Neurolens of alternatieven in de EU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Beste tweakers,

Onlangs zag ik een artikel over Neurolens voorbij komen. Dat zijn brilglazen met een speciale prisma die over het verloop van de lens geoptimaliseerd is. Hierdoor zou je door alle hoeken van de bril beter moeten kunnen zien en zullen volgens gebruikers vele klachten weggaan zoals oogpijn, onscherpte bij het lezen, nekpijn en misselijkheid. Zover ik weet zijn deze lenzen momenteel alleen in America beschikbaar en zouden ook vrij prijzig zijn.

Weet iemand van jullie of die ook naar de EU komen, of dat wij een vergelijkbaar alternatief hier hebben van een ander merk?

Ik heb de laatste paar jaren steeds meer moeite om echt goed door een bril te kunnen zien. Tot zover is het meer acceptabel dan onwijs goed zicht. Het algemene zicht bevind ik momenteel als een 8,5 van 10 en lezen een 7 van 10 punten. Ik moet steeds weer terugdenken hoe ik meer dan 8 jaar geleden nog kon zien volgens mijn herinneringen. Zover ik mij herinner was ik in alle aspecten toen nog 10 van 10 punten tevreden.

In de afgelopen 10 jaar is mijn brilsterkte met 1 dioptrine toegenomen en de axis waarde is ongeveer 10 grade hoger geworden. Ik heb al onwijs veel metingen gedaan bij vele locaties en we komen allemaal op hetzelfde uit dus de huidige waardes kloppen. Het irriteert mij behoorlijk dat ik niet de gewenste tevredenheid qua scherpte haal in alle aspecten. Daarom denk ik er zeer over na om mijn ogen in de nabije toekomst te laten laseren. Wellicht zou zo iets als Neurolens een goede tijdelijke alternatief kunnen zijn. Ik ben trouwens bijna 40 jaar oud ;)

Sorry voor de typos, ik heb dit bericht geschreven vanaf mijn mobieltje wat ik onprettig vind ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 22-03-2024 08:55 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!