Problemen met powerline na installatie slimme meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePadre
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-04 15:57
Gisteren zijn ze bij ons een digitale meter komen plaatsen (voor gas en elektriciteit).
Na deze installatie merkte ik mijn powerline (devolo Magic 2 WiFi ) op willekeurige momenten voor een paar seconden zijn verbinding verliest en daarna terug vanzelf terug connectie maakt.

Voor het plaatsen van deze installatie werkte alles goed en heb ik nooit problemen gehad.

als mijn pc rechtstreeks aan de modem hangt heb ik geen problemen dus weet wel zeker dat daar het probleem zit.

Heb al gedacht om eens een andere powerline te kopen en zien wat dat geeft, maar misschien heeft iemand hier een idee wat ik eventueel nog zou kunnen proberen?

En nee, ik weet dat een powerline niet altijd ideaal is maar ik kan hier geen kabel door het huis trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Powerline is ruk en onbetrouwbaar.
Kan zomaar zonder duidelijke aanleiding er mee ophouden, het stroomnet is gewoon niet geschikt voor netwerk verkeer.

Gebruik gewoon wifi.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePadre
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-04 15:57
Ben(V) schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:00:
Powerline is ruk en onbetrouwbaar.
Kan zomaar zonder duidelijke aanleiding er mee ophouden, het stroomnet is gewoon niet geschikt voor netwerk verkeer.

Gebruik gewoon wifi.
wifi geraakt hier niet in de kamer, ik zou een wifi extender kunnen gebruiken maar het is voornamelijk voor te gamen en mijn powerline was voor het plaatsen van de digitale meter daar echt een heel goede oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
DePadre schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:05:
[...]

wifi geraakt hier niet in de kamer, ik zou een wifi extender kunnen gebruiken maar het is voornamelijk voor te gamen en mijn powerline was voor het plaatsen van de digitale meter daar echt een heel goede oplossing voor.
En nu niet meer, erg crue gezegd .

Powerline is flink gevoelig, en tot nu toe heb je geluk gehad. Niets zo praktisch als een netwerkkabel, wifi kan ook, evt met meerdere accesspoints.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Als je voorheen een analoge meter had werkte de transformator die erin zit waarschijnlijk als een soort filter.
Dat is nu weg. Dus komt er meer storing van het net je huis binnen.

Je kunt zelf een PLC filter installeren na de hoofdschakelaar, maar dat is niet gratis en neemt aardig wat plek in.
Een kabel is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:31
DePadre schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:05:
[...]

Er zijn oplossingen via coax kabel (moca). Ligt die kabel er wellicht?
Pagina: 1