Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helpmeplease
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Help! Mijn xiao mi note pro 10 verwijdert ook de foto's van Google foto's wanneer ik de foto's binnen mijn gallerij van mijn toestel wil verwijderen. Ook wanneer deze niet op sync staat met Google foto's.

Mijn toestel loopt vol qua geheugen, dus ik moet ruimte vrij maken. Nu heb ik zeer belangrijke foto's die ik niet wil verwijderen van Google foto's. Aangezien dit effect heeft op mijn foto's van Google foto's vanuit de gallerij van mijn toestel is dit nu een uitdaging voor mij.

Ik heb xiao mi al gebeld, maar zij zeggen dat het aan Google foto's ligt.

Ik heb Google gemaild, maar ik krijg niet echt antwoord op mijn vraag.

Ik heb het aan een aantal zeer technische mensen gevraagd van mijn werk, maar zij weten het ook niet.

Nu kwam een vriend van mij met een mogelijke oplossing: waarschijnlijk heb ik iets qua instellingen (camera/gallerij/ bestandsbeheer) staan op dat het ergens anders wordt opgeslagen. Ik heb heel lang gekeken naar mijn instellingen wat ik hieraan kon veranderen, dat het gewoon wordt opgeslagen en alleen verwijderd binnen mijn gallerij. Ik kan het niet vinden.

Wie o wie kan mij hiermee helpen? Ik zou er enorm mee geholpen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Gebruik de Google Photos app ipv de Galerij app van Xiaomi.
In de Google Photos app zit een optie ruimte vrij maken op het apparaat die gesynchroniseerde foto's alleen lokaal verwijderd.

En maak van de foto's voor de zekerheid een extra backup op een computer, of naar een alternatieve cloud dienst zoals OneDrive of Dropbox. Nadat die backup gelukt is, verbreek de verbinding met die cloud dienst of computer. En dan voor de opschoon actie uit in de Google Photos app.