Ik heb sinds kort een bosch inbouw volautomaat voor koffie, espresso enz.(tweede hans)
Ik heb de koffie uitloop al schoon gespoeld omdat de linker uitloop minder goed doorliep.
(los gehaald en met kokend water in een bakje de koffie resten en kalkresten er uit geschut.
Flakes kwamen er uit. )
Kan uiteraard dit onderdeel ook vervangen.
Waar ik nu een vraag over heb is regulier onderhoud.
Bosch merk tabletten en ontkalkervloeistof is vrij prijzig. Dus zijn er goedkopere middelen die net zo goed zijn?
Dus is bijv. Reinigingstabletten van Allspares ook geschikt?
En ontkalker?, azijn word in de manual afgeraden.
Wat is beter/effectiever? Tabletten of vloeibare ontkalker?
Wat product heeft een goede prijs kwaliteit verhouding?
Laatste vraag gaat over de zetgroep.
Wat moet je doen behalve met lauwwarmwater schoon maken?
Vet/smeermiddel? Welke smeervetten zijn geschikt om de rubbers en waterinlaat uitlaat goed te houden?
(manual spreekt van geen middel om de zetgroep te onderhouden en goed lekvrij te houden?)
Er word vrijveel koffie gedronken dus ik neig er naar om elke dag of elke 2 dagen voor t slapengaan even een reinigingscyclus te doen met reinigings pil (er schijnt ook poeder te zijn.)
Sowieso elke avond zetgroep en lekbak schoonspoelen onder de kraan.
En s'nachts laten drogen.
Andere tips om de machine in topconditie te houden?
Ik heb de koffie uitloop al schoon gespoeld omdat de linker uitloop minder goed doorliep.
(los gehaald en met kokend water in een bakje de koffie resten en kalkresten er uit geschut.
Flakes kwamen er uit. )
Kan uiteraard dit onderdeel ook vervangen.
Waar ik nu een vraag over heb is regulier onderhoud.
Bosch merk tabletten en ontkalkervloeistof is vrij prijzig. Dus zijn er goedkopere middelen die net zo goed zijn?
Dus is bijv. Reinigingstabletten van Allspares ook geschikt?
En ontkalker?, azijn word in de manual afgeraden.
Wat is beter/effectiever? Tabletten of vloeibare ontkalker?
Wat product heeft een goede prijs kwaliteit verhouding?
Laatste vraag gaat over de zetgroep.
Wat moet je doen behalve met lauwwarmwater schoon maken?
Vet/smeermiddel? Welke smeervetten zijn geschikt om de rubbers en waterinlaat uitlaat goed te houden?
(manual spreekt van geen middel om de zetgroep te onderhouden en goed lekvrij te houden?)
Er word vrijveel koffie gedronken dus ik neig er naar om elke dag of elke 2 dagen voor t slapengaan even een reinigingscyclus te doen met reinigings pil (er schijnt ook poeder te zijn.)
Sowieso elke avond zetgroep en lekbak schoonspoelen onder de kraan.
En s'nachts laten drogen.
Andere tips om de machine in topconditie te houden?
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....