Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik heb sinds kort glasvezel van Odido met een zyxel modem.
In de eerste instantie werkte alles prima, wifi was snel en alles kon ik verbinden.
Wij hebben een JBL Link Music speaker in de woonkamer die het ook gewoon prima deed tot een aantal dagen geleden.
Hij wil niet verbinden met de modem op 2.4 of 5ghz.
Boven op de werkkamer heb ik een router van ASUS staan, heb de speaker meegenomen naar boven en daar verbind die wel mee.
Weer beneden aangesloten en dan verbind die niet met de ASUS router, ik dacht dus een signaal sterkte issue.

Nu hing de zyxel in de meterkast wat de signaal sterkte wel beinvloed, heb m vanmiddag naar de woonkamer verhuisd maar ook dan verbind die niet. dus mij lijkt dat het niet aan de signaal sterkte ligt?

Ik ben even verloren in de instellingen, heeft iemand enig idee wat er mee te maken kan hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Legin op 22-03-2024 09:52)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Odido kent dit probleem. Het heeft te maken met de modem-firmware. Je kunt je op het Odido forum aanmelden voor een firmware die dit kan verhelpen.

Volgens mij in dit topic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Legin je openingspost is al vrij compleet, maar zou je antwoord willen geven op de onderstaande vragen:
- 'Verbind niet' is niet heel erg duidelijk. Wat gebeurd er wel en wat gebeurd er niet?
- Welke instellingen heb je al geprobeerd te wijzigen? (kanaalnummer bijv.)
- Los 2,4Ghz en 5Ghz netwerk al geprobeerd?
- Zijn de settings op je Asus router anders, zoja hoe?
- Welke Zyxel router en Asus router heb je precies?

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
Dankje voor de reactie!

Het gaat om de Zyxel ex5601-t1 en de ASUS RT-AC68U

De JBL speaker moet je verbinden via Google Home app, Je loopt gewoon door stappen heen (naam geven etc) en dan moet je m met een wifi netwerk verbinden. Heb 2 netwerken aangemaakt(2.4 en 5) ook een gast netwerk om te kijken of dat wel werkt. Zodra ik van 1 van de 3 netwerken het wachtwoord invul dan begint ie te verbinden, na 1 min oid krijg ik de melding: Verbindingsprobleem tijdens het instellen, Controleer de instellingen van je wifi netwerk.

De Asus router heeft volgens mij zo goed als dezelfde instellingen, heb nooit echt iets aangepast.

Ik heb inderdaad de kanalen gewijzigd, heb 1 en 5 geprobeerd dat waren de onderste en bovenste (geen idee precies wat het betekent maar dat had ik opgezocht op google.
rens-br schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:03:
@Legin je openingspost is al vrij compleet, maar zou je antwoord willen geven op de onderstaande vragen:
- 'Verbind niet' is niet heel erg duidelijk. Wat gebeurd er wel en wat gebeurd er niet?
- Welke instellingen heb je al geprobeerd te wijzigen? (kanaalnummer bijv.)
- Los 2,4Ghz en 5Ghz netwerk al geprobeerd?
- Zijn de settings op je Asus router anders, zoja hoe?
- Welke Zyxel router en Asus router heb je precies?

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Odido kent dit probleem. Het heeft te maken met de modem-firmware. Je kunt je op het Odido forum aanmelden voor een firmware die dit kan verhelpen.

Volgens mij in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
Ah kijk daar kan ik wat mee.

Moet zeggen dat er toch erg veel nog opgelost moet worden. De mediabox is ook niet wat het moet zijn..

Tv box start op naar netflix, soms is het geluid heel stil, niet kunnen pauzeren, soms slecht kwaliteit beeld, sommige functies op de afstandbediening werken niet

Maar wel snel internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoine.hurk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb dezelfde JBL link speaker, en ook sinds kort Zyxel ex5601-t1 vanwege een Odido glasvezel aansluiting. De speaker reageerde na een poosje helemaal nergens meer op, en harde reset werkte ook niet meer. Ik heb een vandaag een nieuwe speaker ontvangen, maar ik kom nu ook niet de gehele Google Home procedure heen. Het lijkt er mijn inziens op dat de DHCP server van de Zyxel ex5601-t1 geen adres vrijgeeft. Het kan niet door de WiFi van de Zyxel ex5601-t1 komen, want die heb ik uitgezet omdat mijn WiFi door 2 losse accesspoints geregeld worden via een mesh netwerk. Het zou ook nog kunnen dat WIFI 6 het probleem veroorzaakt... Ik ga morgen eens op zoek naar de firmware, waarover hierboven iets is aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
antoine.hurk schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:17:
Ik heb dezelfde JBL link speaker, en ook sinds kort Zyxel ex5601-t1 vanwege een Odido glasvezel aansluiting. De speaker reageerde na een poosje helemaal nergens meer op, en harde reset werkte ook niet meer. Ik heb een vandaag een nieuwe speaker ontvangen, maar ik kom nu ook niet de gehele Google Home procedure heen. Het lijkt er mijn inziens op dat de DHCP server van de Zyxel ex5601-t1 geen adres vrijgeeft. Het kan niet door de WiFi van de Zyxel ex5601-t1 komen, want die heb ik uitgezet omdat mijn WiFi door 2 losse accesspoints geregeld worden via een mesh netwerk. Het zou ook nog kunnen dat WIFI 6 het probleem veroorzaakt... Ik ga morgen eens op zoek naar de firmware, waarover hierboven iets is aangeven.
De firmware update heeft het bij mij opgelost.

Nu verder met de tv receiver problemen!
Pagina: 1