Oven sluit niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejterpstra
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03 20:23
Ik heb een Etna Mo670ti oven en sinds een tijdje sluit hij niet goed meer. Blijft 1 of 2 cm open staan. Ik moet er nu iets tegenaan zetten wil ik hem gebruiken.

Daarnaast, als ik de deur helemaal open zet, staat hij verder naar beneden dan vroeger het geval was. Niet 90 graden maar meer dus.

Ik heb de deur er uit gehad. Scharnieren lijken prima.

Is het waarschijnlijk dat het toch de scharnieren zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Zitten de scharnieren wel goed weer in het frame?
Zet eerst de deur helemaal open, en kijk daarna of ze scharnieren stevig vast zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejterpstra
Ja. Ze zitten goed vast. Geen beweging in te krijgen en netjes die palletjes eroverheen gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
De scharnieren zijn geklonken met een veer erin, dus of de veren zijn uitgerekt/moe of er is slijtage ergens opgetreden op een scharnierpunt. Vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejterpstra
pennywiser schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:13:
De scharnieren zijn geklonken met een veer erin, dus of de veren zijn uitgerekt/moe of er is slijtage ergens opgetreden op een scharnierpunt. Vervangen.
Ok, dankjewel. Het lijken dus wel de scharnieren te zijn. Of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
ejterpstra schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:42:
[...]

Ok, dankjewel. Het lijken dus wel de scharnieren te zijn. Of kan er nog iets anders aan de hand zijn?
Daar hoop je op, maar ik ben bang van niet. Demonteer ze eerst eens en controleer op speling en zwakke vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejterpstra
Ik heb de deur er uit gehad. Scharnieren lijken aardig stevig. Ik heb een waterpomptang nodig om ze open en dicht te doen. Het lijkt er wel op alsof binnen in de oven de deur/haken weer naar buiten geduwd worden.
Pagina: 1