Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllardOsso
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-04 10:27
Hallo,

Wij zijn een jarendertigwoning aan het strippen en compleet opnieuw opbouwen. Nu heb ik van een vriend van mij de tip gekregen om een Duco silent box te plaatsen in mijn huis. Het huis heeft een beganegrond waar we 4meter aanbouwen, een eerste verdieping waarbij het bad op de slaapkamer komt, en er een aparte badkamer aanwezig is, en een 2e verdieping waar de CV hangt en waar ik mijn 3D-print bedrijf run.
Ik heb echter een probleem: Ik wil dat Duco systeem installeren op de 2e verdieping, maar moet of door balken in mijn balkenplafond heen (niet handig) of alles moet bovenvloers (zeker niet handig.)
De balken van het balkenplafond zijn 16x6. Aangezien ik een bad op de slaapkamer bouw, wil ik de balken niet verder verzwakken. Een van de balken die onder het bad zit rustte op de schouw die ik heb weggehaald. Dit opgelost met een raveling.

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand tips? We installeren alles zelf en mag zeggen dat ik best handig ben, alleen ik heb nog nooit een ventilatiesysteem in een huis gebouwd.

De 125mm buizen kan ik never nooit kwijt naar alle kamers die ik wil ventileren met deze box, en ik heb een aantal rechthoekige buizen gevonden, met wisselende reviews. Daarnaast is het Duco flex systeem duur, vooral gezien de afstanden die hij moet afleggen.
Qua opties van flex heb ik ook nog een Vasco easyflex gevonden ( https://www.ventilatielan...per-6-stuks/8611/#pdpDocs )

Hoor graag of er iemand is met ervaring of tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:21
Zie hier mijn ervaringen. Als je op mijn naam zoekt in het topic vind je nog wat meer context.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€