Ultrasoon reiniger voor reinigen retainer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-03 22:36
Na een beugel op latere leeftijd (nadat het resultaat van een beugel vroeger nogal was teruggelopen) draag ik 's nachts een retainer. Met een tandenborstel, soms een reinigingstablet en soms natuurazijn probeer ik dat ding zo schoon mogelijk te houden.

Nu zie ik steeds vaker ultrasoon reinigers voorbij komen. Ziet er veelbelovend uit. Diverse merken, behoorlijk wat prijsverschil.

Zijn er hier mensen met ervaring met dergelijke apparaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Werkt prima voor brillen, hoorapparaten en andere zaken. Sommigen gebruiken warm water, anderen dat met een druppeltje afwasmiddel.

Maar vraag je orthodontist even, die kan het zo zeggen.

Van wat ik me herinner van vroeger waren die tabletten ook bacteriedodend, hou daar ook rekening mee.

En verder: als ortho zegt dat het prima is, ga gewoon reviews lezen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toetoet
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-01 16:13
Ik ben toevallig ook op zoek naar zo een apparaat voor mijn retainer. Ik heb er al 1 getest thuis die ook uv reiniging erbij deed. Maar het water was na afloop erg warm wat niet goed is voor de retainers dus die gaat retour. Nu weet ik niet of de hitte nou door t uv of ultrasone gedeelte kwam maar de bodemplaat was ook heet en uv kwam uit de zijkant.

Ik hoop dat hier nog tips komen en anders ga ik maar weer wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Toetoet schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:30:
Ik ben toevallig ook op zoek naar zo een apparaat voor mijn retainer. Ik heb er al 1 getest thuis die ook uv reiniging erbij deed. Maar het water was na afloop erg warm wat niet goed is voor de retainers dus die gaat retour. Nu weet ik niet of de hitte nou door t uv of ultrasone gedeelte kwam maar de bodemplaat was ook heet en uv kwam uit de zijkant.

Ik hoop dat hier nog tips komen en anders ga ik maar weer wat proberen.
Ik heb hier een 15 liter ultrasoonreiniger staan waar ik tijd en temperatuur in kan stellen. Zover ik weet wordt het water niet opgewarmd door het ultrasoon gedeelte, of dat ook geldt voor het UV gedeelte geldt, weet ik zo niet, want de mijne heeft dat niet. Met andere woorden, als ik de temperatuurregulering uit zet, blijft het water op omgevingstemperatuur.

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb inmiddels deze ontvangen https://zimadental.nl/products/dentalpodbf.
Water wordt niet warm, schakelt na een paar minuten automatisch uit en werkt volgens mij prima. Heb echter geen vergelijkingsmateriaal en twijfel ook of deze niet flink aan de prijs is.

Zag na bestellen toevallig bijvoorbeeld deze voor minder dan de helft. https://www.lidl.nl/p/sil...igingsapparaat/p100368743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 22:53
Kijk eens naar de ultrasoonreinigers van Mountainwolf.
Ik heb een wat grotere voor mijn restauratiewerk, maar ze maken ook reinigers met een wat kleinere inhoud.
Apparaat werkt prima, tijd en temperatuur zijn digitaal instelbaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb gewoon de eerste de beste ultrasone reiniger gekocht die ik in de Saturn in Aken zag van Grundig. Gewoon voor kleine spullen, zoals mijn slaap in-ears, slaapapneu-beugel, ringen, tandenborstelkopjes van OralB etc.
Deze dus: https://www.saturn.de/de/...ndig-uc-5620-2389173.html

Werkt gewoon prima. Ik doe er soms een mini-scheutje mondwater bij voor de frisse geur. Ik heb dit mondwater: https://www.hollandandbar...e-vera-mondwater-60083617

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 07-04-2024 14:57 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1