Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Hoi Allemaal,

Ik ben nog steeds de trotse bezitter van een Poco F1. Waarbij de telefoon eigenlijk nog steeds goed presteert, maar geheugen tekort begint te schieten en de accu natuurlijk ook niet meer zo fris is als 4-5 jaar geleden. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een opvolger.

Ik zoek een?
Midrange toestel welke voldoende snel is, geheugen bij voorkeur meer dan weinig (lees werkgeheugen 8gb+ en opslag 128gb+). Eerder deed ik meestal 2-3 jaar met een toestel, maar ik heb de Poco nu alweer voor het 5de jaar en dat bevalt ook goed. Dus ik zoek eigenlijk wel een toestel waar ik weer rond de 4-6 jaar mee kan doen

Wat is je budget?
Tussen 200-350€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Telefoneren uiteraard, whatsapp, social media, bankieren, foto's maken etc

Wat heb je zelf al gevonden?

Poco F3
Poco X3 OnePlus Nord
Poco X6 Pro
Poco X5 Pro
Poco X6

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neig zelf naar de Poco X6 (pro), maar ik kan er op tweakers zo weinig over vinden, waar ik me dan weer over verbaas.... en waardoor ik eigenlijk begin te twijfelen of ik wel in de goede hoek zoek of dat ik toestellen over het hoofd zie die veel beter zijn. Ik ben al vele jaren tevreden gebruiker van zowel Xiaomi/Redmi en Poco dus ik neig vooral naar die merken.

Beste antwoord (via pband op 03-06-2024 13:08)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Poco F3 en X3 en OnePlus Nord zijn al 3 jaar oud en krijgen geen updates meer.
Als je er zo'n 6 jaar mee wilt doen dan is de Poco X6 Pro de beste keuze. Deze heeft veruit de beste specs in z'n prijsklasse en krijgt ook nog 4 jaar lang updates. Als je het budget nog iets kunt oprekken dan is de 12GB variant wel de betere keuze voor de lange termijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serqie
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-03 23:53
ik heb zelf net de Realme Gt 5 besteld (12 gb ram 265 gb geheugen), 144Hz Snapdragon 8 Gen 2 Octa Core voor 290 euries via ali

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De Poco F3 en X3 en OnePlus Nord zijn al 3 jaar oud en krijgen geen updates meer.
Als je er zo'n 6 jaar mee wilt doen dan is de Poco X6 Pro de beste keuze. Deze heeft veruit de beste specs in z'n prijsklasse en krijgt ook nog 4 jaar lang updates. Als je het budget nog iets kunt oprekken dan is de 12GB variant wel de betere keuze voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
@serqie Die heb ik nog nog niet als optie bekeken, heb je de telefoon al ontvangen? Zo ja, bevalt het? Heb je überhaupt ervaring met het merk? En moest je nog inklaringskosten betalen? Zo ja hoeveel.

@RepareerDroid Tot nu toe komt deze ook bij mij steeds als beste optie omhoog vanwege de overall performance en waar voor je geld. En inderdaad ook gezien de updates. Ik zit zelf ook wel te denken aan de 12Gb versie want voor minder dan 50€ verschil heb dan 4Gb intern geheugen meer en vooral ook het dubbele aan opslag en aangezien er geen SD slot in zit, is iets meer opslag wel direct welkom. Met mijn huidige Poco (64 Gb) moet ik toch vrij regelmatig opschonen en zelfs apps eraf gooien als ik iets nieuws erop wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Toch ook even die Realme Gt5 erbij gepakt in een vergelijking, maar behalve een iets hogere antutu, zie ik het voordeel niet zo van die telefoon t.o.v. bv de X6 Pro....
https://www.kimovil.com/e...redmi-k60-extreme-edition

Overigens is het zo te zien alleen te verkrijgen als China uitvoering?
Dan is bv de "Xiaomi Redmi K60 Extreme Edition" ook een optie en die scoort daarin nog iets beter, maar ik ga denk ik toch liever voor een global edition, tenzij je een goede reden hebt om voor de china optie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De GT5 heeft inderdaad een snellere SoC en nog sneller opladen, maar is verder vergelijkbaar en dan lijkt me dat een onnodig risico. Gebrek aan garantie, mogelijke invoerkosten, gedoe met firmware/Chinese ROM, missende 4G banden, (zeker via ali) mogelijk een neptoestel e.d. Importeren uit China moet je alleen doen als je een smartphone of variant (met bijv. meer opslag) wilt die niet naar Europa komt of gewoon de allerbeste prestaties voor zo weinig mogelijk geld zoekt (en de risico's accepteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
RepareerDroid schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:00:
De GT5 heeft inderdaad een snellere SoC en nog sneller opladen, maar is verder vergelijkbaar en dan lijkt me dat een onnodig risico. Gebrek aan garantie, mogelijke invoerkosten, gedoe met firmware/Chinese ROM, missende 4G banden, (zeker via ali) mogelijk een neptoestel e.d. Importeren uit China moet je alleen doen als je een smartphone of variant (met bijv. meer opslag) wilt die niet naar Europa komt of gewoon de allerbeste prestaties voor zo weinig mogelijk geld zoekt (en de risico's accepteert).
Is dat zo? Ik koop eigenlijk al jaren mijn telefoons via ali, maar wel vaak modellen die hier uiteindelijk ook verkrijgbaar zijn, ik koop dan wel in de global versie (behalve ooit in het begin niet, maar toen moest ik wel veel zelf lopen wijzigen om het global te krijgen).

Tot nu toe is het me wel bevallen, vaak toch zo'n 50-75 euro goedkoper voor exact hetzelfde toestel en eigenlijk nooit problemen gekend.

Maar het merk Realme ken ik eigenlijk niet echt. Xiaomi/Redmi/Poco is al zeker minimaal 10 jaar mijn telefoonmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
pband schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Is dat zo? Ik koop eigenlijk al jaren mijn telefoons via ali, maar wel vaak modellen die hier uiteindelijk ook verkrijgbaar zijn, ik koop dan wel in de global versie (behalve ooit in het begin niet, maar toen moest ik wel veel zelf lopen wijzigen om het global te krijgen).

Tot nu toe is het me wel bevallen, vaak toch zo'n 50-75 euro goedkoper voor exact hetzelfde toestel en eigenlijk nooit problemen gekend.

Maar het merk Realme ken ik eigenlijk niet echt. Xiaomi/Redmi/Poco is al zeker minimaal 10 jaar mijn telefoonmerk.
Als er een globale variant is en je bestelt die via een betrouwbare store (liefst ook nog uit Europees magazijn) dan vallen de risico's enigzins mee, maar als er een probleem met je toestel is wordt het wel lastig.
Xiaomi levert de europese modellen trouwens met een EEA ROM waar minder advertenties en bloatware in zit dan in de Globale ROM.

Realme is onderdeel van Oppo, net als OnePlus. Het is dus geen heel obscuur merk en meestal kwalitatief in orde. Het is ook gewoon actief in Europa met enkele toestellen (en voorheen ook in de Benelux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Dat is waar, zodra je problemen hebt wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Ik wist niet dat Oppo, Realme en Oneplus eigenlijk 1 producent is.... Oneplus kende ik wel en heb ik ook wel mooie toestellen bij gezien, de andere 2 merken zijn bij mij iets minder bekend.

Ik twijfel nog... had eigenlijk al een X6 Pro in mijn winkelmandje, maar een technisch probleem met betalen (een niet werkende random reader)... dus die deal ging niet door... nu wil mijn vrouw gelijk dezelfde telefoon ook als vervanger voor de Poco F1, maar die site waar ik ging bestellen, mag je er maar 1 tegelijk bestellen... (zoiets blijf ik vreemd vinden, maar vooruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Ps. Het is de Poco X6 Pro geworden, kon gebruik maken van een leuke aanbieding van ome Ali en kreeg de telefoon met een paar dagen in huis vanuit Spanje.

Ben er tot nu toe erg tevreden over. En maar goed ook dat ik het heb gedaan, want sinds vandaag blijft de PocoPhone rebooten en komt hij niet verder dan het reboot menu.
Iemand nog suggesties? Want nu trekt hij de accu leeg en kan ik er niks mee. Ik wil hem eigenlijk als reserve houden of doorgeven binnen de familie omdat hij zo slecht nog niet is (mij valt de accu van de nieuwe nogal tegen t.o.v. deze 6 jaar oude Pocophone in verhouding)....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
pband schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:40:
Ps. Het is de Poco X6 Pro geworden, kon gebruik maken van een leuke aanbieding van ome Ali en kreeg de telefoon met een paar dagen in huis vanuit Spanje.

Ben er tot nu toe erg tevreden over. En maar goed ook dat ik het heb gedaan, want sinds vandaag blijft de PocoPhone rebooten en komt hij niet verder dan het reboot menu.
Iemand nog suggesties? Want nu trekt hij de accu leeg en kan ik er niks mee. Ik wil hem eigenlijk als reserve houden of doorgeven binnen de familie omdat hij zo slecht nog niet is (mij valt de accu van de nieuwe nogal tegen t.o.v. deze 6 jaar oude Pocophone in verhouding)....
8)7
Er zijn veel verschillende oorzaken die dat probleem kunnen veroorzaken. Er kan bijvoorbeeld vuil achter de aan/uit-knop zitten. Soms helpt het dan als je een paar lichte tikken tegen de knop/zijkant geeft. Anders moet je telefoon openen en controleren of er vuil aan de binnenkant zit. Maar het kan ook veroorzaakt worden door een accu die op is. De accu vervangen zou het probleem dan verhelpen. Als het een moederbord probleem is wordt het lastig om dat nog te vervangen. En het zou ook nog een software probleem kunnen zijn. Dan kun je door via een computer de laatste update nog eens uit te voeren het probleem mogelijk oplossen.
Pagina: 1