Ontwikkelaars komen met bètaversie Switch-emulator die geen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
nieuws: Ontwikkelaars komen met bètaversie Switch-emulator die geen piraterij...

@JayStout
Uit de changelog blijkt ook dat er geen Switch-encryptiesleutels en -firmware meer meegeleverd worden.
Er werd nooit Switch firmware meegeleverd met Yuzu. Met "Require all keys to be user provided, along with firmware" wordt bedoeld dat nu alle keys door mensen zelf aangedragen moeten worden, net zoals de firmware. Trouwens, alleen de title and product keys werden niet door Yuzu meegeleverd, maar de encryption keys wel. Nu dus niet meer.
Gebruikers moeten daarin voortaan zelf voorzien, bijvoorbeeld via hun eigen Switch-console.
Dat geeft wel een hele erge wink wink naar piraterij. Zou het hele "bijvoorbeeld" weghalen.

Tweede alinea klinkt daarnaast nogal negatief als ik eerlijk ben. De makers hebben volgens mij nooit direct gezegd dat ze de emulator maken om niet aangeklaagd te worden. Klinkt nogal kort door de bocht. "Suyu currently exists in a legal gray area we are trying to work our way out of" Ze willen dus een voortzetting maken die deze emulator uit het legaal grijze gebied haalt, zodat het kan blijven voortbestaan; dus door geen encryptiesleutels mee te geven, geen geld te vragen in welke vorm dan ook en geen handleidingen te leveren voor het hacken van je eigen Switch. Net zoals de Yuzu devs ondersteunen ze piraterij niet op hun Discord. Hopelijk kun je die alinea herschrijven om duidelijker te maken dat de makers die dingen echt hebben gezegd en niet "meenden" haha. Dat klinkt nogal alsof je hun woord niet vertrouwd. In een journalistisch artikel moet je natuurlijk objectief blijven.

Laatste alinea: inmiddels is Yuzu al een tijd offline gehaald, website bestaat niet meer, Discord bestaat niet meer. Dus de aankondiging van de makers is niet meer relevant. Ook hebben de makers het zelf nooit gehad over de schikking. Mensen hebben dit zelf gelezen in gerechtsdocumenten.

Hopelijk kun je met deze feedback het artikel aardig wat verbeteren :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Al is het niet bevestigt, het lijkt erop dat er inmiddels DMCA takedown e-mails worden verstuurd naar mensen die Suyu geforked hebben. De Suyu GitLab respository staat inmiddels op private. Zie: https://twitter.com/OatmealDome/status/1770885644857868750 en https://gitlab.com/suyu-emu/suyu/-/releases

[ Voor 8% gewijzigd door mrtnptrs op 21-03-2024 20:56 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.