Opstap naar voordeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapanica
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-08 19:19
Goedemiddag,

Ik heb als opstapje naar de voordeur dit prachtige authentieke ornament zal ik maar zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xvmji6erLK5CPTCcS2sstrM1So0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpMU98qK0ebNIyI0wzXADtrx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou heel graag iets anders willen op de plek van die tegeltjes, maar ik weet niet zo goed wat.

Heb al eens gekeken naar iets van hardsteen o.i.d maar het mag maar 10mm hoog zijn, en ik krijg alleen maar diktes van 30mm of dikker gevonden. Want idealiter kit ik het er gewoon bovenop ipv het uithakken van de bestaande tegels.

Andere optie is weldegelijk de bestaande tegeltjes eruit te hakken, en daar dan iets in te doen, maar wat?

Tips en suggesties zijn welkom!

Gr Sander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

paQ

Sapanica schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:37:
Goedemiddag,

Ik heb als opstapje naar de voordeur dit prachtige authentieke ornament zal ik maar zeggen:

[Afbeelding]

Ik zou heel graag iets anders willen op de plek van die tegeltjes, maar ik weet niet zo goed wat.

Heb al eens gekeken naar iets van hardsteen o.i.d maar het mag maar 10mm hoog zijn, en ik krijg alleen maar diktes van 30mm of dikker gevonden. Want idealiter kit ik het er gewoon bovenop ipv het uithakken van de bestaande tegels.

Andere optie is weldegelijk de bestaande tegeltjes eruit te hakken, en daar dan iets in te doen, maar wat?

Tips en suggesties zijn welkom!

Gr Sander
10mm dik hier op kitten is vragen om vorstschade
Gewoon tegeltjes eruit tikken, en er een stuk hardsteeen of graniet in? Kost de wereld niet, en met 20mm dik al weer wat vorstbestendiger ook.
Natuursteen kan wel spekglad zijn, dus ik zou het oppervlak laten opruwen of bijv laten frezen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:24
Tip, op Marktplaats een gratis keukenblad van hardsteen afhalen en op maat zagen.
Hou er wel rekening mee dat dat spekglad kan worden. Al zullen die tegeltjes dat ook wel eens worden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja uitkijken met gladheid. Je zet een stap buiten in de winter en je gaat op je plaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou de tegeltjes er uittikken en er een deurmat/ringmat (op maat) in leggen. Alle hardstenen platen worden spekglad met een beetje vorst.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 23-03-2024 16:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 10:49
Toffe tegeltjes, gewoon laten liggen. Je haalt zelf aan dat je niet weet wat je anders wil dus waarom kosten maken?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:23

Polycom

Poes van goud

Afbeeldingslocatie: https://www.coppelmans.nl/files/images/webshop/deurmat-45x75cm-1000x1000-620e480c12d20_n.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07
Persoonlijk zou ik hier gewoon een mooie keramische buitentegel inleggen. Op maat (laten) maken vanaf een 120x60 maat gezaagd bijvoorbeeld. Zou zelf kleur beige/iets gelig achtig kiezen zodat het meer een geheel wordt met de andere stenen, maar je mooi het contrast tussen oude stenen en nieuw materiaal ziet.

Dun, antislip.

Edit: oude tegeltjes gewoon eruit halen. Is echt het werk niet en is veel strakker als nieuwe tegel verzonken ligt. Bovendien mag je vloertje nooit hoger komen dan je drempel. Liever iets lager - vanwege het water wat anders in je huis kan lopen bij regen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfNf5ksjiocw86Byqx5d3TzGVDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuINDJUuhE61uWOmF8v4I2n4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Barre_Code op 23-03-2024 22:49 . Reden: Toevoeging- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:34
Die tegels heb je er in 10 minuten uit.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Een hogedrukspuit eroverheen, zou misschien ook al voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapanica
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-08 19:19
Bedankt voor de reacties en het meedenken

Gladheid is zeker een dingetje, dan zal het toch tegeltjes uithakken worden en iets anders er voor in de plaats ipv hardsteen er bovenop kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:32
pentaw1nz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:55:
Die tegels heb je er in 10 minuten uit.
behalve als ze rechtstreeks in het beton gelegd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hfolkers schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:11:
[...]

behalve als ze rechtstreeks in het beton gelegd zijn...
Met een pneumaat ben je dan alsnog in drie minuten klaar :p
Pagina: 1