Toon posts:

Abit Th7 en P4 1.5 ghz (423) vraagje(s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuw systeem aangekocht namelijk een P4 1.5 ghz en een ABIT TH7 mobo!

nu in de bios staat de cpu als 100x1.5 ingesteld dus 100 als FSB en vroeg me af of dit wel normale waarde is ?

ik dacht dat een P4 veel hoger kon gaan een aangezien ze op de abit site zeggen dat de TH7 tot 400mhz fsb aankan begon ik me nog meer vrage te stelle!

ik heb het systeem zo vanuit de winkel gekregen maar ik vertrouw het niet echt !

is dit de normale waarde 100FSB voor een P4 ?

Ik ben dus niet van zin te overclocken maar wil de normale instelling wete :)

mag ik die waarden (FSB) verandere of niet ?

kand iemand me hier wat meer info overgeve AUB want weet het echt niet vond het juist raar dat hij nog op zelfde snelheid draait als men oude pc (2 jaar oud) !

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De pentium 4 heeft een quad pumped bus, hetgeen wilt zeggen dat de fsb met 4 wordt vermenigvuldigd.
Dit kan je vergelijken met de athlon 200 en 266, deze draaien ook resp op een fsb van 100 en 133.
De instellingen zijn dus goed :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Op zondag 09 september 2001 05:14 schreef joyrider het volgende:
Ik heb zojuist een nieuw systeem aangekocht namelijk een P4 1.5 ghz en een ABIT TH7 mobo!

nu in de bios staat de cpu als 100x1.5 ingesteld dus 100 als FSB en vroeg me af of dit wel normale waarde is ?

ik dacht dat een P4 veel hoger kon gaan een aangezien ze op de abit site zeggen dat de TH7 tot 400mhz fsb aankan begon ik me nog meer vrage te stelle!

ik heb het systeem zo vanuit de winkel gekregen maar ik vertrouw het niet echt !

is dit de normale waarde 100FSB voor een P4 ?

Ik ben dus niet van zin te overclocken maar wil de normale instelling wete :)

mag ik die waarden (FSB) verandere of niet ?

kand iemand me hier wat meer info overgeve AUB want weet het echt niet vond het juist raar dat hij nog op zelfde snelheid draait als men oude pc (2 jaar oud) !
Waarom koop je in een Socket 423 P4?? Daar gaat je upgrade mogelijkheid... Alle nieuwe P4's zijn Socket 478, die had je dus moeten kopen... Nouja, eigenlijk had je helemaal geen P4 moeten kopen, maar gewoon een Athlon... ;)

Verwijderd

Topicstarter
was laatste pc dat ik kocht :)
en wou rimm geheugen hebben :)
draait op een rambus van 400mhz en dit mobo heeft een raid controler :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
ja het is gewoon 15x 100mhz :) maaaaaaaaaaaaster he!!!!?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 09 september 2001 14:31 schreef joyrider het volgende:
was laatste pc dat ik kocht :)
en wou rimm geheugen hebben :)
draait op een rambus van 400mhz en dit mobo heeft een raid controler :)
Jawel, maar dan kan je toch net zo goed een Abit TH7II-RAID nemen :? Die heeft namelijk een Socket 478. Op dit moment wel duurder, maar hij gaat ook veel langer mee (kan namelijk P4 >2Ghz aan).

Verwijderd

Hey Guys,

Effe over de TH7II raid, ik heb namelijk een nieuwe pc'tje en ik vind hem maar bagger traag.
Ik zal effe uitleggen wat er in zit, misschien dat ik er met jullie hulp wel uit kom.

Cpu P4 1500
256 Rimm
TH7II raid
Asus V7700 gts deluxe
Sb live 5.1
2x netwerk 3com
Maxtor 40 gb 7200 udma 100
brandertje
dvdtje

Maarre tijdens mp3 of vcd spelen stottert de pc erg, hij loopt nog net niet vast, ik draai xp en snap er niks van, de schijf schijnt niet snel te draaien, hij dwaalt een beetje net zoals de oude seagate schijven van vroeger ??
Snapt iemand het, help me dan uit de brand..... :'(

Verwijderd

heb je de hd op de raid zitten
Pagina: 1