Black&Decker haakse slijper - knop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25
M'n haakse slijper van Black&Decker hapert de laatste tijd. Het probleem zit blijkbaar in de schakelaar.
Die heeft een knopje dat ingedrukt moet blijven om stroom door te laten.
De vermelding is FQ7-5/2 , maar die kan ik nergens lokaal vinden.
Op een poolse site zie ik iets gelijkaardig staan: link maar lijkt uitverkocht

Heeft er iemand een idee waar ik dit wel zou kunnen vinden?
het alternatief om gewoon een schakelaar in het snoer te steken is wat minder veilig ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32
Welk type slijper is het? Vaak kun je bij kruis.nl wel een hoop dingen bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Promy
Het is een KG915 , bij kruis.nl krijg ik geen hits, maar hiermee wel op enkele andere sites _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Promy op 22-03-2024 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zou ook de koolborstels inspecteren, zeker als dat soort machines veel gebruikt zijn gaan ook de koolborstels te kort worden en maken dan slecht contact.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Promy schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:13:
M'n haakse slijper van Black&Decker hapert de laatste tijd. Het probleem zit blijkbaar in de schakelaar.

het alternatief om gewoon een schakelaar in het snoer te steken is wat minder veilig ;)
Mits er een bij jou in de buurt zit, ga eens langs bij een repair café, grote kans dat ze 'm kunnen repareren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Promy schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:13:

Op mijn werk gebruiken we 3 verschillende merken slijptollen, bij alle drie kan ik de onderdelen zonder moeite uitwisselen tussen de body's van de machines.

Je zou kunnen kijken of een knop van een ander merk past(panasonic, bosch, hitachi), slijptollen zijn allemaal van binnen vaak nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44
Weet je zeker dat de knop defect is? Ik heb zelf een haakse slijper waarvan de knop niet goed meer in te drukken vanwege het stof dat er tussen was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Scheppie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:24:
Weet je zeker dat de knop defect is? Ik heb zelf een haakse slijper waarvan de knop niet goed meer in te drukken vanwege het stof dat er tussen was gekomen.
ja en nee :P
ik heb heb eens open gedaan en de contactors waren wat zwart. na het reinigen en terug in elkaar steken werkte het terug, maar...als ik de slijpschijf aan / uit zet dan werkt het niet goed. (gaat aan / uit). Het lijkt erop dat de schuifknop die het drukknopje bedient dit te zacht laat gebeuren waardoor de contacters erin niet goed verbinden. Manueel het knopje indrukken (= onderbreken) en laten "uitspringen" werkt wel (maar zachtjes laten uitkomen niet)

Ik vermoed dat er dus inderdaad stof is ingekomen en het mechanisme wat stroever gaat. Zou je dat mogen smeren met bv wd40? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 22:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

stof en smeren..... gaat niet werken.... Ook plastics laten zich niet zomaar smeren, die kunnen aangetast worden door olie.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
In plaats van WD40 in een schakelaar spuiten kun je beter contactspray gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
https://www.fiyo.nl/schak...se-slijpmachine-945614-00
Volgens mij is dit jou knop en op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Misschien dat die inderdaad wel moet werken, het lijkt me wel een 1 contacts te zijn ipv eentje die zowel L als N onderbreekt.
Pagina: 1