Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcokruijff
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
Mijn vraag
zijn alle garmins met oled scherm inbrand gevoelig, want ik wil een nieuwe aanschaffen. En ik moet kiezen tussen garmin forerunner 955 en 965 weet iemand dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De 965 heeft een OLED scherm dat inderdaad kan inbranden. De 955 heeft géén OLED scherm en is op dat gebied dus een veiligere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcokruijff
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
hoe groot is dat gevaar vergeleken met de venu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 19:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn Venu 2 is nu 3 jaar oud, always on staat uit, ik heb geen last van inbranden, terwijl ik dezelfde watchface al lang gebruik.

Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder problemen met de accuduur gaat krijgen dan het scherm.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pjottum schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:00:
Mijn Venu 2 is nu 3 jaar oud, always on staat uit, ik heb geen last van inbranden, terwijl ik dezelfde watchface al lang gebruik.

Eerlijk gezegd denk ik dat je eerder problemen met de accuduur gaat krijgen dan het scherm.
Met always on display uit is de kans op inbranden al een stuk minder. Ook zijn de Garmin always on opties erg beperkt om de kans op inbranden te verminderen. Een andere oorzaak is als het scherm vaak lang op een velle stand staat met statische content in beeld bijvoorbeeld met GPS navigeren of gewoon tijdens lange activiteiten op zonnige dagen. Ook dan kun je kiezen om het scherm uit te laten gaan om de kans op inbraden te verminderen.

Als je het scherm gewoon altijd wilt kunnen zien dan is de 955 een betere optie. Vind je een zwart scherm en regelmatig pols bewegingen maken of het horloge aanraken om het scherm aan te zetten geen probleem dan kun je ook voor 965 gaan.