Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scordatura
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik ben op zoek naar een draadloze speaker of speakersetje dat compatibel is met de Yamaha R-N602 (zie specs: https://nl.yamaha.com/nl/...ponents/r-n602/index.html ). Zeer belangrijk hierbij is dat de speakers eenvoudig te bedienen zijn: het liefst via een fysieke aan/uit knop en een fysieke volumeknop.

Het is bedoeld voor een ouder iemand die geen gebruik meer kan maken van een app of smartphone om de speakers te bedienen, wel weet hij de Yamaha aan/uit te zetten en een radiozender te kiezen.

Dus als de speakers eenmaal zijn aangesloten, zouden speakers zelf verbinding moeten zoeken met de receiver in de woonkamer zodat hij naar radio kan luisteren in de keuken.

Zelf weet ik weinig van audio hardware, vandaar dat ik hier vraag. De kwaliteit van de audio en de prijs van de speakers vind ik minder belangrijk, als het maar werkt en eenvoudig te bedienen is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:21
Ik weet niet zeker of je het juiste product hebt voor jouw wensen.

Yamaha heeft het MusicCast platform ontwikkeld, maar dit is een multiroom oplossing waarmee je via een app muziek in huis kan bedienen. Je kan dus een MusicCast speaker in de keuken plaatsen, maar:
1. Deze werkt onafhankelijk van de receiver, daar heb je de R-N602 dus niet voor nodig.
2. MusicCast apparaten werken volgens mij altijd via een smartphone app. Misschien zijn er producten met programmeerbare knoppen of een afstandsbediening. Check daarvoor de site.
NB: Met deze setup (draadloze multiroom speaker in de keuken) ben je niet gebonden aan Yamaha/MusicCast. Je kan ook rondkijken bij andere merken zoals Bluesound, Denon/Marantz, Audio Pro en nog veel meer.

De R-N602 geeft je wel de mogelijkheid om speakers via Bluetooth aan te sluiten. De afstand en muren tussen de receiver en de speakers zullen de kwaliteit van het signaal bepalen. Je hebt in deze setup volgens mij niet de mogelijkheid om via een druk op de knop op de speaker een signaal terug naar de receiver te sturen om naar een ander radiokanaal te switchen. Misschien dat een extra afstandsbediening in de keuken dit oplost?

Als de verbinding met de Yamaha geen harde eis is, kan je op zoek gaan naar een multiroom/wifi speaker met instelbare knoppen of een programmeerbare afstandsbediening.

Tot zo ver reikt mijn kennis, hopelijk kunnen de mede-Tweakers dit verbeteren en aanvullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 23:12
Bij ons in de keuken staat een yamaha isx-18d

https://nl.yamaha.com/nl/...audio/restio/isx-18d.html

Heeft fysieke knoppen voor onder andere power source en volume
Er zijn een aantal internet radio presets (15 geloof ik) te programmeren maar dat moet wel via de musiccast app. Daarna kun je ze kiezen op het apparaat.
Ook zit er een fm en dab+ radio in Maar die gebruiken we niet.

Werkt tot op zekere hoogte samen met onze rx-s601d receiver. Maar dat houdt wel op met het synchroon afspelen van muziek.
Maar dat moet ook via de app.

Geluid is meer dan prima.

Helaas zijn ze niet meer te krijgen en zal je op marktplaats moeten zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door ronnie vd op 22-03-2024 17:37 ]