Beste manier van voorbereiden loze groep voor uitbouw.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is de beste manier om een vloerverwarmingsgroep voor te bereiden voor een toekomstige uitbouw? Ik ben nu alles aan het ontwerpen dus alles is nog mogelijk.

Ik heb nu een korte groep bedacht (de gele) zodat deze verlengd kan worden als de uitbouw er is. Ik twijfel nog over wat de beste manier is om dit voor te bereiden. Een van de optie's is het horizontaal wegbikken van de dekvloer onder de leefvloer om de lus toegankelijk te maken als de uitbouw gemaakt gaat worden. Zoals ik hem nu hem ontworpen zou ik de groep ook kunnen laten werken nu om geen koude strook te krijgen.

Nog een optie is om het uiteinde in de spouw te leggen, maar dan maak ik de groep liever niet actief nu ivm warmteverlies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Fngtfed8kEZoM1__nHxs4K5eDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBwjpwmL1EvTsLlZt6LKpZEM.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie nog suggestie's?

Als je overigens nog andere suggesties hebt voor mijn legplan hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:23
gewoon alleen een lus leggen en nergens op aansluiten? Niet op de verdeler en aan het eind knip je het later door en koppel je de rest op aan. Dat laat je gewoon uit de muur steken in een pvc bocht ofzo, dat je het niet beschadigen kan. In de spouw kan ook ja.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28
Ik zou een buis (harde PVC, bochten van 45° en niet van 90°) voorzien (in het schuimbeton), van de verdeler naar de mogelijkse uitbouw. Op het moment dat je de uitbouw zet, kan je daar dan gemakkeljik de buis voor de vloerverwarming door steken (en nog wat extra kabels als dat handig uitkomt).
Op die manier moet je geen koppelingen hier of daar wegwerken, maar heb je een volledige vloerverwarmingsbuis uit een stuk. Ook kan je de 2 lussen in de woonkamer gewoon tot tegen de muur leggen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
naftebakje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:10:
Ik zou een buis (harde PVC, bochten van 45° en niet van 90°) voorzien (in het schuimbeton), van de verdeler naar de mogelijkse uitbouw. Op het moment dat je de uitbouw zet, kan je daar dan gemakkeljik de buis voor de vloerverwarming door steken (en nog wat extra kabels als dat handig uitkomt).
Op die manier moet je geen koppelingen hier of daar wegwerken, maar heb je een volledige vloerverwarmingsbuis uit een stuk. Ook kan je de 2 lussen in de woonkamer gewoon tot tegen de muur leggen.
Het schuimbeton ligt inmiddels al maar ik heb nog wel de mogelijkheid om een sleuf te maken in het schuimbeton en daar dan PVC in te leggen. Wordt wel minimaal 25mm PVC want de vloerverwarmingsbuizen zijn 18mm en de binnendiameter van 25mm PVC is maar 21mm. Er hoeven geen bochrten in dus dat scheelt. Is denk ik de beste optie want dan kun je later idd gewoon een hele lus leggen ipv de boel weer aan elkaar koppelen, al dan niet op een bereikbare plek.