Fritzbox 7590 - guest netwerk-connectie tussen devices

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 20:54
Ik wil gebruik gaan maken van het guest netwerk van de fritzbox. Echter moet het wel mogelijk zijn om apparaten op dit guest netwerk onderling te laten communiceren. (bijv. casten naar tv, waarbij telefoon en tv beiden op het guest netwerk zitten).

Vaak maakt een guest netwerk gebruik van een Private VLAN, waarbij elk device enkel toegang heeft tot internet en niet tot een andere device op datzelfde guest netwerk.

Ik heb niet kunnen terug vinden dat de fritzbox wel/geen private vlan configuratie heeft. In mijn geval wil ik dat dus niet. Weet iemand of devices op het guest netwerk onderling kunnen communiceren?

Beste antwoord (via rens-br op 22-03-2024 14:28)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
https://en.avm.de/service...hotspot-in-the-FRITZ-Box/
If the wireless devices should be allowed to exchange data with each other, enable the option "The wireless devices connected with the guest access can communicate with each other".
Deze instelling dus :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is een instelling die je aan of uit kan zetten in de configuratie van het gasten netwerk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
https://en.avm.de/service...hotspot-in-the-FRITZ-Box/
If the wireless devices should be allowed to exchange data with each other, enable the option "The wireless devices connected with the guest access can communicate with each other".
Deze instelling dus :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Top, bedankt voor de info, dit is inderdaad precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Gastennetwerk ingesteld en getest, werkt precies zoals ik het hebben wil d:)b

[ Voor 88% gewijzigd door Piet400 op 22-03-2024 13:37 ]