Eigen starrt-up cnc frezen pc componenten/waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmertjuhh
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-09 20:08
Hallo,

Ik ga voor mijzelf een custom Distroplate maken, dit omdat er op de markt weinig voor mijn case beschikbaar zijn en de prijs vrij hoog is. Nu vroeg ik mij af, is er markt voor om dit uit te breiden tot een eigen start-upje.

Hebben mensen hier ervaring met een eigen bedrijf in pc custom modding met cnc banken?

Graag hoor ik over jullie ervaringen hierin.
Ook hoor ik graag of er mensen juist behoefte aan hebben om een beeld te krijgen van de markt.

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:01

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Maak een businessplan.

Heb je een CNC of moet je die nog gaan kopen?

Hoeveel kost een (professionele) CNC en hoeveel blokken moet je dan verkopen om het terug te verdienen (als je materiaal, uren, verzekeringen, huur, retouren en afschrijvingen meerekent)?

Wie gaat het bovenstaande betalen t/m het moment dat het bedrijf zodanig loopt dat het winstgevend is.

Hoeveel kost bovenstaande financierder.

Wie gaat de marketing doen?

Heb je een locatie voor je CNC bank?

Heb je ervaring met CNC banken? Kun jij de waterblokken zelf 3D tekenen en CNC'en?

Wat is het risico als je (een tijdje) minder klanten hebt, kun je dan je huur nog betalen?

Vindt je het überhaupt leuk werk om CNC-operator te zijn of is het idee puur om geld te verdienen?

--

Om je vraag wat directer te beantwoorden, om een beeld te krijgen van een markt, doe je een marktonderzoek.

- Is er veel concurrentie?

- Heeft jouw product iets unieks tegenover de rest?

- Wat zijn de prijzen van concurrenten?

- Hoe groot is de (zelfbouw) PC markt?

- Hoeveel van de zelfbouwers doet waterkoeling

- Hoeveel van die mensen zou bij jouw een blok willen bestellen?
_____

Persoonlijk zou ik eerder een waterkoeler 'uit de voorraad' bestellen (en mijn GPU keuze daarop afstellen) dan er daadwerkelijk eentje 'custom' te laten fabriceren.

Maar dan maak je al de aanname dat ik een GPU überhaupt zou waterkoelen.

Als je een unieke kans hebt (i.e., je mag voor een klein bedrag de apparatuur van de baas na werktijd gebruiken om e.e.a te fabriceren) dan is het misschien de moeite waard.

Maar zonder een duidelijk plan zo'n markt betreden, lijkt mij zeer lastig.

Ik verwacht dat je het bovenstaande gedeelte van je marktonderzoek ook veel beter kunt doen in een enquête vorm, met wat duidelijkere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:02
Het zal je in ieder geval geen boterham op leveren.

Denk dat je blij mag zijn met 1 order per week, dus dan zou je per order al 600 euro winst moeten maken om enkel huur en afschrijving te regelen...
Dat betekend dat de waterblokken 700 euro gaan kosten... Zijn ze zo uniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Het forum is niet voor marktonderzoek.

Dit topic is gesloten.