Wel wifi, geen LAN van KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:40

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Vandaag overgestapt van Delta naar KPN. Alles gaat op zich goed met installeren, alleen het bekabelde internet weigert dienst. PC is half jaar oud en werkte tot aan de overstap prima. Win-11 trouwens

Op de Sagemcomm v12b modem heb ik een utp kabel aangesloten naar mijn Devolo mesh lan. Die maakt daar vervolgens wifi van en dat werkt prima. Er gaat een tweede utp kabel naar de tv-box die ook prima werkt. In heb dus gewoon internet via WIFI. Mijn pc kan op zich ook op wifi, dus dat scheelt, maar het zou ook bekabeld moeten werken.

De kabel zit dood in de pc en in het modem. Geen knipperende lampjes te zien. Als ik hem eruit haal en er weer in stop, knippert hij wel.

Al geprobeerd, zonder gewenst resultaat:
- pc herstart
- modem herstart
- andere utp kabel
- andere uitgang op modem
- netwerkinstellingen op pc gereset
- netwerkadapter in apparaatbeheer verwijderd

Met KPN gebeld maar die kwam niet verder dan een handmatig ip-adres in te stellen. Dat gaat niet werken als er geen verbinding is lijkt mij.

Zoekend naar oplossingen kwam ik iemand op het kpn forum tegen met hetzelfde probleem, maar helaas geen oplossing.

Iemand een heldere ingeving?

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 20-03-2024 21:38 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 12-05 22:09
Wat voor UTP kabels heb je? Mogelijk is de KPN box gevoeliger voor slechte kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 22:33
Je hebt in je computer geen vast IP adres ingesteld toen je Delta had?

KPN werkt intern op 192.168.2.XXX

Want als jouw computer probeert op een ander net in te loggen dan gaat het niet werken nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Nee, alles DHCP, nu dus ook weer. Wel geprobeerd na tip van KPN support, maar deed niks. Zal op het werk even kijken of daar een betere kabel ligt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlennLB
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-05 15:40
De TV doet het wel en die kabel werkt dus naar behoren. Heb je al geprobeerd je pc op de plek van de tv aan te sluiten met die kabel? Dan weet je gelijk of het probleem niet ergens in pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:11
Kan bijna niet anders dan dat het aan de kabel ligt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met KPN gebeld maar die kwam niet verder dan een handmatig ip-adres in te stellen. Dat gaat niet werken als er geen verbinding is lijkt mij.
Heb je al (aan de routerzijde) de tv-kabel en "naar-de-computer"-kabel verwisselt? Als de TV het blijft doen en de computer niet, dan ligt het niet aan de kabel, maar is het een configuratie issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
GlennLB schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:58:
De TV doet het wel en die kabel werkt dus naar behoren. Heb je al geprobeerd je pc op de plek van de tv aan te sluiten met die kabel? Dan weet je gelijk of het probleem niet ergens in pc zit.
Keypunchie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:25:
[...]
Heb je al (aan de routerzijde) de tv-kabel en "naar-de-computer"-kabel verwisselt? Als de TV het blijft doen en de computer niet, dan ligt het niet aan de kabel, maar is het een configuratie issue.
Beide nog niet geprobeerd; eerste niet aan gedacht, tweede nog niet gedaan omdat vrouwlief tv keek.
Ik zal beide even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Cat 7 kabel van het werk meegenomen en die doet het! Was dus inderdaad een kabelkwestie.

Dank voor meedenken!

Pagina: 1