Hoe kan ik honderden muziek mappen ontdubbelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb dus heel veel muziek. En back op backup en SD en HD. En ik bewaar de muziek graag in mapjes op genre. Nu heb ik meerdere backupversies en ik wil alles combineren tot 1 backup zonder dubbelen. Alles in 1 map doen was makkelijk als het niet om zoveel subfolders en 150GB aan muziek ging.

Ik heb win10 en een synology nas. Ik heb geprobeerd een verschillen analyse op de nas te laten maken en dat werkt maar dan kan ik niet makkelijk editten en weggooien wat dubbel is. Met win explorer kan vanalles maar kan ik niet op folder niveau selecteren.

Dit moet makkelijker kunnen. Weet iemand hoe?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
meerdere backupversies naar dezelfde locatie schrijven en bij de prompt alle duplicaten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kan je niet gewoon alles naar één map kopiëren en daarna de duplicaten verwijderen met een tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:03
Er zijn tools zoals Anti-Twin, maar als de mappenstructuur niet overeenkomt kan het een uitdaging worden.

Je zou ook de muziek toe kunnen voegen aan een bibliotheek die het voor je managet (zoals iTunes*), als je daar tegen kunt tenminste, want dan wordt je verplicht te werken volgens de methodes van de software.
Die hebben vaak een "toon dubbele" functie.

*sorry, ik ken geen andere

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 25-03-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Zoek een goede tool die kijkt naar de hash van het bestand en niet alleen naar de bestandsnaam.
Heb zelf met ontdubbelen van foto's goede ervaringen met dupeGuru.