Hallo allemaal.
Ik heb een probleem waar ik niet weet waar ik de oplossing moet vinden.
Ik heb nu wekelijks video gesprekken met mijn arts.
Maar 1 of ander manier werkt dit niet in Firefox, Brave, Edge. .
In de url balk word voor het moment dat ik het video gesprek wilt starten of ik de webcam en microfoon wil accepteren/activeren. Ik zeg altijd "ja" hierop.
Helaas blijft het beeld altijd zwart en word microfoon niet geactiveerd.
Dit is bij beide browsers het geval.
Ik begrijp dit niet want als ik bijv een camera programma zoals Cheese gebruik, dan kan ik zonder problemen mijzelf zien/horen via de webcam.
Nou is het waarschijnlijk handig om te vertellen dat ik Firefox met Arkenfox gebruik.
En Brave is ook een privacyveilige browser.
Nou vraag ik mij af of het soms daarmee te maken heeft? Dat 1 of ander apparte instelling de verbinding blokkeert? zoja welke dan?
Aan de andere kant, ik heb ook een browser Edge die gewoon op standaard instellingen staat ingesteld en ook op die browser spelen dezelfde problematiek.
Dus verder heb ik geen idee waar ik het zoeken moet.
Mijn arts verteld dat het omgeving/portaal of wat dat ook is waarin ik video bel van karify is.
Misschien handig om te weten. ik heb er verder geen verstand van.
owja, ik gebruik linux mint.
Ik heb een probleem waar ik niet weet waar ik de oplossing moet vinden.
Ik heb nu wekelijks video gesprekken met mijn arts.
Maar 1 of ander manier werkt dit niet in Firefox, Brave, Edge. .
In de url balk word voor het moment dat ik het video gesprek wilt starten of ik de webcam en microfoon wil accepteren/activeren. Ik zeg altijd "ja" hierop.
Helaas blijft het beeld altijd zwart en word microfoon niet geactiveerd.
Dit is bij beide browsers het geval.
Ik begrijp dit niet want als ik bijv een camera programma zoals Cheese gebruik, dan kan ik zonder problemen mijzelf zien/horen via de webcam.
Nou is het waarschijnlijk handig om te vertellen dat ik Firefox met Arkenfox gebruik.
En Brave is ook een privacyveilige browser.
Nou vraag ik mij af of het soms daarmee te maken heeft? Dat 1 of ander apparte instelling de verbinding blokkeert? zoja welke dan?
Aan de andere kant, ik heb ook een browser Edge die gewoon op standaard instellingen staat ingesteld en ook op die browser spelen dezelfde problematiek.
Dus verder heb ik geen idee waar ik het zoeken moet.
Mijn arts verteld dat het omgeving/portaal of wat dat ook is waarin ik video bel van karify is.
Misschien handig om te weten. ik heb er verder geen verstand van.
owja, ik gebruik linux mint.
[ Voor 5% gewijzigd door mtsberk op 22-03-2024 16:48 ]
Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.