Ik ga mijn circa 8 jaar oude laptop vervangen. Advies hiervoor is zeker welkom aangezien ik wel redelijk goed weet wat ik wil maar de huidige markt niet dusdanig goed ken dat ik weet waar ik moet starten. Weer laten samenstellen? Of lukt het toch een laptop te vinden die voldoet aan de combinatie geschikt voor zakelijk + gaming?
Vorige laptop had ik samengesteld via XNotebooks. Dit blijkt na 8 jaar een laptop met goede electronica maar slechte mechanische onderdelen te zijn: Scharnieren scherm/behuizing meerdere keren gebroken, mousepad werkt niet meer, toetsenbord defect. Kortom, tijd voor een apparaat dat ik niet permanent als desktop hoef te gebruiken
Wat ga je met je laptop doen?
- Chrome met 20 tabbladen
- Excels met 100.000 regels
- Tekstverwerking, youtube, Netflix e.d.
- Het geven van zakelijke presentaties en GSuite voor zakelijk gebruik
- Gamen: ik zou zeggen medium-end
Thuis sluit ik mijn laptop vaak aan op extern scherm en toetsenbord. Maar ik verplaats ook naar een andere kamer en gebruik dan niet extern scherm.
Wat is je budget?
Max ca 1.500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja met enige regelmaat ivm werk. Gewicht en accuduur is dus een factor om te minimaliseren mits de andere specs aanwezig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Windows 14"of 15"
- Zoals genoemd, een neutraal/professioneel uiterlijk
- Scherm: Full HD is voldoende denk ik. Geen touch screen
- Goede bouwkwaliteit (behuizing, mousepad e.d.). Ik ga zuinig met mijn spullen om dus het kan het waard zijn te investeren in langere levensduur.
- Minimaal 120GB SSD & 1 TB HDD (of is SSD tegenwoordig zo goedkoop dat dit niet nodig is?)
- USB C voor aansluiten op dock voor data en voeding; 2x USB A 3.0
- Bij voorkeur: (relatief) stille koeling
Hartelijk dank voor jullie advies!
Vorige laptop had ik samengesteld via XNotebooks. Dit blijkt na 8 jaar een laptop met goede electronica maar slechte mechanische onderdelen te zijn: Scharnieren scherm/behuizing meerdere keren gebroken, mousepad werkt niet meer, toetsenbord defect. Kortom, tijd voor een apparaat dat ik niet permanent als desktop hoef te gebruiken
Wat ga je met je laptop doen?
- Chrome met 20 tabbladen
- Excels met 100.000 regels
- Tekstverwerking, youtube, Netflix e.d.
- Het geven van zakelijke presentaties en GSuite voor zakelijk gebruik
- Gamen: ik zou zeggen medium-end
Thuis sluit ik mijn laptop vaak aan op extern scherm en toetsenbord. Maar ik verplaats ook naar een andere kamer en gebruik dan niet extern scherm.
Wat is je budget?
Max ca 1.500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja met enige regelmaat ivm werk. Gewicht en accuduur is dus een factor om te minimaliseren mits de andere specs aanwezig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Windows 14"of 15"
- Zoals genoemd, een neutraal/professioneel uiterlijk
- Scherm: Full HD is voldoende denk ik. Geen touch screen
- Goede bouwkwaliteit (behuizing, mousepad e.d.). Ik ga zuinig met mijn spullen om dus het kan het waard zijn te investeren in langere levensduur.
- Minimaal 120GB SSD & 1 TB HDD (of is SSD tegenwoordig zo goedkoop dat dit niet nodig is?)
- USB C voor aansluiten op dock voor data en voeding; 2x USB A 3.0
- Bij voorkeur: (relatief) stille koeling
Hartelijk dank voor jullie advies!