiliteit. Ik heb er echt een hekel aan als de monitor, alleen al door wat typen, staat/hangt te wiebelen. Dat wil je tijdens het rijden ook niet hebben, denk ik. Ook daarom is zo'n hefboom geen goed idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Massief eiken neem ik aan? Wat is de dikte?

Want je gaat een draaimoment maken van zo'n 400 kg.
Op den duur maak je dan een deuk, en gaat de arm steeds meer hangen.
Alternatief: metalen u profiel die kracht sprijd over de breedte van je bureau.

Stel je denkt dat je bureau het houdt, zet een koevoet op het hout en leun er netjes lichaams gewicht op, dat heeft ongeveer zelfde draaimoment.

Eiken van minder dan 3 cm heeft sowieso u profiel nodig, omdat het letterlijk afbreekt.
Eiken van meer dan 3 cm heeft voornamelijk het probleem op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madredchris
Madredchris schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:46:
[...]
Mijn bureau is wel massief hout gelukkig, niet zo'n kartonnen ikea ding.
Even gegoogled wat het nou is voor de zekerheid en blijkbaar is het spaanplaat. Blad is 2.5cm dik met een melamine toplaag.
Room42 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 02:09:
Het punt is dat je een grote belasting op een klein stuk van je bureau zet. Als jij je geen zorgen maakt over beschadiging of zelfs afbreken van je blad, kun je de gok wagen.

Wat ik overigens zelf ook een belangrijke eis van een monitorbeugel vind, is de stevigheid/stabiliteit. Ik heb er echt een hekel aan als de monitor, alleen al door wat typen, staat/hangt te wiebelen. Dat wil je tijdens het rijden ook niet hebben, denk ik. Ook daarom is zo'n hefboom geen goed idee. :)
Over de belasting moet ik inderdaad nog maar eens goed nadenken. Ik denk dat als ik er een metalen verstevigingsplaat van onder aanvastschroef dat dat de druk iig wel wat verdeeld, maar ik weet niet of dat genoeg is. Ik ben ook niet van plan om hem dagen lang op 80cm te laten hangen, ik race max een paar uurtjes achter elkaar en duw hem, als ik klaar ben, weer terug naar positie waar de heftboom bijna niet belastend is.

Qua stabiliteit ben ik het met je eens; Het is rete irritant als het hele setje heen en weer beweegt bij het typen en racen. Gelukkig zit mijn stuursetje op een losse wheelstand en zal ik niet zoveel typen tijdens het racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madredchris
99ruud99 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:47:

Want je gaat een draaimoment maken van zo'n 400 kg.
Even een dubbelcheck! Ik denk dat je een nulletje teveel hebt gedaan, just checking!

(55N(Monitor)+10N(Arm)) * 0.8m = 52Nm. Dit moet vast wel goedkomen op mijn bureautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Het gaat om verhouding draaipunt-aanhechting vs draaipunt-- scherm .

Vandaar 400 kg.
Pagina: 1