GPS tracker (batterij) op afstand lat/lon uit te lezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpuntnl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-07 22:47

jeroenpuntnl

Pielen aan jeroen.nl

Topicstarter
Hoi,

Ik heb her en der al wat rond gekeken maar nog niet tot het juiste antwoord gekomen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

De situatie:
We hebben een elektrische bakfiets waar ik een GPS tracker op wil monteren. Kan gewoon een kastje zijn die met een usb-c kabel is op te laden.

Ik wil op afstand de live-coordinaten iedere x-tijd kunnen uitlezen via een API of iets dergelijks en deze in een mysql database wegschrijven om op een website de locatie te kunnen publiceren (ja, het is allemaal geoorloofd ).

Veel aanbieders werken met gesloten systemen, portals en gekkigheid. Ik kom dus niet echt verder.

Wie kan mij verder op weg helpen?

Alles over Dynamische energie & veel data over negatieve energieprijzen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
1000-en-1 verschillende mogelijkheden

Hoe ga je de data ontsluiten? GSM oid?
Wat is je update rate? 1s, 1m, 1hr, 12hr, 24hr?
Wat zou de uptime moeten zijn?

Heb nogal wat trackers gebouwd, maar met deze vraag ben je wel erg generiek....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenpuntnl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-07 22:47

jeroenpuntnl

Pielen aan jeroen.nl

Topicstarter
Hoe ik dit heb opgelost.

We hebben https://www.traccar.org (open source) op mijn server geinstalleerd. Via de gratis Traccar iOS app (https://apps.apple.com/us/app/traccar-client/id843156974) kan je zelf bepalen hoe vaak en waar naartoe je precies je GPS locatie wil sturen. In dit geval dus mijn server.

De server heeft een eigen database, kan overweg met meerdere devices en op die manier is de locatie op basis van secondes, minuten, uren (of wat je ook maar instelt) te pushen.

Problem solved :)

Alles over Dynamische energie & veel data over negatieve energieprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Fijn dat je een update geeft Jeroen. Zelf gebruik ik hier Home Assistant voor omdat die app wat betrouwbaarder was met locatie meldingen bij mij. Maar de laatste keer dat ik Traccar testte is alweer een aantal jaar geleden. Daarnaast gebruikte ik Home Assistant sowieso toch al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat je dus een oude iPhone aan de fiets gemonteerd hebt, die daar blijft als je de fiets stalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar een arduino met LoRa (met een batterij natuurlijk). Hiermee kan je (in NL) een signaal sturen waar de gps-coordinaten standaard bij zitten. Bij kpn iot kan je (zolang het duurt) gratis een account aanmaken en gebruik maken van hun netwerk en iot-interfaces.

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1