Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik een Xiaomi Mi 8, en hoewel deze het vaak nog best prima doet loop ik af en toe wel wat tegen problemen aan. Hij is soms wat traag, geheugen begint aardig vol te raken, de foto's beginnen soms wat tegen te vallen, maar het belangrijkste vind ik dat de batterij bij gebruik wel erg snel leeg begint te gaan. Nu ga ik binnenkort ook op een vakantie waar ik veel foto's denk te gaan maken, en wil ik ook niet zitten stressen over mijn batterij. En daarnaast gaat deze alweer 5 jaar mee, dus wat dat betreft is het ook geen schande (en zijn de updates er volgens mij ook al een tijdje niet meer).

Ik zoek een?
Midrange telefoon

Wat is je budget?
Ik had zelf zo om en nabij de €400 in gedachten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het belangrijkste vind ik een mooi scherm en goede camera. Daarnaast vind ik een goede accuduur altijd een plus, de mogelijkheid tot snelladen lijkt me ook fijn om te hebben, en een besturingssysteem met weinig bloatware/reclame klinkt ook goed. Het huidige wat ik had van Xiaomi vind ik al behoorlijk op het randje.
Gamen doe ik eigenlijk nooit op mijn telefoon, dus wat dat betreft is hardware voor mij niet relevant.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf naar de volgende toestellen te kijken:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesGoogle Pixel 7, 128GB opslag Zwart€ 449,-€ 449,-
1SmartphonesOnePlus Nord 3 5G, 8GB ram, 128GB opslag Zwart€ 385,-€ 385,-
1SmartphonesOnePlus Nord 3 5G, 16GB ram, 256GB opslag Zwart€ 419,-€ 419,-
1SmartphonesRedmi Note 13 Pro+ 5G, 12GB ram, 512GB opslag Zwart€ 424,-€ 424,-
1SmartphonesXiaomi 13T, 8GB ram, 256GB opslag Zwart€ 436,99€ 436,99
Totaal€ 2.113,99

Waarbij de pixel 7a misschien nog wat meer waar voor zijn geld biedt dan de pixel 7.
Waar ik vooral mee zit is dat het uit de reviews lijkt alsof al deze telefoons bepaalde specifieke voor- en nadelen hebben ten opzichte van elkaar.
De google 7(a) lijkt op het eerste gezicht het beste, gezien de goede camera en de software. Alleen zijn de accuduur in combinatie met het niet kunnen snelladen wel een behoorlijk minpunt.
De Redmi heeft dan met name een mooi scherm en goede hoofdcamera, softwarematig zal het dan wel weer iets minder zijn met een mindere accuduur. Snel laden is dan wel weer een optie.
De Oneplus heeft volgens mij de beste accu + snelladen en lijkt verder geen hele grote plus- of minpunten te hebben ten opzichte van de rest.
Hou ik nog de Xiaomi over, waar ik weinig qua reviews over heb kunnen vinden maar die denk ik wel in het rijtje thuis past.

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag is dus eigenlijk vooral: hebben jullie ervaringen met deze telefoons advies over welke wel/niet te nemen, of wordt het beste gewoon voor elk model de plussen en minnen onder elkaar zetten en zo een knoop doorhakken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Redmi is een submerk van Xiaomi (net als Poco), dus zelfde software.
OnePlus (ook Oppo en Vivo) heeft afwijkende proprietary laders, dus voor snelladen moet je je eigen lader meeslepen of die je hebt vervangen.

Als je tevreden was zou ik gezegt hebben neem de 13t als beste uit je lijstje.
Maar voor kale software komt de Pixel als beste uit je lijstje. Vraag is hoe je oplaad en of snelladen echt nodig is. In de reviews zie je vaak hoeveel een half uur laden al oplevert, misschien niet vol, maar wel genoeg om de nacht te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Als je er zelf wat moeite voor wilt doen kun je de reclame op Xiaomi/Redmi toestellen uitschakelen (of adblocken) en alle onnodige apps verwijderen of uitschakelen met ADB (https://github.com/0x192/universal-android-debloater).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

RepareerDroid schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:16:
Als je er zelf wat moeite voor wilt doen kun je de reclame op Xiaomi/Redmi toestellen uitschakelen (of adblocken) en alle onnodige apps verwijderen of uitschakelen met ADB (https://github.com/0x192/universal-android-debloater).
Dat project is al een tijdje dood. Je kan beter de detached fork gebruiken: https://github.com/Univer...debloater-next-generation. ;)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ