Webshop: EAN code bestellen, andere EAN code leveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgertje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 10:13
Goedemorgen,
Even een vraag die me momenteel bezighoudt.

Samsung heeft een promo actie voor de Galaxy Watch5 Pro.
Voorwaarde is dat het in NL gekocht is en een specifieke EAN code heeft.
Alleen bol.com en belsimpel zijn uitgesloten van deelname.

*knip* Webwinkel verkoopt een Watch5 Pro met EAN code die specifiek genoemd wordt door Samsung als valide.
Deze EAN code staat bovenaan de specificatielijst op de website van webwinkel.
Echter blijkt uit navraag dat ze niet kunnen garanderen dat je de Watch5 Pro met die EAN code krijgt.

Mijn vraag:
Mag een webshop iets verkopen met EAN code X, maar iets leveren met EAN code Y?

p.s. ik weet dat veel webshops goedkopere producten inkopen in de "armere" landen en het hier verkopen tegen een lager tarief. Zo bestelde ik ooit een watch bij belsimpel en die kwam uit Albanië.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:39 ]

Age of Empires III - Definitive Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Waarom niet bestellen en terugsturen als de EAN code niet klopt? En dan vragen of ze de informatie op de website willen aanpassen.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:57
Op samsung.com staat precies welke winkels meedoen. Het gaat niet enkel om ean code maar ook de winkel (factuur) moet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:52

EiT

Samsung sluit haarzelf ook niet uit. Bij Samsung zelf krijg je ook direct 50 euro korting. Misschien daar bestellen?

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ruzor schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:59:
Waarom niet bestellen en terugsturen als de EAN code niet klopt?
  1. Omdat iets heen en weer laten vervoeren terwijl je al weet dat het misschien terug moet nogal milieuverspillend is.
  2. Omdat je mogelijk zelf opdraait voor de kosten en het risico van de terugzending. Voor zo ver ik zie geldt dat specifiek ook bij webwinkel.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgertje
EiT schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:10:
Samsung sluit haarzelf ook niet uit. Bij Samsung zelf krijg je ook direct 50 euro korting. Misschien daar bestellen?
Het product is daar 70 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Kijkende naar de prijzen bij webwinkel hou ik het wel voor mogelijk dat hun grijze uitvoering (die inderdaad flink goedkoper is) grijze import is en dus niet het juiste EAN heeft. Hun zwarte versie's zijn dan weer even duur als bij Samsung.

En Samsung heeft wel heel duidelijk aan dat de winkel deelnemend moet zijn (is webwinkel deelnemer?), maar dat het product ook het juiste EAN moet hebben, waarbij ze zelfs lijken te waarschuwen dat niet alle deelnemende winkels altijd een deelnemend EAN leveren.

[ Voor 39% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010

EiT

Rutgertje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Het product is daar 70 euro duurder...
€279 bij Samsung incl. gratis verzenden, €263,90 bij webwinkel incl. verzenden.

Dat gaat over Titanium, de zwarte is sowieso goedkoper via Samsung als je daar ook nog eens cashback krijgt.

Op
https://images.samsung.co...omotie_Watch_Cashback.pdf staat het volgende:
Promotie
Bij aankoop van een promotiemodel Galaxy Watch6 of Galaxy Watch5 op Samsung.com ontvang je nu tijdelijk
tot €60 extra voordeel, direct verrekend in je winkelwagen.
Deze promotie loopt van 04-03-2024 t/m 31-03-2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Deze
promotie kan worden gecombineerd met andere promoties op de deelnemende modellen
. Deze promotie is
alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:40 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
EiT schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:41:
[...]

€279 bij Samsung incl. gratis verzenden, €263,90 bij webwinkel incl. verzenden.

Dat gaat over Titanium, de zwarte is sowieso goedkoper via Samsung als je daar ook nog eens cashback krijgt.

Op
https://images.samsung.co...omotie_Watch_Cashback.pdf staat het volgende:
Promotie
Bij aankoop van een promotiemodel Galaxy Watch6 of Galaxy Watch5 op Samsung.com ontvang je nu tijdelijk
tot €60 extra voordeel, direct verrekend in je winkelwagen.
Deze promotie loopt van 04-03-2024 t/m 31-03-2024 (aankoopdatum) en zolang de voorraad strekt. Deze
promotie kan worden gecombineerd met andere promoties op de deelnemende modellen
. Deze promotie is
alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar.
"Samsung.com:
Aankopen gedaan via Samsung.com wordt de promotie direct bij aankoop verrekend. Registratie via
www.samsung.com.nl/promo is dus niet mogelijk voor klanten van de Samsung.com"

Dit is àltijd zo bij Samsung. Je krijgt winkelmand korting maar kan nooit cashback aanvragen voor aankopen via Samsung zelf. Staat in de bijzondere voorwaarden: https://api.my-samsung.co...ConditionsLegal_73704.pdf

webwinkel is dus veel goedkoper.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutgertje
Nogmaals, er is geen lijst van deelnemende winkels, alleen twee winkels die uitgesloten zijn (bol en belsimpel)

Voorwaarden zijn:
- Geschikte EAN
- In NL gekocht

Wat voor mij nog steeds onduidelijk is: mag een webshop adverteren met een EAN code en toch een andere leveren?

[ Voor 25% gewijzigd door Rutgertje op 23-03-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgertje
99ruud99 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:08:
Op samsung.com staat precies welke winkels meedoen. Het gaat niet enkel om ean code maar ook de winkel (factuur) moet kloppen.
Kun jij die lijst met winkels hier in dit topic plakken? Overal gezocht, maar zie alleen dat er twee zijn uitgesloten van deelname. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Rutgertje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Kun jij die lijst met winkels hier in dit topic plakken? Overal gezocht, maar zie alleen dat er twee zijn uitgesloten van deelname. Ik ben heel benieuwd.
Mensen roepen maar wat, het staat allemaal uitgelegd op https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=7KRWEKWMJG282 .

1. Let op: Vraag aan de verkoper om een toestel met deelnemende EAN-code. Sommige winkels verkopen uit het buitenland geïmporteerde producten in plaats van de officiële producten uit Nederland. Deze producten hebben een afwijkende EAN-code en komen niet in aanmerking voor deze Nederlandse promotie.

2. bol en Belsimpel zijn niet ingesloten in deze promotie. Er is voor deze promotie geen lijst met winkels die wél deelnemen, dus kan je er automatisch van uit gaan dat elke Nederlandse winkel behalve BOL + Belsimpel meedoen.

3. Via Samsungs eigen webshop krijg je tegenwoordig nóóit deze cashback promo. Dat mocht eigenlijk nooit maar werd vroeger misbruik van gemaakt.

Of webshops met een andere EAN mogen adverteren weet ik niet.. wel weet ik dat Samsung heel streng controleert op EAN en niet-deelnemende nummers altijd afwijst.

Kortom bij webwinkel lijkt de enige optie bestellen en hopen op een correcte EAN. Wel bijzonder dat ze dit niet kunnen garanderen, ze kopen dus ook maar compleet willekeurig in.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
Het gaat simpelweg om non-conformiteit. Met deze term kun je genoeg vinden. Product voldoet niet aan verwachting op basis van beschrijving van het aangeboden product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Waarom niet bij MM bestellen?

Daar geven ze specifiek aan dat er een cashback op zit en hij is in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rutgertje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:54:

Samsung heeft een promo actie voor de Galaxy Watch5 Pro.
Voorwaarde is dat het in NL gekocht is en een specifieke EAN code heeft.
Alleen bol.com en belsimpel zijn uitgesloten van deelname.

webwinkel verkoopt een Watch5 Pro met EAN code die specifiek genoemd wordt door Samsung als valide.
Deze EAN code staat bovenaan de specificatielijst op de website van webwinkel .
Echter blijkt uit navraag dat ze niet kunnen garanderen dat je de Watch5 Pro met die EAN code krijgt.

Mijn vraag:

p.s. ik weet dat veel webshops goedkopere producten inkopen in de "armere" landen en het hier verkopen tegen een lager tarief. Zo bestelde ik ooit een watch bij belsimpel en die kwam uit Albanië.
Zij moeten in principe een apparaat leveren wat aan hun eigen beschrijving voldoet. Staat EAN code genoemd dan moeten ze die ook leveren. Op zich staat het hun vrij om te menen dat een ander artikel, met een andere EAN code, een goed alternatief is. Maar jij hebt ook het recht om het daarmee oneens te zijn en dat alternatief weer terug te sturen. Dit is 1 van die situaties waarvoor de WKOA zo mooi is.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgertje
loki504 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:05:
Waarom niet bij MM bestellen?

Daar geven ze specifiek aan dat er een cashback op zit en hij is in de aanbieding.
Thanks for the heads up, alleen is dat black en ik wil titanium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Rutgertje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Thanks for the heads up, alleen is dat black en ik wil titanium
Aah ja dat is niet die gene die duurder is bij MM en goedkoper bij webwinkel

[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

t14wo schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:51:
Het gaat simpelweg om non-conformiteit. Met deze term kun je genoeg vinden. Product voldoet niet aan verwachting op basis van beschrijving van het aangeboden product.
downtime schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Staat EAN code genoemd dan moeten ze die ook leveren.
Ware het niet dat de TS expliciet heeft gevraagd of ze die EAN-code leveren en het antwoord is nee. Dus die verwachtingen zijn duidelijk en daarmee is alle discussie over conformiteit ook het raam uit.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 23-03-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bwerg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:10:
[...]

Ware het niet dat de TS letterlijk heeft gevraagd of ze die EAN-code leveren en het antwoord is nee.
Ze hebben niet "nee" gezegd maar alleen gezegd dat ze dat niet garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En het resultaat is hetzelfde: je hoeft die EAN-code niet te verwachten dus een andere EAN-code is conform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bwerg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:15:
En het resultaat is hetzelfde: je hoeft die EAN-code niet te verwachten dus een andere EAN-code is conform.
Dus jij maakt geen onderscheid tussen "wij garanderen niet dat je die EAN-code krijgt" en "wij garanderen dat je niet die EAN-code krijgt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

downtime schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:13:
[...]

Dus jij maakt geen onderscheid tussen "wij garanderen niet dat je die EAN-code krijgt" en "wij garanderen dat je niet die EAN-code krijgt".
Wat betreft conformiteit als je niet de genoemde EAN-code geleverd krijgt niet, dus.

Ik zou niet weten wat je verder met dat onderscheid zou willen bereiken. Logische (in)equivalenties bediscussiën is harstikke leuk maar ik zie niet in hoe dat de TS helpt met zijn vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 23-03-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Als er een MM bij je in de buurt is zou je daar even langs kunnen gaan en vragen of ze in de buurt van de webwinkel prijs kunnen zitten. Ik heb het met een Samsung A53 gehad de peach was 100 euro duurder dan de overige model en andere winkels hadden hem wel lager geprijst naar de fysieke winkel geweest en uiteindelijk maar 10neuro duurder als de goedkoopste in die kleur(en dezelfde prijs als de andere kleur). Dan weet je het zeker en heb je minimaal verlies.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bwerg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Ik zou niet weten wat je verder met dat onderscheid zou willen bereiken.
Het zou heel raar en onlogisch zijn als ze wel een EAN-code vermelden maar vervolgens garanderen dat jij niet een artikel met die code zult ontvangen. Waarom staat die EAN-code er dan bij? Omdat ze zeker weten dat die niet klopt?

Volgens mij maken ze alleen een voorbehoud omdat er altijd een fout op de site kan staan en er ook altijd wat kan veranderen. Dan kun je je beter vooraf indekken dan garanties geven die je mogelijk niet na kunt komen. Maar dat verandert verder weinig aan de rechten van de koper. Die kan nog steeds retourneren als hij niet het verwachtte artikel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

downtime schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:03:
Die kan nog steeds retourneren als hij niet het verwachtte artikel krijgt.
En wat is er niet verwacht aan een andere EAN-code als de TS daar expliciet naar heeft gevraagd en webwinkel aan heeft gegeven dat je niet met zekerheid die code kan verwachten?
Waarom staat die EAN-code er dan bij?
Omdat ze technisch gewoon een ID-tje voor elk product nodig hebben, of zodat je zelf de specs erbij kan zoeken. Of nog een andere reden, geen idee. Dat is voor wat je kan verwachten nu niet heel relevant meer, want dat heeft de winkel al toegelicht.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bwerg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:26:
[...]

En wat is er niet verwacht aan een andere EAN-code als de TS daar expliciet naar heeft gevraagd en webwinkel aan heeft gegeven dat je niet met zekerheid die code kan verwachten?
Dat is onzin. Dan zou elke winkel zich van zijn verplichtingen af kunnen maken met een disclaimer dat de informatie op de website misschien niet foutloos is. En daar gaan je wettelijke rechten...

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

downtime schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:34:
[...]

Dat is onzin. Dan zou elke winkel zich van zijn verplichtingen af kunnen maken met een disclaimer dat de informatie op de website misschien niet foutloos is. En daar gaan je wettelijke rechten...
Dat is een hellend-vlak-drogreden. Ze zetten er geen disclaimer op dat alle informatie fout kan zijn. Ze leveren geen koelkast terwijl er een laptop besteld is. Ze leveren exact het product dat je op de website ziet, op één nummertje na dat voor de overgrote meerderheid van de klanten niet relevant is.

Nogmaals: de TS heeft expliciet nagevraagd of hij precies deze EAN-code kan verwachten. Het antwoord is nee. En jij vertelt de TS nu dat hij precies deze EAN-code mag verwachten. Veel plezier straks bij de kantonrechter als de webwinkel hier niet in mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Ik zou daar mogelijk verwachten dat als TS niets gevraagd had, en webwinkel inderdaad alleen dat EAN adverteert dat TS in dat geval wel succesvol een beroep kan doen op conformiteit. Echter zal webwinkel dan waarschijnlijk alsnog aangeven dat ze geen andere EAN's hebben en dat TS het geld terug kan krijgen. Voor TS dus nog steeds niet echt een oplossing.

TS heeft hier echter navraag gedaan bij webwinkel of ze altijd dat EAN leveren, waarop webwinkel heeft aangeven dat ze dat niet kunnen garanderen*, wat @bwerg vermoed ik wil aangeven is dat TS vanaf dat moment een andere verwachting mag hebben van wat webwinkel kan leveren, vanwege de informatie die hij ontvangen heeft naar aanleiding van zijn gestelde vragen.

Ik vermoed dus dat @bwerg niet bedoeld dat TS is aangetast in zijn wettelijke rechten, enkel dat doordat hij zelf pro actief onderzoek gedaan niet meer mag verwachten dat webwinkel altijd het getoonde EAN zal leveren, aangezien webwinkel heeft medegedeeld dat dit geen garantie is.

* Wat op zich ook weer niet heel vreemd hoeft te zijn, zeker bij Samsung zagen wij in het verleden, toen ik nog bij een bedrijf werkte dat ook telecom deed, dat leveranciers en zelfs distributeurs geregeld wisselende EAN's hadden. Veel webshop software kan (in ieder geval destijds) normaliter geen meerdere EAN's vermelden bij een artikel, waardoor je vaak zag dat het standaard EAN opgenomen wordt op de artikel pagina.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je koopt een product toch ook om de specificaties, niet administratieve nummers? :) Dus nee, een winkel kan nooit garanderen dat je een bepaalde EAN code krijgt. Men kan wel garanderen dat je een product koopt met de specificaties die zij opgeven, de EAN code is daar geen onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat hebben veel websites dan toch ook? "Spel- en taalfouten voorbehouden"? :) Dat is mede om de onder de prijsfouten uit te kunnen in sommige gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
CH4OS schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:37:
Je koopt een product toch ook om de specificaties, niet administratieve nummers? :) Dus nee, een winkel kan nooit garanderen dat je een bepaalde EAN code krijgt. Men kan wel garanderen dat je een product koopt met de specificaties die zij opgeven, de EAN code is daar geen onderdeel van.
Het punt is natuurlijk dat ze dit eigenlijk wel zouden moeten kunnen. Immers een EAN maakt in principe juist een product uniek identificeerbaar, een ander product mag nooit hetzelfde EAN hebben. Wat je hier dan ook ziet gebeuren is dat bedrijven adverteren met een het EAN dat een Nederlandse versie van de Watch 5 Pro identificeert, maar dan uiteindelijk een EAN leveren dat een versie voor ander EU land identificeert. In de basis is de EAN dus onderdeel van de kenmerken van een bepaalde Sku, waarbij het dus juist het gegeven is dat die Sku uniek identificeerbaar maakt. En Samsung zal alleen de cashback honoreren wanneer je een factuur + EAN kan overleggen uit het land waar de actie loopt, in dit geval dus alleen van een van de 5 Nederlandse versies van de Watch 5 Pro.

Eigenlijk zou zo'n webshop dus ook gewoon per EAN een aparte product pagina moeten maken, met bijbehorende prijs van die Sku. Want ook al is de hardware gelijk, feitelijk zijn het verschillende producten. Maar dat is nu juist wat ze niet willen, want dan gaat het zelfs de minder goed oplettende klanten opvallen dat ze geen product krijgen bedoeld voor de Nederlandse markt, maar bijvoorbeeld een model voor Bulgarije. En ook al lijkt het product hetzelfde, er kunnen wel degelijk verschillen zijn in specificaties, ook al lijkt het product hetzelfde. Dit komt bijvoorbeeld vaak voor bij televisies waarbij TVdiscounterX ook een Nederlandse EAN adverteert, maar ook bijvoorbeeld hier een Bulgaarse EAN levert waarna dan bijvoorbeeld een Ziggo smartcard + CI+ module niet werkt, omdat Ziggo alleen de Nederlandse versie gecertificeerd heeft en niet alle andere EAN's van 'hetzelfde' model.

[ Voor 37% gewijzigd door Dennism op 24-03-2024 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Soms doe ik dat wel. Dan vind ik bijvoorbeeld een artikel op een site maar op een andere site zie ik hetzelfde artikel een stuk goedkoper. Dan check ik de EAN om zeker te weten dat het echt hetzelfde artikel is. Omschrijvingen en foto's zijn nu eenmaal niet altijd correct (of uberhaupt aanwezig) maar die codes vaak wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat hebben veel websites dan toch ook? "Spel- en taalfouten voorbehouden"? :)Dat is mede om de onder de prijsfouten uit te kunnen in sommige gevallen.
Prima. Ik vind het tot daar aan toe als ze een koop annuleren vanwege een prijsfout. Zolang ze maar niet gaan beweren dat de klant daardoor een verkeerd artikel niet meer retour kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
EAN is puur de barcode op de verpakking. Dat Samsung daar een actie op hangt is omdat ze grijze import niet willen laten meedoen aan een cshback actie. Die EAN op de website doen ze vnml om gevonden te worden op dat EAN.

Ik zit (nog) veel in de automaterialen, daar heb je ook altijd gezeik met EAN codes. Zelfde product in een blister of in een zakje zijn 2 EANs. Bougies per stuk is andere EAN dan doosje van 10.

En dan heb je nog die leveranciers die een feed aanleveren met productnummers en EAN codes... Als ik voor elke foute EAN een euro krijg stop ik vandaag nog met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de TS wil het bij de goedkoopste webshop kopen maar heeft verwachtingen die bij duurdere winkels horen. Dat gaat niet samen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
gambieter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 01:09:
Tja, de TS wil het bij de goedkoopste webshop kopen maar heeft verwachtingen die bij duurdere winkels horen. Dat gaat niet samen.
Vertel mij waarom dat niet zou kunnen webwinkel is gewoon een prima winkel met dito service die niet aan grijze import doet over het algemeen(nu vast ook niet). En jij verwacht dat proshop(de duurste ver boven Samsung zelf) het wel kan garanderen? Daar staat ook die zelfde EAN code...

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Rutgertje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:54:
Mijn vraag:
Ja, dat mag als het hetzelfde product is, tenzij het voor de webshop duidelijk is dat je specifiek die EAN wil hebben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:32
De hele discussie over non-conformiteit doet er in deze voor TS toch niet toe? Onder de WKOA kan die hem sowieso retourneren zonder opgaaf van reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
Mania-92 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:25:
De hele discussie over non-conformiteit doet er in deze voor TS toch niet toe? Onder de WKOA kan die hem sowieso retourneren zonder opgaaf van reden.
Met alle gedoe van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:57
En bij wkoa ben je zelf verantwoordelijk voor retourkosten.

En excuses ik had deze promo niet goed gelezen , bij meeste promos geeft Samsung een lijst bij de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:51:
[...]

Ja, dat mag als het hetzelfde product is, tenzij het voor de webshop duidelijk is dat je specifiek die EAN wil hebben.
Ik geloof voor geen meter dat er een rechter is die een EAN nummer als een essentiele eigenschap van een product zal zien. Kan je een arbitrair adminstratief nummer eisen, als dat niet uitmaakt voor het fysieke product? Noem eens wat jurisprudentie die dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

loki504 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 06:48:
Vertel mij waarom dat niet zou kunnen webwinkel is gewoon een prima winkel met dito service die niet aan grijze import doet over het algemeen(nu vast ook niet). En jij verwacht dat proshop(de duurste ver boven Samsung zelf) het wel kan garanderen? Daar staat ook die zelfde EAN code...
De goedkoopste prijs voor het toestel.

En zeker bij Samsung is het bekend dat er heel veel grijze import is. En dat is de schuld van Samsung met hun idiote beleid. Ik heb wel eens naar hun oordopjes gekeken en de prijsverschillen waren groot per winkel door die grijze import.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
gambieter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:42:
[...]

De goedkoopste prijs voor het toestel.

En zeker bij Samsung is het bekend dat er heel veel grijze import is. En dat is de schuld van Samsung met hun idiote beleid. Ik heb wel eens naar hun oordopjes gekeken en de prijsverschillen waren groot per winkel door die grijze import.
Maar ze staan op prijs op nummer 3 nu zelfs 4.(oke scheeld niet veem) En MM is met de Zwarte op nummer 1 en onder de prijs van de titanium bij webwinkel en daar adverteren ze met de 70 euro cashback. Ook grijze import of gewoon een mooie deal? SIcomputer die nu de goedkoopste is geeft een andere EAN code aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
tinzarian schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:39:
[...]

Ik geloof voor geen meter dat er een rechter is die een EAN nummer als een essentiele eigenschap van een product zal zien. Kan je een arbitrair adminstratief nummer eisen, als dat niet uitmaakt voor het fysieke product? Noem eens wat jurisprudentie die dit ondersteunt?
Het gaat toch niet om een arbitrair nummer, het gaat om een nummer dat vereist is om aan bepaalde actievoorwaarden te voldoen. Juist wanneer de koper vooraf duidelijk maakt dat het meedoen aan die actie een essentiële eigenschap is om de overeenkomst te sluiten, betekent het niet hebben van een voor die actie geldig nummer dat het product niet aan de gesloten overeenkomst voldoet.

En daarbij denk ik dat wanneer er andere zaken zijn die niet bij het gekochte werken, zoals een beroep op garantie bij de officiële vertegenwoordiger omdat het grijze import is, er ook sprake is van non-conformiteit wanneer de verkoper dit niet heeft gemeld voor het sluiten van de overeenkomst.

Overigens: https://radar-forum.avrot...hongaarse-tv-t194862.html

Hier een verhaal over een ontbonden koop van grijze import omdat het grijze import is. Weliswaar bij verstek, maar het is in ieder geval een uitspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
tinzarian schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:39:
[...]

Dat een product fysiek hetzelfde is wil niet zeggen dat het ook dezelfde eigenschappen bezit, juist daarvoor is het EAN belangrijk, omdat het een specifieke Sku identificeert.

Je kan fysiek dezelfde TV hebben, maar toch kan die TV met EAN Y als identifier op de doos gericht op de Nederlandse markt het hier perfect doen, terwijl bijvoorbeeld dezelfde TV met EAN X als identifier die eigenlijk voor de Bulgaarse markt bedoeld is hier niet werken met Ziggo CI+ integratie of bijvoorbeeld Smart TV opties missen.

Zo kun je ook tegen een horloge aanlopen dat fysiek identiek is, maar afhankelijk de markt waarvoor deze bedoeld is verschillende functies wel of niet kan hebben. En met bijvoorbeeld telefoons net zo, in Nederland heb je bijvoorbeeld bij Samsung standaard niet de call recorder optie. Terwijl die in andere landen wel standaard is en soms is dat software matig wel aan te passen. Maar als je zeker wil weten dat het goed zit, en je een uitvoering hebt voor land A en niet land B zal je toch echt de Sku met juiste EAN moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

We kunnen een hele discussie gaan houden over of de EAN in het algemeen wel of geen onderdeel uitmaakt van de verwachtingen, en dat zou allemaal heel relevant zijn als de TS er na de aanschaf achter zou komen dat zijn product niet aan de actievoorwaarden voldeed. En dan zou het product inderdaad wel eens non-conform kunnen zijn.

Maar dat is nu specifiek niet het geval, want de vraag is gesteld aan de webwinkel en die vraag is beantwoord, dus de verwachtingen bij een overeenkomst zijn daardoor compleet helder. Take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Conform het SF Beleid heb ik de naam van de winkel uit de TS en uit meerdere reacties verwijderd. Deze mag in verdere reacties ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1