Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodriew
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-07 20:42
Hallo,

Ik hoop dat iemand me hier mee wil helpen.
een US-48-500W met datecode 1618G heeft me in de steek gelaten door een stommiteit van me.
Met een slaperig hoofd proberen de backup kernel te booten in uboot en allerlei onlogische commandos geprobeerd die de eeprom partitie grotendeels leeg hebben achtergelaten, waardoor die nu wel niet meer boot loopt, doch de foutcode Error-A12 geeft en /etc/counterfeit aanmaakt bij het starten.
Als iemand deze of gelijkaardige switch in gebruik heeft kan je me een groot plezier doen door de inhoud van de eeprom partitie door te sturen. een bestand of mogelijk via email.

De uitvoer van "base64 /dev/mtdblock6" zou me mogelijk uit de nood kunnen helpen. Bedankt bij voorbaat.

Ik weet dat de kans klein is gezien de verificatie codes wel gelinkt zullen zijn met 1 of andere waardes die vastgeprogrammeerd zitten in het toestel doch lijkt het me de moeite waard om het te proberen.

ps. volgens /proc/diskstats wordt de eeprom partitie voor ~30Megabyte uitgelezen tijdens het opstarten. een 64K partitie. 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 22:38

Badderbeest

De enige echte

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 12:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Wat ik zo begrijp heeft hij het meeste vernaggeld zodat een factory reset niet werkt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Kun je niet via de management poort de .bin flashen? https://www.ui.com/download/software/us-48-500w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodriew
Factory reset had en heeft geen effect.
MR_VIPER schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Wat ik zo begrijp heeft hij het meeste vernaggeld zodat een factory reset niet werkt.
Een zo goed als lege eeprom partitie /dev/mtdblock6 heeft blijkbaar dat effect. Een factory reset doet hier niets aan.

De factory reset werkt nog steed hoor. Het heeft enkel geen effect op hetgeen ik hier zoek.
Gezien het toestel nu na het opstarten in de console error-A12 geeft, en bestand /etc/counterfeit bestaat, weigert het elke vorm van flash update vanuit de console van het opgestarte toestel.
Ik betwijfel dat dit enig effect zal hebben op de authenticity code die momenteel weg is en zich in de eeprom partitie lijkt te bevinden.
Heb je enig idee of de .bin te flashen is via u-boot?

---

En om iets meer uitleg te geven.

Het toestel had al een probleem, het zat in een bootloop. de console output hiervoor was.
init started: BusyBox v1.23.2 (2021-04-16 16:05:09 UTC)
+ exec
Restoring EEPROM data from ubnthal

Validating the active image /dev/mtd3..."5.43.36.12724"
Validating the backup image /dev/mtd4..."3.7.5.4969"
DMA pool size: 4194304
AXI unit 0: Dev 0x8344, Rev 0x01, Chip BCM53344_A0, Driver BCM56150_A0

PCI unit 1: Dev 0x8346, Rev 0x01, Chip BCM53346_A0, Driver BCM56150_A0

SOC unit 0 attached to PCI device BCM53344_A0

SOC unit 1 attached to PCI device BCM53346_A0

systemInit: Misc init failed: Operation timed out

<8> Jan 1 00:00:30 UBNT LOG[fp_main_task]: log_cnfgr.c(1259) 2 %% The system is restarting due to inconsistent state.
Een factory reset is hier bij gedaan en loste het probleem niet op. Het toestel herstarte 3 seconden na dit bericht.

Na mijn struikeltocht om de backup kernel te booten zit het toestel niet meer in een bootloop.
init started: BusyBox v1.23.2 (2021-04-16 16:05:09 UTC)
+ exec

Please press Enter to activate this console.

US-48-500W login: ubnt
Password:
login: can't change directory to '/etc/persistent'

BusyBox v1.23.2 (2021-04-16 16:05:09 UTC) built-in shell (ash)

US-48-500W-[Error-A12] US.5.43.36#
Doch zit ik nu vast met de error-A12 en /etc/counterfeit en natuurlijk werkt heel het netwerkgedeelte niet.
Beide deze indicatoren worden door ubiquiti specifieke software gezet. Wie verwacht er nu dat je de authenticiteitsdata kan wissen via een uboot commando. 8)7

de eeprom partitie bevat nog 20 bytes aan data, waaronder de mac adressen.

Daarbij zoek ik nu dus een gewillige ziel met een US-48-500W met datecode 1618G die mij de data in de eeprom partitie wil delen zodoende ik een poging kan wagen om het toestel terug volledig aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:00
@wodriew Misschien een domme opmerking, of ik heb er overheen gelezen, maar heb je contact gezocht met Ubiquiti zelf? Wellicht dat zij hebben wat je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@wodriew ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodriew
rens-br schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:36:
[mbr]@wodriew ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.[/]
dankje, doch nog iets duidelijk zou zijn eeprom partitie leeg. gezien de eeprom op zich heel de firmware bevat.

even zien of ik het zelf kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodriew
Arunia schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:19:
@wodriew Misschien een domme opmerking, of ik heb er overheen gelezen, maar heb je contact gezocht met Ubiquiti zelf? Wellicht dat zij hebben wat je nodig hebt.
Sorry, ik dacht dat ik het er bij had gezet, doch blijkbaar niet. Ja, en heb het meest standaard antwoord gekregen dat je kon krijgen.

zijnde, Factory reset of RMA.

Factory reset heeft geen effect op deze data,
en RMA voor een toestel dat reeds jaren uit garantie is is ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimasiki1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-01 18:32
Hi! Did you manage to find the dump? Were you able to restore the device?
I have the dump you need, but I don't know how to post it here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodriew
dimasiki1 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:16:
Hi! Did you manage to find the dump? Were you able to restore the device?
I have the dump you need, but I don't know how to post it here.
Hi,

Thanks.

I found a dump of the eeprom on eevblog forum and gave that a try.
While I was able to boot from both partitions, the 'authentic', genuine ubiquiti, part was, as I kinda suspected, still not working. Likely due to the fact that it is cryptographically linked to some private key & data present in the onboard network/microcontrollers.

I guess the only way to fix it would be to obtain the software/keys that were originally used to make it genuine or some hack to bypass that. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimasiki1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-01 18:32
Yes, apparently, the EEPROM section contains unique data that not be lost. Otherwise, the device simply turns into a brick... And it turns out that with any damage to the flash chip, it is impossible to restore operability without closed UBIQUITI software... :'(
Pagina: 1