Dockingstation voor switchen tussen laptop/desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een dockingstation, op welke ik het volgende kan aansluiten:
PC speakerset d.m.v. 3.5 mm jack uitvoering: Edifier R1280T Bruin
1 x USB toetsenbord
1 x USB muis
2 x monitor (beiden hebben HDMI en DP poort uitgang. En zijn 1920*1080 @ 60 Hz )
Optioneel: Ethernetkabel

Wat is je budget?
Eigenlijk max 100€, maar dat is onrealistisch.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Situatie is als volgt:
Bureau met 2 schermen. Schermen zijn 1920*1080 pixel, 60 HZ. Linksonder bureau staat desktop PC. Mijn werklaptop staat (bij gebruik) opengeklapt voor het linkerscherm.

Bij wisselen tussen werklaptop en prive desktop moet ik 3 kabels omsluiten:3.5mm jack voor muziek, HDMI (voor 2 schermen op werklaptop, of 2 schermen voor desktop) en USB kabel voor toetsenbord.
Liefste vervang ik dit voor 1 kabel (USB-A, 5Gb/s) waarmee ik alle apparatuur kan wisselen. Zodat ik alleen deze kabel in Desktop of Laptop steek.

Desktop heeft enkel USB-A aansluiting. Optioneel kan ik een pci-kaartje kopen om deze USB-C te laten gebruiken.

2 ethernetkabels zijn aanwezig, de laptop heeft deze niet standaard ingeplugd. Ethernetpoort is niet per se nodig in Dockingstation aangezien Desktop standaard een Ethernetkabel ingeplugd heeft. Het uit/inpluggen van ethernetkabel in werklaptop is acceptabel.

Wat heb ik zelf al gevonden
uitvoering: HP USB-C/A Universal Dock G2 (maar deze heeft geen 3.5 mm jack op foto's, ondanks specs?
uitvoering: HP 3005pr USB 3.0-poortreplicator (gezien bij oudwerkgever. Enkel refurbished te koop)
Recente dockingstations topic gelezen, maar hebben niet dezelfde usecase

Pricewatch filtering is wat lastig gezien DP 5 opties heeft en HDMI ook stuk of 5. Hiermee kan je dus niet een En/En filtering doen. Hieronder een filtering van dockingstations in pricewatch
categorie: Dockingstations

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je moet zoeken naar een: KVM switch, dat is wat je nodig hebt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:00
Je pc heeft geen USB-c. Dat betekent sowieso dat er geen USB-c met DP alt mode op zit. Dat voeg je ook niet zomaar toe met een pcie kaartje.

Dit betekent automatisch dat hiervoor een displaylink dock als enige geschikt is als je ook de de beeldschermen hiermee wilt gebruiken.

Je kan een kvm switch doen, zoals @True adviseert, maar de meesten hebben maar één hdmi of DP uitgang, en dan moeten jouw schermen om kunnen gaan met daisy chaining, wat niet heel waarschijnlijk is.

De goedkoopste manier is om een USB switch te gebruiken en daarnaast jouw schermen handmatig te wisselen.

Lees toch nog eens het docking station topic door. Er zijn daar juist heel veel met jouw use case. Het is namelijk de reden dat ik dat topic ooit ben gestart. Begin dus eens met de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Hey beiden, dank voor de antwoorden.
Bij de zoektocht door de KVM pricewatch kwam ik voornamelijk Audio connectors tegen,die max 1 video poort hadden. Deze vielen daardoor af, ook de dockingstation HP3005pr bijvoorbeeld eigenlijk precies is wat ik zoek.

Ik ga het dockingstation topic zoeken en doorlezen!