Garantie bij kapotte PS5 disk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een PS5 speciaal voor Final Fantasy VII Rebirth gekocht, uiteraard met de game erbij. Thuis kwam hij tijdens installatie erachter dat de disk faulty was, en installatie kon niet worden voltooid. Nou blijkt dit een bekend probleem te zijn. *knip* Winkel weigert hem echter een nieuwe disk te geven, terwijl hij volgens mij gewoon recht heeft op een deugdelijk product. Bovendien zit er niet echt gain in voor hem om een product tegen exact hetzelfde product te ruilen.

Wat zijn zijn rechten?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2024 20:24 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Beste antwoord (via apNia op 21-03-2024 17:52)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Als de disc defect is en geen opzichtig door de gebruiker aangebrachte schade bevat, dan zal winkel de disc gewoon moeten omruilen. Wat is de reden die ze opgeven? Ze hebben vast niet alleen 'nee' gezegd.

Dit zijn de rechten die je hebt: https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

En dit is wat winkel er zelf over zegt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als 1 vestiging weigert kan je het overigens altijd nog bij een andere proberen... wat dat betreft is het wel eens afhankelijk van welke medewerker jou te woord staat.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2024 20:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Als de disc defect is en geen opzichtig door de gebruiker aangebrachte schade bevat, dan zal winkel de disc gewoon moeten omruilen. Wat is de reden die ze opgeven? Ze hebben vast niet alleen 'nee' gezegd.

Dit zijn de rechten die je hebt: https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

En dit is wat winkel er zelf over zegt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als 1 vestiging weigert kan je het overigens altijd nog bij een andere proberen... wat dat betreft is het wel eens afhankelijk van welke medewerker jou te woord staat.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je mist wat nuttige info; Heeft hij de PS5 nieuw gekocht bij deze winkel of 2e-hands? Heeft hij de PS5 als bundel met de game gekocht of als 2 losse producten (niet per se relevant maar interessant)? Hoe lang heeft ie hem al c.q. hoe oud is de PS5 en game sinds eerste aankoop?

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 21-03-2024 17:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:04:
Je mist wat nuttige info; Heeft hij de PS5 nieuw gekocht bij deze winkel of 2e-hands? Heeft hij de PS5 als bundel met de game gekocht of als 2 losse producten (niet per se relevant maar interessant)? Hoe lang heeft ie hem al c.q. hoe oud is de PS5 en game sinds eerste aankoop?
Niet als bundel, wel dezelfde dag bij dezelfde winkel . Denk niet dat het heel relevant is.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:09:
[...] Denk niet dat het heel relevant is.
Dat zeg ik :P Maar dan, indien de disk inderdaad onbeschadigd is, zou je deze gewoon moeten kunnen ruilen. Wellicht kun je de linkjes die je postte meenemen als munitie. Neem desnoods de PS5 mee om hem ter plekke te testen.
En natuurlijk gewoon een rustige, zakelijke toon houden. Ik zie, om een of andere manier vooral bij de MM, mensen uit hun slof schieten maar de mens aan de andere kant van de balie krijgt dan alleen maar minder motivatie om je te helpen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 21-03-2024 17:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Conform het SF Beleid heb ik de naam van de winkel uit de TS en uit een aantal reacties verwijderd. Verder heb ik een link naar de algemene voorwaarden van de winkel in mo-tags geplaatst.

In verdere reacties mag de naam van de winkel achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1