Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Ik denk dat ik de logica niet snap en me afvraag hoe het zit. Aangezien ik met wat losse termen niet zo op een passend onderwerp kom via google, probeer ik gewoon de vraag hier even. Wie weet is het dubbel, dan spijt het me oprecht.

Anyways.

Ik heb een samsung A53, die is oplaadbaar via USB c. Ik laad altijd in de nacht op, dus geen noodzaak tot super snel laden, maar ik heb daarin toch een vreemde situatie.

Situatieschets:
Een stekker met meerdere usb aansluitingen heb ik in het stopcontact zitten met daaraan een 1m usb c kabel. Als ik deze aansluit op de telefoon zegt hij dat de oplaadtijd ongeveer 8 uur zal zijn. Dit is natuurlijk vrij beperkt voor de nacht, vooral omdat de gemiddelde slaaptijd eerder rond de 7 uur ligt. Ik mis dan immers 12,5% van de oplaadtijd. Nu kijk ik soms even via mijn telefoon een serie voordat ik ga slapen, ik wil mijn partner niet tot last zijn en gebruik daarom een usb C naar usb C en jack aansluiting om stil te genieten van het geluid. Zie het dus als een splitter. Hierin zit een chip om het aan de praat te krijgen. Werkt goed, want compatible met samsung (niet alle splitters zijn dat). Het gekke is dat de oplaadtijd nu ook gereduceerd is van 8 naar max 2 uur. Waarom dat verschil?

Daarnaast heb ik ook het idee dat lader en kabel combinatie over de loop der tijd langzamer worden, maar waarom is dat?

It's me Mario

Beste antwoord (via mmniet op 21-03-2024 15:04)

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:28
De lader en telefoon moeten met elkaar kunnen communiceren over welk laadprotocol en wattage er geladen kan worden. Dat gaat duidelijk niet goed, en kan aan de lader en/of de kabel liggen. (ik vermoed de kabel)

Beide splitters hebben zo te zien een eigen laad-chip en daardoor krijgt de telefoon alsnog het OK om te kunnen snelladen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mmniet welke lader en splitter gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
wandplug:
LENCENT Ladron Meervoudige stopcontacten, 4000 W, USB-wandlader met 1 AC-Schuko-stekker, 2 EU-stekkers, 1 type C-poort en 3 USB-poorten
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

usb splitter heb ik deze:
NIMASO USB C koptelefoonadapter aux, USB C naar 3,5 mm jack adapter ondersteunt 60 W snel opladen, USB C naar 3,5 mm jack voor Sumsung S21/S21 Ultra/S20/S20 Ultra/Note20, Huawei P40/P30, Mate30/20, Xiaomi 6/8
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1
of deze, heb ze beide in huis
Hoofdtelefoonadapter en opladen, USB C naar 3,5 mm jack, aux-audioadapter, 2-in-1, snel opladen, gevlochten kabelconverter voor Samsung S22/S20+/Note 20, Huawei Mate40/30/P40
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o02_s00?ie=UTF8&th=1

[ Voor 20% gewijzigd door mmniet op 21-03-2024 12:14 ]

It's me Mario

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:28
De lader en telefoon moeten met elkaar kunnen communiceren over welk laadprotocol en wattage er geladen kan worden. Dat gaat duidelijk niet goed, en kan aan de lader en/of de kabel liggen. (ik vermoed de kabel)

Beide splitters hebben zo te zien een eigen laad-chip en daardoor krijgt de telefoon alsnog het OK om te kunnen snelladen.