Voor werk wil ik een goede desktop bouwen. Mijn huidige laptop uit 2019 is dan alleen voor die ene kantoordag en de andere dagen heb ik dan hopelijk een goede desktop die een tijd mee kan.
Voor mijn werk is het voornamelijk software bouwen en compileren, verder natuurlijk (teams) meetings etc. Verder werk ik onder linux en moet de computer VMs kunnen draaien (1 of 2) zodat ik ook nog Windows zaken kan doen als dat nodig is.
Naast werk speel ik wel eens een spelletje maar ben zeker geen gamer en de pc hoeft ook niet op 4K de laatste games aan te kunnen.
Op dit moment heb ik 2 monitors, beide full-hd, maar op de duurt wil ik er wel een 4K 3e monitor bij zetten.
De desktop komt in mijn werkkamer en zal via WIFI verbinden met ons netwerk (WIFI6, AP=TP-Link EAP653)
Omdat ik linux draai en (met huidige laptop) veel issues heb gehad met nvidia heb ik liever een AMD videokaart.
Na wat klikken door de pricewatch kom ik op dit, maar het is al zeker 10 jaar terug dat ik een computer heb gebouwd dus ik weet niet zeker of alles lekker met elkaar samenwerkt.
EDIT na feedback van Woezik
Opzich sta ik voor alles open, ik vind het vooral fijn als ik tijdens werk onze complete java/maven project (inc unittests etc) snel kan bouwen lokaal. Dat gaat mijn productiviteit wel ten goede komen.
Voor mijn werk is het voornamelijk software bouwen en compileren, verder natuurlijk (teams) meetings etc. Verder werk ik onder linux en moet de computer VMs kunnen draaien (1 of 2) zodat ik ook nog Windows zaken kan doen als dat nodig is.
Naast werk speel ik wel eens een spelletje maar ben zeker geen gamer en de pc hoeft ook niet op 4K de laatste games aan te kunnen.
Op dit moment heb ik 2 monitors, beide full-hd, maar op de duurt wil ik er wel een 4K 3e monitor bij zetten.
De desktop komt in mijn werkkamer en zal via WIFI verbinden met ons netwerk (WIFI6, AP=TP-Link EAP653)
Omdat ik linux draai en (met huidige laptop) veel issues heb gehad met nvidia heb ik liever een AMD videokaart.
Na wat klikken door de pricewatch kom ik op dit, maar het is al zeker 10 jaar terug dat ik een computer heb gebouwd dus ik weet niet zeker of alles lekker met elkaar samenwerkt.
EDIT na feedback van Woezik
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 374,- | € 374,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 256MB cache, 5400rpm), 6TB | € 139,74 | € 139,74 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600Z40 | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition | € 114,99 | € 114,99 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 149,- |
| Totaal | € 1.895,62 | |||
Opzich sta ik voor alles open, ik vind het vooral fijn als ik tijdens werk onze complete java/maven project (inc unittests etc) snel kan bouwen lokaal. Dat gaat mijn productiviteit wel ten goede komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Drexz op 22-03-2024 20:46 ]