Gebruik hoofdtelefoon/oordopjes in Denon Home via HEOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-04 23:04
Ik heb Denon Home boxen (350 en 150), waarop ik muziek van mijn NAS/PC/USB-stick/Tune-in afspeel via de HEOS-app op mijn mobiel of Ipad. Graag zou ik deze muziek ook willen beluisteren via een bekabelde hoofdtelefoon of via mijn JLAB Epic Air Sport ANC bluetooth oortjes. Volgens het klantenserviceteam van Denon is alleen mogelijk met de aanschaf van een Denon AV-receivers die de Bluetooth hoofdtelefoon zendfunctie ondersteunen https://support-nl.denon....e-bluetooth-hoofdtelefoon).

Ook zou het mogelijk moeten zijn een Heos 7 aan te schaffen en in het Denon Home netwerk op te nemen. Daarop bevindt zich in ieder geval wel een hoofdtelefoonaansluiting voor de bekabelde hoofdtelefoon (https://support-nl.denon....ten-op-mijn-heos-speakers) en als het goed is kan daar dan ook een Brightside Bluetooth Zender - Bluetooth Ontvanger - Bluetooth 5.0 op aangesloten worden voor de bluetooth oordopjes.

Ik vind het een beetje overkill om alleen voor het beluisteren van muziek via een hoofdtelefoon/oordopjes een complete receiver aan te schaffen, die ook nog eens 220W verbruikt, terwijl ik juist voor het gemak die boxen heb aangeschaft. Een Denon Heos 7 aanschaffen zou al wat interessanter kunnen zijn, maar vind ik ook nog vrij prijzig om alleen muziek te kunnen beluisteren via een hoofdtelefoon/oordopjes.

Is er misschien hardware die ook gebruik maakt van het Denon Home netwerk, zoals een bluetooth ontvanger/zender al dan niet met hoofdtelefoonaansluiting en die dat signaal ook weer kan versturen zodat ik mijn bluetooth oordopjes ermee kan verbinden óf dat ik vanaf mijn mobiel via de HEOS app het bluetooth signaal kan versturen en zo de muziek kan afspelen via mijn bluetooth oordopjes?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09
Is het niet gewoon makkelijker om deze bronnen via een smartphone of tablet te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
Dat is ook geen verkeerd idee... :), alleen dan heb ik geen toegang tot de usb-sticks in de Denon Home 350's en moet mijn pc of NAS altijd aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan dat niet met zo'n Airfly product?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th7m
Dat zou kunnen in combinatie met de Denon Heos 7, alleen die heeft een hoofdtelefooningang. Daarmee zou dan ook via bluetooth te luisteren zijn, maar ik zou het liefst voor een goedkopere oplossing gaan.