Beste allen,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door BeunhaasBV op 22-03-2024 15:58 ]
[ Voor 3% gewijzigd door BeunhaasBV op 22-03-2024 15:58 ]
Geen bouwkundige keuring laten uitvoeren nee.Lelletje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:53:
Heb je bouwkundige keuring laten uitvoeren?
Ik vrees dat het erg lastig te bewijzen wordt als de vorige bewoners dit wisten.
Ik zou offerte opvragen en als het meevalt, zou ik het inderdaad afdoen als een incident, omdat je ook een hoofdpijndossier wilt voorkomen.
Lijkt mij ook. Zoveel vocht konden de verkopers niet verbergen en dan niet melden bij de verkoop.Lelletje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:53:
Heb je bouwkundige keuring laten uitvoeren?
Ik vrees dat het erg lastig te bewijzen wordt als de vorige bewoners dit wisten.
Ik zou offerte opvragen en als het meevalt, zou ik het inderdaad afdoen als een incident, omdat je ook een hoofdpijndossier wilt voorkomen.
Mijn ervaring is dat dit ruim onder de 1000 euro moet kunnen.BeunhaasBV schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:56:
[...]
Geen bouwkundige keuring laten uitvoeren nee.
Zal ongeveer vijf meter daklood zijn wat vervangen moet worden + gevoegd.
Had een bouwkundige tijdens de bouwkundige keuring aan het daklood mankementen kunnen zien? Het lood zit in het zicht, dus ik vermoed van wel. Dan is dit geen verborgen gebrek.BeunhaasBV schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:56:
[...]
Geen bouwkundige keuring laten uitvoeren nee.
Zal ongeveer vijf meter daklood zijn wat vervangen moet worden + gevoegd.
Please state the nature of the technical emergency
edsandje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:15:
Foto's van het lood?
Dan is makkelijker te bepalen of dit te zien was ja of nee.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Dit is direct zichtbaar dat het slechts is ingeslepen. Normaal gaat het trapsgewijs in de voeg, zodat het doorgezet kan worden. De methode die hier is gebruikt kan lang goed gaan, maar bij voldoende regenval komt het er vroeg of laat altijd doorheen. Ik noem dit geen verborgen gebrek, maar een goedkope bouwoplossing. Bij een bouwtechnische keuring had dit direct naar voren gekomen als mogelijk risico op lekkage.
Please state the nature of the technical emergency
[ Voor 27% gewijzigd door pentaw1nz op 22-03-2024 17:35 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
[ Voor 24% gewijzigd door Draakje5 op 22-03-2024 19:22 ]
Dat mos is volgende maand verdwenen.Draakje5 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:20:
Dus, beetje jammer dat je geen bouwkundige keuring hebt laten uitvoeren. Zoiets is standaard bij (oudere) woningen al zijn er tegenwoordig kopers die het vanwege de hectiek in de markt achterwegen laten. Nu heb je een grotere kostenpost want zoals hierboven genoemd hoor je dit trapsgewijs te bevestigen.
En de dakpannen schoonmaken kan ook geen kwaad.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Dit; ik had bij een vorige woning een vergelijkbaar probleem. Lekkage in de badkamer, verkoper wist hier niks van. Kwam naar voren toen ik het laminaat op de boven verdieping eruit trok, alles zeiknat.Hielko schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:57:
Moet je wel aantonen dat de vorige bewoners dit wisten?
Je zou ook kunnen beargumenteren dat een lekkage van deze omvang het normaal gebruik van de woning / deze kamer in de weg staat. Als verkoper ben je altijd aansprakelijk voor dergelijke grote gebreken, onafhankelijk van het feit of je het wist of niet.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ook bij een huis van 2020 gewoon een keuring doen!pentaw1nz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:33:
[...]
Dat mos is volgende maand verdwenen.
En huis van 2000 zou ik ook geen keuring doen...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq