Sinds enige tijd valt het mij op dat veel games het niet meer toestaan om je resolutie te veranderen wanneer je Full Screen bent en dit alleen nog toestaan wanneer je windowed speelt. Dit was tot voor kort geen groot probleem voor mij (4k scherm met 2080TI) echter nu mijn 2080ti naar zijn grootje is merk ik dat ik met mijn GTX1650 vaak de resolutie niet meer naar beneden kan instellen en deze altijd op "desktop resolutie" staat.
Het is natuurlijk dat deze kaart geen DLSS ondersteund en dat FSR in veel gevallen ook niet beschikbaar is waardoor heel veel games gewoon onspeelbaar zijn geworden tenzij ik zelf de resolutie van mijn desktop omlaag flikker.
Waarom is dit? Is er iets nieuws in de DX api dat dit niet meer toestaat of is dit gewoon "laziness" van de devs?
Het is natuurlijk dat deze kaart geen DLSS ondersteund en dat FSR in veel gevallen ook niet beschikbaar is waardoor heel veel games gewoon onspeelbaar zijn geworden tenzij ik zelf de resolutie van mijn desktop omlaag flikker.
Waarom is dit? Is er iets nieuws in de DX api dat dit niet meer toestaat of is dit gewoon "laziness" van de devs?