Vandaag overgestapt van Delta naar KPN. Alles gaat op zich goed met installeren, alleen het bekabelde internet weigert dienst. PC is half jaar oud en werkte tot aan de overstap prima. Win-11 trouwens
Op de Sagemcomm v12b modem heb ik een utp kabel aangesloten naar mijn Devolo mesh lan. Die maakt daar vervolgens wifi van en dat werkt prima. Er gaat een tweede utp kabel naar de tv-box die ook prima werkt. In heb dus gewoon internet via WIFI. Mijn pc kan op zich ook op wifi, dus dat scheelt, maar het zou ook bekabeld moeten werken.
De kabel zit dood in de pc en in het modem. Geen knipperende lampjes te zien. Als ik hem eruit haal en er weer in stop, knippert hij wel.
Al geprobeerd, zonder gewenst resultaat:
- pc herstart
- modem herstart
- andere utp kabel
- andere uitgang op modem
- netwerkinstellingen op pc gereset
- netwerkadapter in apparaatbeheer verwijderd
Met KPN gebeld maar die kwam niet verder dan een handmatig ip-adres in te stellen. Dat gaat niet werken als er geen verbinding is lijkt mij.
Zoekend naar oplossingen kwam ik iemand op het kpn forum tegen met hetzelfde probleem, maar helaas geen oplossing.
Iemand een heldere ingeving?
Op de Sagemcomm v12b modem heb ik een utp kabel aangesloten naar mijn Devolo mesh lan. Die maakt daar vervolgens wifi van en dat werkt prima. Er gaat een tweede utp kabel naar de tv-box die ook prima werkt. In heb dus gewoon internet via WIFI. Mijn pc kan op zich ook op wifi, dus dat scheelt, maar het zou ook bekabeld moeten werken.
De kabel zit dood in de pc en in het modem. Geen knipperende lampjes te zien. Als ik hem eruit haal en er weer in stop, knippert hij wel.
Al geprobeerd, zonder gewenst resultaat:
- pc herstart
- modem herstart
- andere utp kabel
- andere uitgang op modem
- netwerkinstellingen op pc gereset
- netwerkadapter in apparaatbeheer verwijderd
Met KPN gebeld maar die kwam niet verder dan een handmatig ip-adres in te stellen. Dat gaat niet werken als er geen verbinding is lijkt mij.
Zoekend naar oplossingen kwam ik iemand op het kpn forum tegen met hetzelfde probleem, maar helaas geen oplossing.
Iemand een heldere ingeving?
[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 20-03-2024 21:38 ]
... en gaat over tot de orde van de dag