Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipieee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:04
Mijn vraag
...
Hoi! een klein gedeelte van het scherm van mijn Samsung S21+ registreert opeens geen aanrakingen meer. Dit zit ongeveer op de letter e waar mijn toetsenbord zit op het scherm dus erg onhandig om mee te typen... Ik heb mijn telefoon al een paar keer uit en aan gedaan en heb de laatste OS-versie dus ik denk dat het aan de hardware ligt. Verder doen alle pixels op mijn scherm het nog wel en de telefoon heeft ook geen andere problemen.
Nu vroeg ik me af of er nog andere opties zijn buiten een nieuw scherm/nieuwe telefoon, want voor mijn gevoel is er gewoon een touch connectie ergens los wat misschien gewoon vastgesoldeerd kan worden of iets dergelijks. Ik kan zelf zo niet per se iets vinden over een service die dit aanbied in de buurt van Eindhoven. Mocht iemand ideeën of tips hebben hoor ik het graag!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Samsung S21+

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Buiten het vervangen van het scherm heb ik niet echt een andere optie kunnen vinden zelf.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Meestal bestaat het touch gedeelte uit "strepen". Als er een touch gedeelte defect is, dan werkt een strip niet meer (horizontaal of verticaal).

Werken de alle andere letters wel? Voornamelijk de W/R of de S/X ben ik benieuwd naar.

Je kan ook je notificatiescherm naar beneden vegen richting de letter e. Als die daar los laat dan is het inderdaad een defect. Zo niet, dan is het softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipieee
Knamix schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:05:
Meestal bestaat het touch gedeelte uit "strepen". Als er een touch gedeelte defect is, dan werkt een strip niet meer (horizontaal of verticaal).

Werken de alle andere letters wel? Voornamelijk de W/R of de S/X ben ik benieuwd naar.

Je kan ook je notificatiescherm naar beneden vegen richting de letter e. Als die daar los laat dan is het inderdaad een defect. Zo niet, dan is het softwarematig.
Het is inderdaad een verticale streep die over de e gaat, ik denk over de hele lengte van het scherm. Weet je of dat het waard is om het te maken? of is de enige optie toch een nieuw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:03
Het onderdeel dat je dan wilt vervangen heet de digitizer, maar Ik twijfel of iemand in NL alleen de digitizer doet. Uit genak doen ze altijd heel de screen assembly, zal wel rind de 100 - 300 eur zijn afhankelijk van kwaliteit en wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe oud is de telefoon, heb je nog garantie?

Zo niet, zijn er soms kleine zelfstandige winkeltjes die meer doen qua reparatie, maar grotere winkels of plekken met niet genoeg kennis kiezen voor totaal vervanging.

Verder weeg de kosten voor reparatie af tegen vervanging. Met inruil en eventuele abonnement verlenging kan dat ook te overwegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipieee
swhnld schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:37:
Hoe oud is de telefoon, heb je nog garantie?

Zo niet, zijn er soms kleine zelfstandige winkeltjes die meer doen qua reparatie, maar grotere winkels of plekken met niet genoeg kennis kiezen voor totaal vervanging.

Verder weeg de kosten voor reparatie af tegen vervanging. Met inruil en eventuele abonnement verlenging kan dat ook te overwegen zijn.
Ja de telefoon is ondertussen 2.5 jaar oud, dus ik heb geen garantie meer... Ik zit inderdaad te twijfelen of het het nog waard is deze telefoon te laten repareren, met het risico dat er binnenkort weer iets kapot gaat. En een nieuw scherm is alleen qua prijs van het scherm al 180 euro, en dan nog met de kosten van de service erbij is het ondertussen misschien beter om een nieuwe telefoon te kopen....
Pagina: 1