Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-04 16:04
Ik zou graag van Android 14 een versie lager terug gaan.

Ik zit op een Samsung s21+ 5G
Android 14
UI 6

De reden waarom ik terug wil gaan is omdat android14 de bluetooth module heeft geüpdatet en mijn fiets nu geen connectie meer kan maken met mijn telefoon.
Via de fabrikant heb ik een werkwijze gekregen om de bluetooth module van mijn fiets, via nieuwe firmware te upgraden, maar daarvoor heb ik een gsm nodig die op een lagere androidversie draait.

Ik heb de app droidfix lab gevonden maar die vragen geld en je kan enkel op aankopen drukken, er staat zelfs niet bij om hoeveel geld het gaat…. :'(

Kent er iemand een andere methode?

Beste antwoord (via rens-br op 31-03-2024 09:15)

• m_t
Neen, niemand in mijn directe omgeving had een Android telefoon met oudere software, ofwel te oud.
Fietsenmaker wist zelfs nog niet van het bestaan af van het probleem en heeft geen mogelijkheden (lees toestel en software) om fiets te updaten.
Ik heb dus idd een ouder toestel gekocht om firmware fiets te upgraden, hetgeen dan ook gelukt is. Spijtig dat zulke de fabrikanten niet zorgvuldiger omspringen met deze soort situaties… en alles gewoon op de rug van de klant afschuiven. Verkopen doen ze allemaal graag, service bieden is al een heel stuk moeilijker.
Alvast bedankt voor het meedenken, deze mag dicht!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
Kun je niet met Odin een lagere Android firmware flashen? Is gewoon een gratis programma.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24

skate master

Autodesk Educator Expert

Misschien te simpel gedacht, maar niet iemand in de familie of kennissen kring met een telefoon met een oudere Android welke je kunt gebruiken om je fiets te updaten?
Of met de fiets naar de fietsenmaker voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
Ik zou niet proberen terug te gaan naar een oudere versie, buiten het gedoe met resetten van fabrieksinstellingen, is naast Android ook mogelijk firmware, bootlocker e.a. aangepast op de telefoon wat problemen kan geven.

Idealiter kijk je of iemand in je omgeving je wil helpen door hun telefoon te lenen, of iemands reserve telefoon te lenen.
Maar je kunt ook kijken op marktplaats of elders voor een tweedehands toestel, en die daarna weer voor ongeveer dezelfde prijs opnieuw verkopen of als reserve telefoon te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
m_t schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:41:
Via de fabrikant heb ik een werkwijze gekregen om de bluetooth module van mijn fiets, via nieuwe firmware te upgraden, maar daarvoor heb ik een gsm nodig die op een lagere androidversie draait.
Is dat omdat je een oude app niet kan installeren op Android 14? Want daar zijn omwegen voor (via een PC met ADB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Of in de developer options van Android even kijken of je kan forceren dat er een ander bluetooth protocol gebruikt wordt. Er zijn daar een boel specifieke instellingen voor bluetooth te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Wat verder naar boven ook al gezegd is, ongetwijfeld in je omgeving iemand die een lagere Android versie heeft en anders naar de fietsenmaker waar je hem gekocht hebt.
Die zullen dit vaker meegemaakt hebben neem ik aan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• m_t
Neen, niemand in mijn directe omgeving had een Android telefoon met oudere software, ofwel te oud.
Fietsenmaker wist zelfs nog niet van het bestaan af van het probleem en heeft geen mogelijkheden (lees toestel en software) om fiets te updaten.
Ik heb dus idd een ouder toestel gekocht om firmware fiets te upgraden, hetgeen dan ook gelukt is. Spijtig dat zulke de fabrikanten niet zorgvuldiger omspringen met deze soort situaties… en alles gewoon op de rug van de klant afschuiven. Verkopen doen ze allemaal graag, service bieden is al een heel stuk moeilijker.
Alvast bedankt voor het meedenken, deze mag dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdehaseleer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zit met een gelijkaardig probleem.
Ik heb nu een nieuwe Galaxy tablet met Android 14.

Ik zou op mijn nieuwe tablet een app van mijn vorige tablet (was nog Android versie 8) nog willen draaien.
Deze oude app is niet meer beschikbaar in de Playstore. Maar ik heb nog de oude .APK. En ik heb deze getransfereerd naar mijn nieuwe tablet

Maar Android 14 begint met het installeren van de "APK" maar stopt redelijk snel met de melding "not compatible"

Wat zijn de mogelijkheden?

Kan ik die oude APK draaien met een ander programma/emulator?
Kan ik met "iets" een oudere versie van Android draaien, waarbij ik op deze oude versie toch deze .APK nog kan installeren?
Of wat doe ik best?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:49
@hdehaseleer Je kunt proberen of je hem kunt installeren via adb met de --bypass-low-target-sdk-block optie. Mocht de app gebruik maken van 32-bit native code dan is er waarschijnlijk geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Dit?
Reddit r/androidapps: How to load an internal APK that "isn't compatible with your phone"
https://github.com/zacharee/InstallWithOptions
Install with Options

An app with a simple purpose: more advanced app installs without needing to use ADB.

Install with Options uses Shizuku to run with shell permissions, allowing you to install test-only apps, bypass Android 14's target SDK limit, downgrade certain packages, and more, all without leaving your phone (at least on Android 11 and later).

It also supports installing split APKs or batch-installing multiple separate apps.
Pagina: 1