Gasaansluiting afsluiten huurwoning

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterope
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik huur sinds kort een woning die volgens mij gasloos is. Ik betaal stroom met een energiecontract die ik zelf heb afgesloten. Daar is dus geen verbruik van gas meer. Ik heb dat energiecontract dus veranderd naar alleen stroom. Maar volgens enexis moet ik een contract hebben voor gas doordat er nog een gasaansluiting actief is. Of de gasaansluiting laten afsluiten.

Ik heb daarnaast collectieve CV wat via de huur wordt betaald. Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe dat precies in elkaar zit omdat de persoon die over VVE/collectieve CV is opgestapt bij de woningstichting/verhuurder en er is nog geen vervanger.

De appartementen zijn nog in afronding van hwt verduurzamen, zo gebruiken mijn bovenburen en de buurvrouw naast mij nog wel gas voor het koken.

Moet ik nu wel een contract voor gas afsluiten ondanks dat ik daar zelf geen kosten voor heb? Of is dat iets wat bij de woningstichting/verhuurder ligt. Omdat het toch iets te maken kan hebben met collectieve CV via VVE? Kan ik zomaar gas laten afsluiten of moet dat eerst goedgekeurd worden door de woningstichting/verhuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Ik zou het met je verhuurder opnemen, zij kunnen je hiermee helpen.

Jij bent namelijk de huurder, je hebt dus weinig tot niets in te brengen bij een VVE. Dat is namelijk een Vereniging voor Eigenaren, jij bent geen eigenaar hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
Volgens mij ben je sowieso niet verplicht om een contract voor gas af te sluiten wanneer je geen gas gebruikt.
De experts zitten in dit topic, misschien is het beter om daar je vraag te stellen.
Gas de deur uit doen: Gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterope
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-04-2024
Top!Dank je wel @ASW1 , ik ga dat topic even doorlezen en daar mijn vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

paQ

ASW1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:43:
Volgens mij ben je sowieso niet verplicht om een contract voor gas af te sluiten wanneer je geen gas gebruikt.
De experts zitten in dit topic, misschien is het beter om daar je vraag te stellen.
Gas de deur uit doen: Gratis!
Je moet vastrecht betalen en dat reken je af via een leverancier.
Indien je alle berichten blijft negeren, dan zal uiteindelijk de netbeheerder langskomen en een slotje op de gaskraan zetten.
Is netto ongeveer hetzelfde resultaat :+
Geen idee alleen of dat dan nog juridische / contractuele gevolgen heeft.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kookt ook elektrisch dus? Tapwater ook van de collectieve voorziening?

In dat geval gaskraan dichtdraaien en gascontract opzeggen. Woning is eigendom van de verhuurder, de meter van de netbeheerder. Vooral geen opdracht geven voor verwijdering, want jij bent niet de eigenaar.

Het hebben van een gasaansluiting verplicht je nergens toe volgens de wet. Volgens de wet mag de netbeheerder je geen gas leveren zonder contract, maar zolang jij de kraan dichthoudt doen ze dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
paQ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:33:
Je moet vastrecht betalen en dat reken je af via een leverancier.
Wie geen gas afneemt en geen contract heeft is geen vastrecht verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

We gaan dus verder in Gas de deur uit doen: Gratis!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.