Krasje in hr++ raam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-04 07:42
Overal in onze woning nwe kozijnen/ ramen/ geplaatst.
Met de nodige (schoonheids)foutjes
maar nu zagen we naast de glaslat een krasje.op het glas.het is niet heel groot ,ongeveer 1 cm,en is voelbaar,
Ik heb dit via de mail maar weer gemeld en
Nu komt maandag de servicemonteur voor nog wat andere dingen aan te passen/herstellen en Zou de monteur gelijk het krasje beoordelen volgens conform de richtlijnen,want gezien de grootte,zijn ze bang ze dat dit valt binnen de marges?
Dus....met andere woorden,waarschijnlijk helaas pindakaas,?
Weet iemand wat die marges zijn en hoe ze dat beoordelen,want zoals ik het uit hun mail begrijp dan mogen er na plaatsing krasjes of beschadigingen in zitten tot een bepaalde grootte/lengte zonder het raam te vervangen?
Ik heb wel de lijst van hun ontvangen met de beoordeling van meerbladig isolatieglas,maar ik heb het 3x doorgelezen en zie niks over krasjes staan.
Ik ben zelf bang dat het verder gaat scheuren of zo,dus wil eigenlijk hier graag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACYz7yfRuLR9WFjYJVPiVT1hW9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2F3eEN3tnh3ovQEczzhMpNIN.jpg?f=fotoalbum_large alvast wat info krijgen,wat richtlijnen daarvoor zijn,zodat ik maandag niet afgescheept wordt.
Ik voeg een foto bij,ik heb het raam ff af moeten plakken want was ander niet mogelijk om de kras(1 cm lang) goed op de foto te krijgen(tegenlicht op de foto lijkt het groter dan in werkelijkheid hoor.ik heb het ingezoomd om het voor jullie duidelijk te laten zien
Ik wordt er zo langzaamaan niet goed van dat er zoveel (kleine)dingen niet goed zijn/beschadigt.

[ Voor 3% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 12:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Dit is er waarschijnlijk nog wel prima uit te polijsten met de juiste middelen. Over scheuren zou ik niet bang zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door frennek op 22-03-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:37
Marges zijn behoorlijk groot.

Helaas zal het soms een soort van coulance zijn. Zeker als je het op meer plekken hebt zou ik dat netjes vinden. maar of dat moet weet ik niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Die zal buiten de marge vallen waarschijnlijk.

Ik heb 2x grootschalig glas laten plaatsen en beide keren 1 raam met een kras gekregen.

In beide gevallen is niet de deur dichtgegooid. Eerste keer was optie om raam 180 graden te draaien. Tweede keer om proberen te polijsten. In beide gevallen zag/zie ik de kras een hele enkele keer wanneer de zon er in de ochtend precies op een bepaalde manier op schijnt. Oftewel niet erg en geen behoefte meer gehad om na te bellen.

De wtf is echter wel waarom een keukenkastje standaard in folie geleverd wordt maar glas standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
@Rukapul
Is het glas nog gepolijst door hun,of heb je er helemaal niks aan laten doen?

Ik ben weer benieuwd wat ze ervan gaan zeggen maar ik vermoed zomaar dat er niks aan gedaan gaat worden omdat het idd maar een klein krasje is.

[ Voor 44% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-05 06:57

MeesterPieter

PnP Pinball

Dicht bij de rand polijsten deed de aannemer bij mijn nieuwbouwhuis niet, iets met de spanningen in het glas ofzo.

vervolgens is er nieuw glas in gekomen, maar dan had ik weer gedoe met het kitwerk en de vensterbank.

Ter overweging, achteraf had ik het liever laten zitten gezien al het gedoe wat het kost om het geregeld te krijgen en het ongemak. Zeker gezien ze bij mij niet zo heel zichtbaar waren.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Lillian1958 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:48:
@Rukapul
Is het glas nog gepolijst door hun,of heb je er helemaal niks aan laten doen?
Niets.

Mocht het in het voorjaar me toch teveel in het oog springen dan bel ik nog wel even.

Je moet ook geen wonderen verwachten. Er wordt ook wel gezegd dat als je het kunt voelen dat polijsten het niet op kan lossen.

Tenslotte, je moet duidelijk aangeven welk resultaat je wilt behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
Ja het liefst zou ik natuurlijk hebben dat het er niet in zat,en als hun zeggen het valt binnen de marge dus we doen daar niks aan ,dan kan ik op mn kop staan dat zal niet helpen.
Het is even afwachten wat ze dus maandag gaan zeggen,
Ik let er nu teveel op ook denk ik, mn oog wordt er steeds naar toegetrokken..hihi.
Als het maar niet verder scheurt.daar zit ik beetje mee.
Het zit aan de kamerkant(binnenkant) van het glas,dat is misschien nog een geluk bij een ongeluk,
Ik zal blij zijn als alles eens een keer klaar is en gerepareerd,want .......pffff.
Ik had niet verwacht dat er nog zoveel mankementjes aan het licht zouden komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Maar is het een oppervlakkige kras of een barstje die door en door is van de glasdikte? Op de foto lijkt het meer een waasje, dus oppervlakkig. Als het echt een barstje is die dieper doorloopt is het natuurlijk klaar en moet het glas vervangen worden. Een barst over de gehele dikte van het glas betekend dat het raam lek is.

Je spreekt natuurlijk over het verder scheuren en het is niet zomaar dat je daarover begint. Dat is bij een oppervlakkige beschadiging geen risico, maar bij een barstje natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Meestal wordt gewoon de nen aangehouden wat ongeveer zo gaat : op 3 meter gaan staan bij difuus licht en kijken of je hem nog kan zien, als je hem niet kan zien wordt hij niet genoteerd als fout.. mocht je hem dan nog zien mag hij 3 cm zijn omdat het zo te zien de rand zone is. mocht het niet de randzone zijn (50 mm) dan mag de kras 15mm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06
Rukapul schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:02:
[...]

Niets.

Mocht het in het voorjaar me toch teveel in het oog springen dan bel ik nog wel even.

Je moet ook geen wonderen verwachten. Er wordt ook wel gezegd dat als je het kunt voelen dat polijsten het niet op kan lossen.

Tenslotte, je moet duidelijk aangeven welk resultaat je wilt behalen.
Polijsten is iets tijdelijks een lapmiddel. Bij ons ook gedaan met wat diepere krassen maar na 6 maanden weer de orginele krassen aanwezig. Je kunt beter een schadevergoeding vragen of laten vervangen als het heel storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
@frennek
Oei ik vind heel moeilijk om te zeggen of het oppervlakkig is of door en door de glasdikte.
Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe dik 1 zo glasplaat is?dom misschien van me.maar ik heb er totaal geen verstand van.

Ik heb nog nwe foto bijgevoegd,duidelijker kan ik het niet erop krijgen.(van heel dichtbij genomen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5tjQb4QCDem9XiVNhOkZRK4yPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ypnd6omfHl4heEaI4rCGBkbK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
@twain4me het is alleen te zien als ik heel dichtbij sta.
Ga ik op een mtr afstand staan,zie ik het nog wel iets,maar dat komt omdat ik nu weet waar het zit he.
En hij is precies gemeten net krap 1 cm en krasje zit een halve cm vanaf het rubber

[ Voor 9% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Andere manier om diepte in te schatten is met de vlam van een aansteker. De coatings aan de binnenzijde van het glas reflecteert dit licht anders, misschien kan je het dan beter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
Gewoon de vlam van een aansteker voor de kras houden?
Nooit van gehoord.haha maar ik heb het gedaan maar zie niks wat anders lijkt.
Ja 2 aan 2 vlammetjes zie ik.meer niet.🙂

[ Voor 14% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik denk dat je dit moet doen als het buiten donker is. Je ziet door de vele warmtestraling van een vlam beter de verschillende glaslagen zitten doordat de coatings een bepaald type licht beter reflecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
@frennek
Ok ik zal dit vanavond eens proberen.
Dan zal ik het hier even neerzetten of ik wat zie.🙂
Dank je wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:57

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Gekke out of the box gedachte. Mocht je van de aannemer geen oplossing krijgen aangereikt en het wèl storen: Bel een autoschadehersteller. Die repareren sterretjes met amper zichtbaar resultaat, dan moet dit ook kunnen. Die reparatie kan vaak ook op locatie dus moet het ook binnen kunnen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:26

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een ster in een autoruit wordt met resin/hars gevuld; een krasje in een raam wordt gepolijst. Machinaal zal hier lastig worden, omdat je te dicht op het kozijn zit. Maar het lijkt geen diepe kras, dus misschien krijg je het er zelf wel met de hand uit.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Lillian1958 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:34:

Ik heb wel de lijst van hun ontvangen met de beoordeling van meerbladig isolatieglas,maar ik heb het 3x doorgelezen en zie niks over krasjes staan.
staat er trouwens ook niets in over lijnvormige fouten, zo worden krasjes namelijk genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:37

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Als wij glasschade hebben gaat de fabrikant op +2m afstand staan, zie je het dan nog? Word het vervangen. Zie je het niet is het pech hebben.

In de praktijk word de ruit 9 keer van de 10 vervangen uit coulance. Kosten worden dan gedragen door ons. (Een normale ruit, een ruit van 300kg ofzo zal blijven staan)

[ Voor 6% gewijzigd door Jellabie op 22-03-2024 18:23 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
@Jellabie
Het is een raam van 1.60 hg bij ongeveer 90 breed.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lillian1958
@twain4me Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-DkIRvu3g5zB5vktWyIAEEuRQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QM5COKKSHqPb1KIN9V9qeCM1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Lillian1958 op 22-03-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Dat gaat over krassen en dat is de norm waar ik naar refereerde je zit in zone E en de kras is kleiner dan 30mm als hij al zichtbaar is vanaf 3 meter. dus helaas pindakaas of coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
twain4me schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:01:
[...]

Dat gaat over krassen en dat is de norm waar ik naar refereerde je zit in zone E en de kras is kleiner dan 30mm als hij al zichtbaar is vanaf 3 meter. dus helaas pindakaas of coulance.
In zekere zin is die norm vooral een afschuifnorm.

In de voorbeelden die ik ken gaat het juist om bepaalde omstandigheden waarbij een kras (erg) zichtbaar en storend kan zijn (zonlichtbreking in kras) terwijl de methode zo gunstig mogelijk is voor de leverancier.

Als je glas levert met een kras van tientallen cm dan is er gewoon lomp mee omgesprongen en/of geen bescherming toegepast.
Pagina: 1