Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 20:51
Hoi mensen,

Met mijn twee meter ben ik niet snel content met de meeste bureau's, zeker niet vanwege de beperkte ruimte voor mijn benen.
Ik zoek een, liefst hoek-, bureau voor gaming en muziekproductie. De ruimte hier is beperkt (net geen kubus, dus toch een rechthoek) van 7m2. Er staat al een DJ Booth voor wanneer ik vanuit huis op de radio draai.

Ik ben zeer gecharmeerd, qua kleursetting, van dit bureau (link), maar ben bang dat ik met mijn lengte (ben niet dik, maar ook niet de dunste) me ga irriteren. Kunnen de mensen van hier, die affiniteit hebben met bureau's voor lange mensen, mij hierin adviseren ? Mijn budget is rond een max van 400.
Ik heb twee 29 inch UltraWides en een 34 inch Ultrawide is onderweg. Mijn idee was een hoekbureau waar de 34 incher op komt te staan en daarboven aan de muur met twee goede beugels (die ik heb) de 29 inchers.
De reden van deze UltraWides is dat ik een grote tijdlijn gebruik in een DAW (muziekproductie software) en verschillende VST's in het zicht wil hebben voor alle hardware die ik gebruik.

Ik word een beetje kribbig dat verreweg de meeste bureau's een diepte hebben van 60-70cm. Daar kan ik gewoonweg niet aan zitten. Mijn vrouw heeft er eentje van 60cm met extra ruimte van 10cm tussen het bureau en de muur en daar voor zitten is gewoon erg oncomfortabel voor mij. 80cm is te doen, dat heb ik jaren gedaan.

Ik heb tot nu toe altijd een eettafel van 220x100 gebruikt, maar met de aankoop van de DJ Booth, past deze eigenlijk niet meer (te weinig beweegruimte, mede vanwege de deur die klaarblijkelijk 110 cm breed moest zijn van de aannemer, dit huis is vrij nieuw nog).

Ik hoef niet per se het bureau uit de link, maar zoek wel iets vergelijkbaars. Kan het echter niet vinden. Ik zoek al een tijd ernaar maar kom iedere keer bij ondiepe bureau's uit. Ook in een straal van 50km heb ik gekeken bij bedrijven naar dit soort bureau's en dat bood ook geen soelaas.

Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 13:42
@Indifstublatia , zoek je een bureau om ook aan te staan (dit topic), of een bureau om alleen aan te zitten (elders?)
Voor 400 euro is het (bijna?) onmogelijk om een degelijk zit/sta bureau te kopen die niet wiebelt als je er aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
AceAceAce schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:06:
@Indifstublatia , zoek je een bureau om ook aan te staan (dit topic), of een bureau om alleen aan te zitten (elders?)
Voor 400 euro is het (bijna?) onmogelijk om een degelijk zit/sta bureau te kopen die niet wiebelt als je er aan staat.
Hey, nee ik zoek geen zit-sta bureau. Ik weet dat dit topic deze titel voert, maar kon geen ander topic vinden.
Om nou een heel nieuw topic aan te maken vond ik niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:27

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afgesplitst van Het grote zit/sta bureau's-topic , daar was het off-topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Ik ben ook lang (197cm), en heb gewoon een Ikea "Bekant" Galant hoekbureau met drie poten. De mijne is uit het jaar kruik. 160x120 en die is dus 80 diep. Maar die maken ze zo te zien niet meer. Is nu max 160x110. Net jammer.

[ Voor 43% gewijzigd door Meester_J op 23-03-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat elke kantoormeubelzaak wel bureau's van 80 centimeter of meer voert. De mijne is 80 centimeter, ruim voldoende voor mijn korte beentjes, en komt gewoon van een online kantoormeubeltoko. Ikea zal ook wel zoiets hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:57
Elk ergonomisch goedgekeurd bureau is minimaal 80cm diep. Hier in het verleden een 180x80 bureau gehad en nu zitten we met 2 keer 120x80 naast elkaar. Beide overigens van de ikea. Oude was de Galant geloof ik, nieuwe de Bekant.
De Galant was ook de 160x120 variant van, iets meer nieuw te krijgen maar staan er nog erg veel van op marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:19
Arbo regels zeggen min. 80 cm diep dus het ligt niet aan jou! Zie bv https://www.kantoormeubel...arbo-richtlijnen-werkplek

Moet je niet een elektrisch verstelbaar bureau nemen? Dan kun je er ook aan staan als dat soms eens beter is. En zo hoog zetten als comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb dit opgelost met de (mogelijk) bekende Ikea DIY hack. Twee ladekasten, een keukenblad en die ligt op pootjes die op de ladekasten zijn vastgeschroefd. Goedkope maar handige methode.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Tallguy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:01:
Ik heb dit opgelost met de (mogelijk) bekende Ikea DIY hack. Twee ladekasten, een keukenblad en die ligt op pootjes die op de ladekasten zijn vastgeschroefd. Goedkope maar handige methode.
Juist dit had ik mij ook bedacht vanmiddag. Twee ladekasten van het type "Alex" en dan een werkblad op maat laten zagen en erop monteren. Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Los van wel of niet in hoogte verstelbaar, zorg wel dat het bureau precies de juiste hoogte aan kan. Ik heb hier een bureau dat door nog iemand anders gebruikt wordt, en ik moet hem altijd 5cm hoger zetten, anders krijg ik schouderklachten. Zo nauw kan dat komen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 12:42
Valt wel buiten je budget,
Maar ik zou hier eens kijken.

https://www.worktrainer.nl

Wij hebben hier 2 bureau’s vandaan en zijn super tevreden.

Volgens mij kunnen ze ook bladen op maat leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:59
Ik heb een keer via Marktplaats en 2e hands kantoormeubelen zaak gevonden (ergens in Utrecht, bij de Ikea in de buurt. Helaas weet ik t niet concreter dan dit). En daar voor 40 euro een blad van 200x100cm gevonden en die op een hoog laag onderstel gezet (onderstel moest wel breder worden gemaakt).

T was even knutselen, maar werkt prima en was relatief goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

Met ^^ ik heb een Ikea breed hoog/laag bureau onderstel, handmatig. En ik zou niet weten waarom je daar geen groter blad op zou kunnen schroeven. Die onderstellen zijn echt best stevig. En als je denkt dat het (hoek) blad gaat doorhangen koop je beter hout of plaats je verstevigingsbalken.

edit - en anders koop je er twee, wellicht makkelijker afhankelijk van hoe je je apparatuur gebruikt en plaatst.

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 24-03-2024 01:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:09
Is een plank aan beugels in/aan de muur geen optie? Die kan je op de gewenste hoogte installeren en het hout kan je elke kleur verven die je maar wilt
Pagina: 1