Kan ik een mac mini M2 aansluiten op mijn oude imac 2013

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
Mijn vraag
Kan ik een mac mini M2 aansluiten op mijn oude imac 2013

Relevante software en hardware die ik gebruik
imac 2013 Catalina

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gegoogeld en hier gezocht, geen duidelijk antwoord gevonden
Verder:
Eerder topic gestart maar niet het juiste antwoord gekregen.
Er werd gesuggereerd dat het antwoord makkelijk te vinden was maar in de bijgevoegde link staat niet het antwoord waarom ik heb gevraagd. Daarom nog maar een keer helaas...
Ik kreeg wel een antwoord om van imac naar andere imac te verbinden maar niet van een imac naar mac mini M2 !!! dat is toch iets anders neem ik aan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DDG geeft me dit, dus denk dat google stuk is.

https://machow2.com/imac-...h_An_iMac_Intel_Macs_Only

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
Kijk hier kan ik al wat meer mee.
Dankjewel. Ga het even goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Masterxx schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:28:
Eerder topic gestart maar niet het juiste antwoord gekregen.
Er werd gesuggereerd dat het antwoord makkelijk te vinden was maar in de bijgevoegde link staat niet het antwoord waarom ik heb gevraagd. Daarom nog maar een keer helaas...
Ik kreeg wel een antwoord om van imac naar andere imac te verbinden maar niet van een imac naar mac mini M2 !!! dat is toch iets anders neem ik aan.
Als je denkt dit gelezen te hebben dan heb je niet juist gelezen. In de link die je werd gegeven staat dat het gaat om het aansluiten van een Mac op een iMac. Lees: elk ander Apple-device uit de Mac-lijn, dus een Macbook (air/pro), Mac Mini, iMac (pro) of Mac Pro.

Het probleem met target display mode is dat het alleen werkt met oudere versies van MacOS op zowel de iMac als de Mac die je wil aansluiten op de iMac. De Mac Mini M2 is zo nieuw dat die oudere versies van MacOS er niet op werken.
Wel kan je gebruik maken van verschillende tools die het nadoen, bijvoorbeeld draadloos of bedraad (tools als Airplay en Luna/Duet) maar deze zijn in mijn ogen lang niet zo stabiel en betrouwbaar als de oorspronkelijke oplossing die Apple niet langer ondersteunt (of werkend heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Hier staat het toch heel duidelijk?

Make sure that your iMac is using macOS High Sierra 10.13.6 or earlier. You can't use target display mode with later versions of macOS, or with Boot Camp and Windows.
The other Mac that you're connecting it to must have been introduced in 2019 or earlier and have macOS Catalina or earlier installed.

Het gaat dus niet werken.

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnMartijn op 21-03-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
Merethil schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:03:
[...]

Als je denkt dit gelezen te hebben dan heb je niet juist gelezen. In de link die je werd gegeven staat dat het gaat om het aansluiten van een Mac op een iMac. Lees: elk ander Apple-device uit de Mac-lijn, dus een Macbook (air/pro), Mac Mini, iMac (pro) of Mac Pro.

Het probleem met target display mode is dat het alleen werkt met oudere versies van MacOS op zowel de iMac als de Mac die je wil aansluiten op de iMac. De Mac Mini M2 is zo nieuw dat die oudere versies van MacOS er niet op werken.
Wel kan je gebruik maken van verschillende tools die het nadoen, bijvoorbeeld draadloos of bedraad (tools als Airplay en Luna/Duet) maar deze zijn in mijn ogen lang niet zo stabiel en betrouwbaar als de oorspronkelijke oplossing die Apple niet langer ondersteunt (of werkend heeft).
Ik heb inderdaad gelezen "Mac op een iMac" Had niet gedacht dat een macmini hier ookonder zou vallen.
Nu is het me duidelijk. Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
MartijnMartijn schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:29:
Hier staat het toch heel duidelijk?

Make sure that your iMac is using macOS High Sierra 10.13.6 or earlier. You can't use target display mode with later versions of macOS, or with Boot Camp and Windows.
The other Mac that you're connecting it to must have been introduced in 2019 or earlier and have macOS Catalina or earlier installed.

Het gaat dus niet werken.
Ben niet zo goed in Engels maar nu is het me duidelijk. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
Helaas gaat dus niet werken. dankjewel allemaal. Kan slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

BCC

Ttarget display mode gaat niet meer werken, via screensharing (VNC) is het vrij eenvoudig - Via het internet kan het ook - https://screenmirroring.app/

Kan je aan de imac 2013 een HDMI capture hangen via USB? Want dan kun je ook eenvoudig wat dingen regelen.

[ Voor 44% gewijzigd door BCC op 21-03-2024 13:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Masterxx Heb je uberhaubt de youtube tutorials bekeken die ik heb gepost?

je oude Mac dus onofficieel upgraden met opencore en dan via Airplay je Mac Mini overnemen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
Kan je aan de imac 2013 een HDMI capture hangen via USB? Want dan kun je ook eenvoudig wat dingen regelen.
[/quote]

Ik zou niet weten of dit kan; heb wel 4 USB poortjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterxx
Greatsword schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:22:
@Masterxx Heb je uberhaubt de youtube tutorials bekeken die ik heb gepost?

je oude Mac dus onofficieel upgraden met opencore en dan via Airplay je Mac Mini overnemen.
Ja heb ze bekeken en zie wel dat er wat mogelijk is. Maar daar moet ik dan echt even voor gaan zitten om alles te begrijpen. Krijg wel veel voor elkaar maar ben maar een leek op dit gebied.

Misschien ga ik toch gewoon voor een imac uit 2020 (de laatste uit de oude intel serie volgens mij). Dan kan ik weer een aantal jaartjes voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even voor mijn beeldvorming: wat bedoel je met "aansluiten"? Wil je de iMac gebruiken als beeldscherm voor de Mac Mini of begrijp ik dat verkeerd?

En heb je die Mac mini M2 al, of moet je nog wat kopen? In dat laatste geval kan je misschien een willekeurig ander beeldscherm gebruiken, of zoals je al voorstelt een recentere iMac kopen (en dan die Mac mini helemaal laten zitten)

[ Voor 44% gewijzigd door gwystyl op 22-03-2024 12:20 ]

Pagina: 1