bepaalde core veel warmer dan andere cores (laptop cpu)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem.
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-01 23:56
Ik heb gemerkt dat bepaalde cores (core 2 en 4) warmer zijn dan core 1 en 3. Vooral core 2 is opvallend warmer. Ik vraag mij nu af of ik mij zorgen moet maken en wat ik hieraan kan doen indien dat nodig is. Bijvoorbeeld door koelpasta te vervangen, al heb ik zelf schrik iets fout te doen. Ik kan helaas geen video toevoegen, maar dit zijn de temps:
Core 1: 63°C
Core 2: 85°C
Core 3: 52°C
Core 4: 73°C
Er is dus een verschil van maarliefst 33 graden tussen core 2 en core 3.
Temperaturen heb ik uit het gaming center van mijn laptop gehaald.
CPU: i7 7700HQ
Laptop: ASUS ROG GL553V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is dat bij volledige belasting of gewoon wat rond surfen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Laptop stof vrij maken.
Koelpasta vervangen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Niks aan de hand, zolang de CPU niet (automatisch) terugschakelt vanwege een te hoge temperatuur (meestal boven de 95 graden). Zodra dat wel gebeurd kun je gaan overwegen om bijvoorbeeld de koelpasta te vervangen.
CPU's (en GPU's) zijn ontworpen om op hoge temperaturen te werken, ze slijten er niet van of zo.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem.
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-01 23:56
Om even te antwoorden op iedereen:
Dit is wanneer ik GTA V speel (op maximale settings), IDLE draaien de cores die tijdens het gamen kouder zijn rond de 40 en de warme cores rond de 60 tot 65(wat ik zelf toch wel wat veel vind voor idle).

Verder heb ik de laptop pas helemaal stofvrij gemaakt.

Helaas weet ik niet of de CPU reduceert, zal proberen dat eens uit te zoeken. En als dat het geval zou zijn, dan zal ik overwegen om de koelpasta te laten vervangen door iemand met ervaring (een vriend of bij een laptop repair shop).
Bedankt voor de reacties