Geluid standaard gedempt op iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Ik zou graag een oplossing willen voor het volgende;

Op de iPad(s) van mijn zoon staan in foto’s veel video’s. Zodra je een video aan tikt speelt deze automatisch af. Maar, het geluid staat altijd en bij elke video op gedempt.

De demping moet hij dan elke keer met het speaker icoontje linksboven (met streep erdoorheen) uitzetten. (Mijn zoon is meervoudig gehandicapt waardoor dit extra vervelend is).

Ik heb Apple al eens geraadpleegd, zonder succes. Ook via Google vind ik geen oplossing. Op mijn iPhone hebben, dezelfde filmpjes, allemaal direct geluid zodra ik er een aantik.

We hebben 2 iPads en een onlangs 1 vernieuwd, allemaal ditzelfde probleem.

Wat is het niet:
- Het is niet de instelling (per video) via ‘wijzig’ en speaker 🔈 met streep erdoor. Alle speaker symbolen zijn zonder streep.
- Er zit niets in de Jack uitgang. Ook geen vuil o.i.d.
- Stille modus is niet aan. Überhaupt geen modus.
- De systemen draaien altijd op de nieuwste iOS.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door deltre op 22-03-2024 14:14 ]

Beste antwoord (via Daedalus op 22-03-2024 14:34)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:11

Aiii

何これ

De photos app zet het geluid standaard uit omdat videos autoplay aan hebben staan. Je wilt tijdens het browsen van je foto's immers niet constant luid geluid uit je telefoon of tablet krijgen als je door je foto's aan het browsen bent.

Wat je moet doen is Auto-Play uitzetten, dat kan onder Settings -> Photos -> Auto-Play Videos and Live Photos. Dan krijg je een play knopje op je videos en speelt deze op het standaard volume van je iPad af zodra je ze start.

Wellicht is het echter het overwegen waard om je videos niet via de Photos app te spelen, maar via een dedicated app zoals Infuse, maar dat is afhankelijk van wat je gehandicapte kind aankan of niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier om iPadOS gaat past dit topic beter in iPhones, iPads en Apple Watch, dus een move die kant op :)

MS > iOS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:11

Aiii

何これ

De photos app zet het geluid standaard uit omdat videos autoplay aan hebben staan. Je wilt tijdens het browsen van je foto's immers niet constant luid geluid uit je telefoon of tablet krijgen als je door je foto's aan het browsen bent.

Wat je moet doen is Auto-Play uitzetten, dat kan onder Settings -> Photos -> Auto-Play Videos and Live Photos. Dan krijg je een play knopje op je videos en speelt deze op het standaard volume van je iPad af zodra je ze start.

Wellicht is het echter het overwegen waard om je videos niet via de Photos app te spelen, maar via een dedicated app zoals Infuse, maar dat is afhankelijk van wat je gehandicapte kind aankan of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Aiii schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:13:

Thanks! Wow, zo snel antwoord en gelijk in de roos! 👏 En het klinkt volledig logisch. De play button zit nu in het midden van de film en is dus makkelijk aan te raken. De optie voor een andere app ga ik bekijken maar ik denk het hiermee al een stuk makkelijker gemaakt te hebben 👍