DHL/Amazon wil midden in de nacht pakketjes bezorgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Ik bestel vaak bij Amazon.de of Amazon.nl en als ik het op mijn huisadres laat bezorgen wordt het de volgende dag meestal in de avond geleverd.

Als ik het echter op mijn werkadres laat bezorgen, dat in dezelfde (postcode)regio ligt, krijg ik steevast midden in de nacht een e-mail van Amazon dat er een poging tot bezorging is gedaan maar niet is gelukt. En vervolgens wordt het pakket dus een dag later geleverd.

Dit is de melding:
"We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten."

Ik kan me niet voorstellen dat de DHL bezorgers midden in de nacht nog rond rijden dus waar komt deze melding vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:40

Perkouw

Moderator General Chat
Wat is voor jou 'midden in de nacht'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
Waarom ga je er vanuit dat de bezorgpoging is gedaan op hetzelfde tijdstip als wanneer de email aankomt? Wat zegt de tracking van DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:32
Ik ervaar hetzelfde als ik items laat bezorgen op mijn werkadres. Dan krijg ik om 07:00 een mailtje dat er niemand was (terwijl ik dan al wel op kantoor ben :+ )

Ik denk dat het een soort standaard berichtje is als ze besluiten om het pakket een dag later te gaan bezorgen. Wellicht kijken ze naar de openingstijden van het bedrijf via Google oid?

Thuis nooit last van, maar op het werk is het zo'n 50/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41
Ik denk dat dat het tijdstip is dat het pakket weer terug is in het sorteercentrum, en dus gescanned -> email dat het niet is gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
DHL bezorgt tot (dacht ik) 21.30 uur.
Wanneer je dus je werkadres hebt opgegeven als afleveradres en ze staan om 19.30 aan de deur van jouw kantoor te rammelen dan is er waarschijnlijk niemand meer en rijdt het busje met niet afgeleverde pakketten terug naar het sorteerpunt.
Daar worden (rond 22.30 uur) alle pakketjes die niet afgeleverd kunnen worden opnieuw gescand en gaan de mailtjes de deur uit.
Je kunt ook gewoon een paar euro meer betalen en het specifieke bezorgmoment vastzetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
Perkouw schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:36:
Wat is voor jou 'midden in de nacht'?
De meldingen komen binnen tussen 03:00u en 07:00u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:13

OmeJoyo

This is me

Hier op werk krijgen we met grote regelmaat van DHL de melding dat we er niet waren, terwijl er bijna 24/7 aanwezig is, maar blijkbaar hebben ze er regelmatig gewoon geen zin in.

Dus ik ben niet verbaasd over dit topic en de reacties hierboven, maar de vraag is inderdaad, wat zegt de TT van DHL, hoewel pakketen ook regelmatig daar de meest bizarre historie hebben van wat er allemaal wel niet zou zijn gebeurd.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
oohh schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:38:
Waarom ga je er vanuit dat de bezorgpoging is gedaan op hetzelfde tijdstip als wanneer de email aankomt? Wat zegt de tracking van DHL?
DHL tracking zegt dit:
Bezorging uitgesteld, bezorgdatum gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
OmeJoyo schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:48:
Hier op werk krijgen we met grote regelmaat van DHL de melding dat we er niet waren, terwijl er bijna 24/7 aanwezig is, maar blijkbaar hebben ze er regelmatig gewoon geen zin in.

Dus ik ben niet verbaasd over dit topic en de reacties hierboven, maar de vraag is inderdaad, wat zegt de TT van DHL, hoewel pakketen ook regelmatig daar de meest bizarre historie hebben van wat er allemaal wel niet zou zijn gebeurd.
Die ervaring heb ik natuurlijk ook, maar het gebeurt bij mij dus alleen op het werkadres en dus niet overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 13:13

OmeJoyo

This is me

Flavio schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:49:
[...]

DHL tracking zegt dit:
Je kunt in de historie altijd zien op welke datum en tijd dit is geweest via de website van DHL. Dat is waar het nu om gaat. :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-06 16:08
Dit herken ik inderdaad. Als ik iets via amazon iets bestel via DHL_CONNECT krijg ik stevast de volgende ochtend rond een uur of 5 een berichtje dat er niemand aanwezig is. De 2e bezorgpoging is een dag later ergens midden op de dag.

Ik dacht dat dit kwam omdat de busjes hier al vroeg over de ringweg rijden maar kennelijk hebben meer mensen dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
OmeJoyo schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Je kunt in de historie altijd zien op welke datum en tijd dit is geweest via de website van DHL. Dat is waar het nu om gaat. :)
Vanmorgen was dat dus om 06:41u maar het gebeurt ook regelmatig dat het een paar uur vroeger is en ik geloof niet dat de DHL bezorgers al om 02:00u in hun busje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
Jaap81 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:51:
Dit herken ik inderdaad. Als ik iets via amazon iets bestel via DHL_CONNECT krijg ik stevast de volgende ochtend rond een uur of 5 een berichtje dat er niemand aanwezig is. De 2e bezorgpoging is een dag later ergens midden op de dag.

Ik dacht dat dit kwam omdat de busjes hier al vroeg over de ringweg rijden maar kennelijk hebben meer mensen dit dus :)
Heel vreemd, omdat het op mijn huisadres, dat hemelsbreed 5km van mijn werk ligt, nooit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
Flavio schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Vanmorgen was dat dus om 06:41u maar het gebeurt ook regelmatig dat het een paar uur vroeger is en ik geloof niet dat de DHL bezorgers al om 02:00u in hun busje zitten.
Ik gok dat DHL rond dat tijdstip alle pakketten inscant die de vorige dag niet afgeleverd konden worden. Deze worden dan mogelijk diezelfde dag nog bezorgd.

Of zoals ik eerder zei is er geen correlatie tussen wanneer de email verzonden wordt en wanneer DHL een bepaalde actie uitvoert.

[ Voor 12% gewijzigd door oohh op 21-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
oohh schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Ik gok dat DHL rond dat tijdstip alle pakketten inscant die de vorige dag niet afgeleverd konden worden. Deze worden dan mogelijk diezelfde dag nog bezorgd.

Of zoals ik eerder zei is er geen correlatie tussen wanneer de email verzonden wordt en wanneer DHL een bepaalde actie uitvoert.
Dat klopt niet, want in mijn geval is de bestelling de avond ervoor pas om 21:35u geplaatst. Om 01:53u is deze door Amazon verzonden en om 06:56u krijg ik de melding dat levering niet gelukt is.
Ze kunnen dus helemaal nog geen afleverpoging gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
Waarschijnlijk boekt DHL het gelijk al naar de volgende dag omdat ze 's avonds tóch niet bij het bedrijf kunnen gaan afleveren.
Welke code ze dan exact gebruiken en ook de vertaling daarvan door Amazon matched vaker niet dan wel.
DHL tracking zegt dit:
is daarin wat duidelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flavio
Dieks77 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:37:
Waarschijnlijk boekt DHL het gelijk al naar de volgende dag omdat ze 's avonds tóch niet bij het bedrijf kunnen gaan afleveren.
Het lijkt me sterk dat DHL bij alle leveringen aan een bedrijf de individuele openingstijden gaat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Flavio schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:00:
[...]

Het lijkt me sterk dat DHL bij alle leveringen aan een bedrijf de individuele openingstijden gaat controleren.
Waarom lijkt je dat sterk? Lijkt me geen enorm ingewikkelde materie om te implementeren in een geautomatiseerd process. Er bestaan voldoende APIs die bedrijven op kunnen zoeken voor je inclusief de bijpassende openingstijden. Deze informatie zal niet altijd beschikbaar zijn, maar ik denk ik veruit de meeste gevallen wel.

Daarnaast kun je bij terugkerende klanten dit eventueel natuurlijk nog handmatig invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
[...]

Er is een aanzienlijke kans dat ze een lijst hebben, laten we het blacklist noemen, van adressen waar ze keer op keer niet hebben kunnen bezorgen.
Wat ook kan, al een zakelijke relatie met het bedrijf en daarbij vastgestelde openingstijden om pakketten te leveren/afhalen.

Kortom iets of iemand die op voorhand al kan aangeven dat er niet bezorgd kan worden in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:57
Wellicht heeft je bedrijf ook een Geslotenverklaring overhandigd aan de DHL

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Flavio schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:49:

DHL tracking zegt dit:
Dit gebeurt bij mij letterlijk bij elke DHL bezorging vanuit Amazon die ik op kantoor laat bezorgen, en het is werkelijk elke keer bullshit. Steeds zou de bezorgpoging volgens de tracking ook tussen 04:00 en 06:00 in de ochtend zijn geweest. Gewoon negeren want het is onzin, het gebeurt namelijk ook voor brievenbus pakjes die ze de volgende dag opeens wel gewoon in de brievenbus kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door ReVision. op 21-03-2024 15:17 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11

Nibbz

Postmaster General

DHL doet bij ons ook de orders uitleveren (agrarische groothandel), en daarbij is het standaard inNight levering. Daarbij word het in de nacht geleverd, maar wel in een speciale kluis buiten bij de klanten. Lijkt wel of daar iets mis gaat, want dat zou alleen B2B moeten zijn.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 12:17
Ik had onderstaande melding van de week. Ik was gewoon thuis en weet zeker dat er op dat tijdstip geen busje in de straat is geweest. Je moet trouwens best doorrijden om van het depot naar mijn huis te rijden in 37 minuten. Vooral in de avondspits. En ik heb dus nergens voor verzocht.

5:58 PM
Customer has requested the shipment to be held for collection. Please collect your parcel once available for pick-up.
EINDHOVEN, NL
5:53 PM
Delivery attempted
EINDHOVEN, NL
5:16 PM
Out for delivery
EINDHOVEN, NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dit staat er bij mij dan bijvoorbeeld onder mijn Amazon account

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6H149mq/Amazon.png

en dit staat er dan bij DHL

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hKm5706/DHL.png

Ik vermoed dat ze het opzettelijk zo doorgeven aan Amazon zodat het niet lijkt alsof ze zelf te laat zijn geweest. Mogelijk hebben ze bepaalde leveringsvoorwaarde met Amazon afgesproken en proberen ze er zo onderuit te komen? Geen idee, maar het gebeurt zoals ik aangaf bij mij bij elke levering die naar kantoor komt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
Het zal wel altijd een raadsel blijven als ik dit allemaal lees.
Voortaan maar rekening houden met een dag later leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Amazon + DHL en zakelijk adres = GROOT DRAMA

Steevast wilt amazon leveren in de avond terwijl we gewoon op een industrie terrein zitten dus avond levering op voorhand al kansloos is. Het grotere drama is echter dat als de bezorger de dag erna er geen zin in heeft gewoon ten onrechte boekt als bedrijf gesloten en het pakket direct retour afzender gaat.

Bij amazon is dat gelijk een behoorlijk probleem want je kan achter je geld aan want opnieuw versturen doen ze niet. Als het product er niet meer is of duurder is geworden = pech voor de klant (consumenten overigens net zo en daar zou het officieel niet eens mogen).

nee ik probeer deze toko zoveel mogelijk te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik denk idd ook dat DHL dit doet om bepaalde targets te halen. Als ze al weten dat ze niet kunnen leveren gewoon net doen alsof het wel geprobeerd is maar er was niemand thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Laatst online: 18:31
DHL bezorgt maar tot ca 21:00-21:30. Dan komen ze met hun pakkie aan een paar huizen verder hun busjes parkeren en vallen de blaadjes met "we troffen U niet aan" op de grond als ze uit stappen. Vervolgens krijg ik iets later of al rond 20:30 zo'n mail van hun en Amazon en is de bezorging over gezet naar hun ochtenddienst.

[ Voor 4% gewijzigd door n8tur3 op 21-03-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:09
[...]

Dat geloof ik ook niet, ik krijg eerder het idee dat ze bij een bedrijf standaard een mail sturen dat ze het niet konden bezorgen (krijgen ze dan extra betaald of zo?). Hier nl. hetzelfde, bij het werkadres is 24/7 iemand aanwezig die is ingericht voor DHL-paketjes. De zakelijke gaan altijd goed, maar als er prive iets tussen zit wordt het om de een of andere reden meer dan de helft van de tijd niet bezorgd met wel de melding van een bezorgpoging.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:26
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:30:
Amazon + DHL en zakelijk adres = GROOT DRAMA

Steevast wilt amazon leveren in de avond terwijl we gewoon op een industrie terrein zitten dus avond levering op voorhand al kansloos is.
Dat Amazon standaard in de avond levert komt omdat Amazon pakjes 's-nachts eerst op intern transport van het buitenland (FR of DE) naar Nederland worden gebracht. Vervolgens neemt DHL de pakketjes aan rond 06-10:00. DHL doet dan aan ''same-day delivery'', einde van de ochtend begin middag richting de cityhub en dan 's-avonds met de bezorger mee.

Eerder dan die avond kan het sowieso niet bij Amazon. Bij DHL eCommerce kan je wel makkelijk de bezorging op de volgende dag in de ochtend/middag zetten.

Kan me voorstellen dat dit systeem onhandig is op bedrijfsadressen, maar zou het niet gek vinden dat DHL automatisch de datum op de volgende dag zet voor bedrijfsadressen, ondanks dat er misschien wel iemand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Zij het niet dat ze die onmogelijke poging wel meetellen en de dag erna vaak genoeg een foutje maken waardoor het pakket gewoon direct retour afzender gaat in plaats van naar een afhaalpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:00
Flavio schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:34:
Dit is de melding:
"We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten."
Dan heb je nog geluk, de DHL bezorgers in mijn woonwijk hebben er geen enkele moeite mee om pakketten onbeheerd achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:13
ReVision. schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:15:
[...]

Dit gebeurt bij mij letterlijk bij elke DHL bezorging vanuit Amazon die ik op kantoor laat bezorgen, en het is werkelijk elke keer bullshit. Steeds zou de bezorgpoging volgens de tracking ook tussen 04:00 en 06:00 in de ochtend zijn geweest. Gewoon negeren want het is onzin, het gebeurt namelijk ook voor brievenbus pakjes die ze de volgende dag opeens wel gewoon in de brievenbus kunnen doen.
Exact dit.
Levering uitgesteld, ergens tussen 04:00 en 07:00. Ik ben er wel is achteraan gegaan. Volgens de manager kwam dit omdat er dan niet genoeg capaciteit was. Zou goed kunnen.

Ik weet dat wij redelijk aan het einde van de meeste ritten zitten, dus kan me bij ons ook voorstellen dat het te maken heeft met sluitingstijden. (Meeste pakketbezorgers hebben daar een systeem voor. PostNL doet het met een "geslotenverklaring". Hoe dan ook, ze krijgen een waarschuwing als een levering buiten kantooruren kan gaan vallen op een zakelijk adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28
Laatst kreeg ik ook zo'n mailtje. De bezorging zou ergens tussen 18:00 en 22:00 via zo'n fietsbezorger komen. En na 22:30 kreeg ik ook zo'n mailtje.
Daarvan ga ik er gewoon vanuit: de bezorger kon het niet tijdens zijn werktijd bezorgen en het ligt nu bij het distributiecentra voor een nieuwe poging de volgende dag.

Alleen wel jammer dat het wel als bezorgpoging wordt geteld. Want de volgende dag was ik niet thuis, waardoor het een tweede keer niet bezorgd kon worden en dus teruggestuurd werd. Vervelend als je net een leuk kadootje hebt gekocht en dus naar de winkel moet om nog op tijd een nieuw kadootje te hebben.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:36
heeft het bedrijf/locatie geen gesloten verklaring voor bepaalde tijden/dagen ? dat zal verklaren dat een anvond levering nooit gaat lukken/proberen te bezorgen.
Pagina: 1