Afwerklijst binnendeurkozijnen metal stud wanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:05
Onze bovenverdieping is opgebouwd met 50mm metal stud profielen, 12mm osb en 12,5mm gipsplaten. De (oude hergebruikte) deurkozijnen die hier in staan zijn 75mm breed. Nu vroeg ik mij af hoe dit normaal het beste afgewerkt wordt?

Theoretisch is het hoogteverschil 12mm (Dikte muur is 99 - kozijn 75 / 2). In de praktijk wisselt dit van zeg 10 tot 13mm. Ik had zelf al schuine glaslatten gevonden met een sponning in van 13mm, maar omdat het hoogteverschil niet overal gelijk is weet ik niet of ik hier goed aan doe.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:19

MLLL

Palm Treo 650

Latjes van 12 mm monteren en het verschil afkitten.
Zie je als alles geschilderd is niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
En de overgang van latje naar afwerklijst, hoe werk je die goed af? Dat ligt namelijk in het zelfde vlak en kun je niet zo goed kitten toch?
Of lijm je die van te voren op de afwerklijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:19

MLLL

Palm Treo 650

Wat voor platstukken ga je toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Dat weet ik niet precies. Ik kwam deze stuclatten tegen, die worden voor zover ik kan vinden, juist gebruikt als het kozijn dikker is als de wand toch?

https://www.plintenfabrie...en/9701-stuclat/4-x-17-mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Stuclatten kun je ook gewoon gebruiken om je kozijn op te dikken, waarna je er een architraaf overheen kunt doen voor de afwerking met de wand. Dus met de stuclat opvullen tot gelijk, of mm hoger dan wand, daarna architraaf erop. Randje tussen wand en architraaf kitten en je bent weer klaar!

De stuclat kun je dan met spijkers vastzetten in je kozijn, de architraaf met hi-tec oid. Of ook met spijkers maar dan moet je gaan plamuren voordat je gaat lakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Gdzr op 24-03-2024 08:21 ]

6.8 kWp op zuid en west

Pagina: 1