Glasvezel vannacht stuk gegaan (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyavdn
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
Goedemorgen,

Sinds deze ochtend heb ik geen bekabeld internet meer. Ik gok dus dat het vannacht opeens niet meer is gaan werken. Ook heb ik de modems en kastjes al gecheckt, het lampje "Glas" brandt niet meer bij mijn glasvezel kast. Zijn er nog tips van jullie hoe ik dit kan oplossen zonder een monteur in te hoeven schakelen?

Alvast bedankt,

Groetjes
Freya

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 13:01
Als je geen lampje glas meer hebt bij je glasvezel kast, zal je toch contact moeten opnemen met je provider.

Mogelijk is er ergens anders fout gegaan en kan jij dit niet zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het eerste wat je doet is dan toch je ISP bellen?

En/of bij je provider checken of er voor jouw postcode wellicht een storing is geregistreerd. Vraag b.v. bij je directe buren of zij ook een soortgelijk probleem hebben? Dan weet je al of het een individueel probleem is of niet...

[ Voor 70% gewijzigd door ehtweak op 22-03-2024 10:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:45
https://www.kpn.com/service/storingen.htm
als je kpn hebt mogelijk was er onderhoud afgelopen nacht

https://www.delta.nl/klantenservice/storing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

freyavdn schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:03:
Goedemorgen,

Sinds deze ochtend heb ik geen bekabeld internet meer. Ik gok dus dat het vannacht opeens niet meer is gaan werken. Ook heb ik de modems en kastjes al gecheckt, het lampje "Glas" brandt niet meer bij mijn glasvezel kast. Zijn er nog tips van jullie hoe ik dit kan oplossen zonder een monteur in te hoeven schakelen?

Alvast bedankt,

Groetjes
Freya
eerst ff checken of het niet al een bekende stroring is:

allestoringen.nl

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 22:14
freyavdn schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:03:
Goedemorgen,

Alvast bedankt,

Groetjes
Freya
Beginnen bij begin met troubleshooten; waar komt het binnen, wat geeft die aan. Als 'glas' niet meer aan is, is herstarten van andere kastjes niet meer zo relevant.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@freyavdn welkom op Tweakers.

Het beste is toch om even contact op te nemen met je provider of hun website te bekijken om te zien of ze een algemene storing hebben. Ik weet bijvoorbeeld dat Odido in regio Utrecht momenteel een storing heeft: Coromoto in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Wij kunnen hier verder niet zoveel aan doen namelijk, dus bij deze sluit ik dan ook je topic. Mocht je het vermoeden hebben dat het toch met je interne netwerk te maken heeft, open dan gerust een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.