Op zoek naar de perfecte internetprovider

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessedk
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-01 10:57
Hey iedereen, ik ga binnenkort verhuizen. heb momenteel echt bagger internet van volgens mij caiway. uiteraard willen mijn moeder en ik overstappen naar een beter internet en tv.
...

Ik ben hoogstwaarschijnlijk de grootste gebruiker, met een game pc playstation en een mac, het liefste zoek ik iets goedkoops uit met relatief snelle internet, we hebben geen nasa internet nodig, enigste voorwaarden die ik heb is ruim boven de 1mb/s download en upload snelheid waar ik vandaan kom
...

Ik heb tot nu toe 2 interessante provider keuzes gevonden [Budget Alles in 1] en [ YouFone] al lijkt Budget alles in 1 een beetje te goed om waar te zijn, na beetje uitpeuzelen kwam ik uit op 60 euro pm waarvan de eerste 6 maanden 15 euro pm is of zijn er nog andere internet en tv bundels waar ik uit kan kiezen en die ik volledig over het hoofd zie. ik heb echt nul verstand van internet providers of internet en tv bundels
...
Met vriendelijke groet,
Jessedk

Beste antwoord (via Jessedk op 21-03-2024 09:07)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:44
www.internetten.nl

Postcode+huisnummer invullen, zie wat er leverbaar is, kies iets leuks en bestellen maar :) .

Ik heb werkelijk geen idee wat er op je nieuwe adres mogelijk is, is er DSL, coax, glasvezel? Wat versta je überhaupt onder "nasa internet" ? Ik haal niet echt specifieke eisen uit je verhaal of je een vast IP nodig hebt, bepaalde diensten, SLA's of wat dan ook. Je kunt dan net zo goed de goedkoopste nemen die op je nieuwe adres voldoende snelheid kan leveren. De meeste problemen ontstaan door een slecht intern netwerk, niet per se door providers. Die leer je pas kennen als er buiten iets mis gaat en hoe snel ze dat oplossen/communiceren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:57
Misschien ligt het niet aan de provider, maar aan de hardware. Welke provider en welk abonnement van deze provider heb jij momenteel?

Daarnaast geef je ook aan dat het bagger is, wat is er precies bagger aan dan? Laat eens een resultaat zien van een speedtest. Is het daarnaast bagger op Wired of Wireless of allebei?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:13
Als je nu maar 1mbit haalt dan klinkt dat mij niet als een caiway probleem.

Kijk daarnaast vooral ook naar wat er beschikbaar is op je nieuwe woonadres qua aansluitingen. ADSL werkt vooral met maximale geadverteerde snelheden, maar is tegenwoordig eigenlijk te traag voor zo goed als alles.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:44
www.internetten.nl

Postcode+huisnummer invullen, zie wat er leverbaar is, kies iets leuks en bestellen maar :) .

Ik heb werkelijk geen idee wat er op je nieuwe adres mogelijk is, is er DSL, coax, glasvezel? Wat versta je überhaupt onder "nasa internet" ? Ik haal niet echt specifieke eisen uit je verhaal of je een vast IP nodig hebt, bepaalde diensten, SLA's of wat dan ook. Je kunt dan net zo goed de goedkoopste nemen die op je nieuwe adres voldoende snelheid kan leveren. De meeste problemen ontstaan door een slecht intern netwerk, niet per se door providers. Die leer je pas kennen als er buiten iets mis gaat en hoe snel ze dat oplossen/communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessedk
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-01 10:57
@Andros dankjewel, ik zal er naar gaan kijken!

Het klopt dat ik wat key details mis maar misschien komt dat omdat ik geen flauw idee heb wat bijv een adsl is o.i.d. sorry als ik niet voldoende informatie gegeven heb.

@KilleBladhark ik ben momenteel niet thuis, maar uit mijn hoofd heeft het snelle internet snelheden op zo'n speed test, en dat is dan wired, maar als ik op de wifi ga en bijvoorbeeld video bel dan valt de connectie om de haverklap weg vanuit mijn kant. dat versta ik onder bagger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:32
dat ligt niet aan de provider maar aan je thuisnetwerk - dan heeft overstappen totaal geen nut.

Enige wat dan helpt is dat je andere modem krijgt, als je zelf geen eigen apparatuur hebt kan dat schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:57
Zoals @99ruud99 al aangeeft, als het via de kabel allemaal snel is maar via de WiFi niet, dan ligt het waarschijnlijk aan je WiFi setup. Overstappen zal je dan ook niet helpen om dit op te lossen.

Je zal dan moeten na gaan welke moden, router en eventuele Access Points je hebt (Mogelijk een modem + router combo van de internet service provider) en waar de problemen in het huis voorkomen.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42
Het is al eerder aangegeven, maar de meeste providers kunnen goed aan je wensen voldoen. De uitdaging ligt voornamelijk bij het inrichten van je netwerk VANAF de modem van de provider. Aangezien je zelf aangeeft hier weinig kennis van te hebben, zou ik dit door iemand laten doen die deze kennis wel heeft.

Voor jouw beeldvorming; ik heb ook Caiway en haal Wifi snelheden van 600 Mbps down- en upload.
Pagina: 1