Is mijn offerte te goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb recentelijk door een timmerman een kamer later maken op zolder. Dat is allemaal netjes gedaan (met 2-en-3tjes de wanden opgetrokken en afgewerkt met OSB en gips aan beide kanten). Geen opmerkingen daar. Hij heeft qua gips “stucplaten” van Knauf gebruikt. Ook het plafond is hiermee gemaakt. Het gaat om 50m2

Ik ga qua afwerking een hoop zelf doen maar stucen (en sauzen) is niet mijn ding. Dus via werkspot iemand gezocht en heb een offerte en schouw van 1600 euro geaccepteerd van iemand op Werkspot. Hij heeft veel reviews, allemaal positief. Sommige ook met foto’s (maar daar zie je geen detail op).

Nu was mijn huisschilder over de vloer (die is meer van echt schilderen ) voor een ander klusje en die meldde mij dat het wel erg goedkoop is.

Ik heb (inmiddels) van veel dingen verstand maar schilderwerk is echt een hiaat in mijn kennis. De huisschilder (die overigens zelfs echt geen tijd heeft) gooide allemaal termen op de me af. MP75 , twee keer sauzen etc…

Nu moet ik heel eerlijk zijn; ik heb weinig in detail besproken met de Stucadoor. Ik weet ook niet zo goed wat ik met hem moet bespreken wegens gebrek aan kennis. Ik heb een andere gipswand in huis laten zien (die is gewoon wit gesausd met een heel miniem “werkje” erin) en gezegd; zo wil ik het boven ook. Ik weet niet zo goed hoe ik anders opdracht moet geven en ik mag aannemen dat een stucadoor dan wel weet hoe het netjes te maken.

Is 1600 te weinig?

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDcmgHAu3zFwoB5HcHYhOBEyMGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtxKrSi3Ygd5nfpNlrXDP1h8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jL44SmkSuDjWFG7ACvNijbEuk5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CImmPs43gJgmCMGs3o1pqiMT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8kOrzQT0c_EC_ge_5t_aHUVFfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl5VKvoWAHMWq5E5yuzf6Qmn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXrzVKX5LoP-n9uFQFcV2OzoevY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCB32fvR9JdjIxKP5WILMyXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecfMa9vGFJjH3GXZBnU3TOYa8HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOhGhtp0h4JzjaccWLvtI26e.jpg?f=fotoalbum_large

Paar foto’s

Alleen het nieuwe wordt aangepakt, alles wat “oud” is raakt de Stucadoor niet aan. Dus alles wat knauf is pakt hij aan. En dat kleine stukje witte muur op de verre kant (waar ik nu een stuk beton heb vanwege de kapel) pakt hij ook aan. Maar dus niet het houtwerk en de bestaande witte gips en bestaande witte plafondplaten bij het dakraam

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2024 19:37 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat gaat hij doen dan?

Dit hoeft niet gestuct te worden.

De schilder heeft het over traditioneel (dik) stucwerk; dat is hier helemaal overkill.

Normaal gesproken kan een schilder dit van A tot Z en heb je geen stucadoor nodig.

Naden dichtzetten, afwerken, evt schuren en paar keer sauzen.

[ Voor 12% gewijzigd door bbbrumbrum op 20-03-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Nou daar ga je al. Niet stucen? Dat heeft nog niemand tegen me gezegd. De timmerman had het ook over stucen.

Hij komt twee dagen volgend weekend en mijns inziens ging hij dan stucen.

Daarna komt hij twee weken later terug om te sauzen.

Zo is het mijns inziens afgesproken.

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2024 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:13
Beetje afhankelijk van wat voor platen er zijn gebruikt (afgeschuind of afgerond) kan de verdere verwerking simpel zijn, gaasje/papier op de naad en afsmeren. Daarna gewoon sauzen. Ik vind als dat de afwerking is 1600 nog aan de dure kant zelfs..

Ik ben overigens alles behalve een echte vakman maar toevallig zelf hier momenteel mee bezig. Afgeschuinde platen op t plafond gebruikt. Gaas erop en afsmeren maar. Gezien ik geen vakman ben moet ik het een keer schuren maar daarna kan ik t gewoon sauzen. Zolder zo ook gedaan en zie je niets meer van de naden.

[ Voor 39% gewijzigd door MisterEagle op 20-03-2024 19:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:35:
Nou daar ga je al. Niet stucen? Dat heeft nog niemand tegen me gezegd. De timmerman had het ook over stucen.

Hij komt twee dagen volgend weekend en mijns inziens ging hij dan stucen.

Daarna komt hij twee weken later terug om te sauzen.

Zo is het mijns inziens afgesproken.
Naden dichten en een millimetertje over de platen als ondergrond voor het verven is ook stucen. En naar mijn idee ook voldoende. 1600 is dan zeker niet te goedkoop.

Een flinke dikke (en dure) stuclaag doe je eigenlijk alleen als je grote oneffenheden moet wegwerken, maar dat lijkt hier niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik vind 1600 overigens een prima prijs als het daarna netjes is zoals de andere wanden in mijn woning.

Ik heb iemand anders over de vloer gehad en die wilde alleen stucen voor 1200 euro (niet sauzen).

De timmerman had voor 850 euro stucen op de offerte staan maar die heb ik uitgeruild tegen andere werkzaamheden (what’s done is done)… Maar vandaar dat ik echt dacht dat stucen noodzakelijk was… Maar misschien is stucen een container begrip voor netjes maken, naden dicht etc….

Nogmaals, ik heb gewoon een andere gipswand laten zien en gezegd; zo wil ik het. Misschien maak ik me teveel zorgen :)

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn4DI8UcmFNBLD3I7_t8JJ-f16s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoyPing1F8SKbMlR506AkAVI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AVAffZAFOtX3mSao8f-Axx2Rd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaOBajYw0q1Gv1NkaDqeZpWh.jpg?f=fotoalbum_large
Zit een heel heel licht werkje in.

Ik weet wel dat hij van die profieltjes gaat gebruiken op de randen en hij had het over stuc stop om de overgang te maken van nieuw naar oud (volgens mij, pin me er niet op vast).

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2024 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Ik zou me eerder wat zorgen maken over die ovale gaten voor je inbouwdozen.
Als je daar een hollewand elektra doos moet inzetten krijg je die niet lekker vast.
Normaliter boor je die dozen 72mm hart op hart zodat er nog maantjes blijven zitten waar de doos achter vastklemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Ik vind het ook goedkoop. Ik heb het net zelf gedaan, en als je het netjes wil dunpleisteren (dat gaat hij waarschijnlijk doen), dan ben je wel even zoet hiermee. Je hebt namelijk erg veel overgangen (op je 3de foto zie je dat ze alle restanten er nog tegenaan hebben gezet).

Ik vermoed dat hij met gaasband er overheen gaat, fillen, en als alles uitgedroogd is nog een keer erover (finishen). Daarmee lukt het mij niet om alle randen te maskeren (ik heb een kritische vrouw ;) ), maar hij is ongetwijfeld een stuk ervarener. Daarna voorstrijken en 2 keer sauzen.

Ik ben met de helft van de oppervlakte zeker 5 dagen bezig geweest, en hij zal vast 2 keer zo snel zijn, maar dan is het en een harde werker én heeft hij een laag uurloon. Het is niet onmogelijk. Ik ben in elk geval benieuwd naar het resultaat (als het goed is wil ik zijn nummer :+ )

@205Gutmann : dat zijn gewoon van die duo-dozen en zitten er toch al in?

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 20-03-2024 19:58 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
bbbrumbrum schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:33:
Wat gaat hij doen dan?

De schilder heeft het over traditioneel (dik) stucwerk; dat is hier helemaal overkill.

Normaal gesproken kan een schilder dit van A tot Z en heb je geen stucadoor nodig.

Dit wil je wel stucen met een laagje van 3mm. Mooi hoeknaalden erop knallen en daarop afsmeren. Ik zie namelijk teveel stukken gips waarbij de rechte kant op elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
@inquestos Op de 4e foto lijkt er nog geen doos in te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@205Gutmann : kan je wel eens gelijk in hebben, maar op foto 2&5 zie ik wel een duo hollewanddoos. Die past er in.

@frennek : goed punt van de hoekbeschermer, voor een strakke afwerking zijn die wel een must.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
205Gutmann schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:49:
Ik zou me eerder wat zorgen maken over die ovale gaten voor je inbouwdozen.
Als je daar een hollewand elektra doos moet inzetten krijg je die niet lekker vast.
Normaliter boor je die dozen 72mm hart op hart zodat er nog maantjes blijven zitten waar de doos achter vastklemt.
Ik heb alle WCDs etc erop gehad en dat gaat goed. Er zat er 1 niet helemaal lekker maar ook daar kreeg ik hem er uiteindelijk gewoon op. De anderen had ik er binnen een minuut op.

Die niet lekker zat is de timmerman voor terug geweest en hij heeft hem eruit gehaald, wat bijgeschaafd en nieuwe erin dat gaat nu ook goed in 1 keer.

Er zitten duo dozen van Attema in. Overal, ook op die lage variant onder het schuine dak.

Ik heb ook (duo) ringen voor als het stucwerk te dik wordt.

Ik weet overigens niet of ik nog een keer voor duo dozen zou gaan (waterpas is wel een ding, meer dan bij een enkele), maargoed als het straks eenmaal zit is het wel mooier dan een dubbele WCD op 1 doos. (Steekt ook minder uit).

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
inquestos schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:57:
Ik vind het ook goedkoop. Ik heb het net zelf gedaan, en als je het netjes wil dunpleisteren (dat gaat hij waarschijnlijk doen), dan ben je wel even zoet hiermee. Je hebt namelijk erg veel overgangen (op je 3de foto zie je dat ze alle restanten er nog tegenaan hebben gezet).

Ik vermoed dat hij met gaasband er overheen gaat, fillen, en als alles uitgedroogd is nog een keer erover (finishen). Daarmee lukt het mij niet om alle randen te maskeren (ik heb een kritische vrouw ;) ), maar hij is ongetwijfeld een stuk ervarener. Daarna voorstrijken en 2 keer sauzen.

Ik ben met de helft van de oppervlakte zeker 5 dagen bezig geweest, en hij zal vast 2 keer zo snel zijn, maar dan is het en een harde werker én heeft hij een laag uurloon. Het is niet onmogelijk. Ik ben in elk geval benieuwd naar het resultaat (als het goed is wil ik zijn nummer :+ )

@205Gutmann : dat zijn gewoon van die duo-dozen en zitten er toch al in?
Ik zal zeker het eindresultaat posten.

En als het nou niet goed is kan daar toch altijd wat aan gedaan worden toch? Moet ik wel zijn medewerking hebben natuurlijk (dat is stap 1) maar het is niet een plank of laminaat die je te kort af zaagt en moet weggooien (toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
Ja, je kan na dit weekend goed zien of het eindresultaat ook in orde gaat zijn. Met een zaklamp over de gipsplaten strijken. En zo niet dan kan dat worden gefixed. Je kan wel vooraf vragen of hij hoekbeschermers/profielen gaat aanbrengen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 22:16
Wat gaat hij doen dan?

Het is allemaal stucplaat, de enige juiste afwerking daarop is : stucwerk. Ik loop nog maar 35 jaar mee in de bouw maar heb nog nooit een schilder met hoeklijnen en stucstops in de weer gezien. Een gipsplaat AK afwerken met een gaasbandje is bijna al teveel voor een schilder ;)

en @FreakNL 1600 is niet te weinig en ook niet teveel. 3 man 1 dag werk en materiaal

[ Voor 6% gewijzigd door Haboeri op 20-03-2024 20:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:53
Slotsom: je huisschilder is te duur >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:58
inquestos schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:44:
Ja, je kan na dit weekend goed zien of het eindresultaat ook in orde gaat zijn. Met een zaklamp over de gipsplaten strijken. En zo niet dan kan dat worden gefixed. Je kan wel vooraf vragen of hij hoekbeschermers/profielen gaat aanbrengen.
Je mag stucwerk niet met strijklicht beoordelen, dan zie je altijd wel wat namelijk.

Mij lijkt het een prima prijs trouwens.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
Makrolon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:00:
[...]

Je mag stucwerk niet met strijklicht beoordelen, dan zie je altijd wel wat namelijk.
Van de stucadoorpolitie wellicht niet, maar het is wel makkelijk om te testen en je ziet hoe het er worst-case uit gaat zien. Ik verwacht het bij de TS niet direct, maar in de buurt van een hanglamp ophangt, in de dagkanten van een kozijn of als je ergens een spotje op ga je die plekken later wel terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:12
Stucen kost bij mijn verbouw projecten waar ik ook voornamelijk gipsplaten verwerkt heb zo rond de 25 euro per vierkante meter.

Daar zal inmiddels wel een paar euro op zitten.
Lijkt me dus een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
inquestos schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:44:
Dat was 1 van de weinige dingen die ik wel gevraagd wilde hebben. Maar hij was me al voor en begon er zelf over.

Ik heb trouwens niks besproken over welke muurverf/saus hij gaat gebruiken…Zit daar veel verschil in? Want dat is pas over een paar weken en kan ik nog “sturen”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Anomi schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:36:
Slotsom: je huisschilder is te duur >:)
Mwah dat valt ook wel mee, hij heeft hier in het voorjaar van ‘23 de voorkant-buiten boel gedaan voor 800 euro. 3 verdiepingen, veel kozijnen met hout. Had ook een offerte van 4500 liggen :X

Ik denk dat hij gewoon meer een schilder is dan een Stucadoor/sauzer. En hij is een enorme pietlut wat als schilder misschien best een goeie eigenschap is trouwens… Maar als die muren straks gewoon netjes zijn ben ik prima tevreden, het hoeft ook weer geen model-huis te zijn. Overigens moet het niet lelijk/slordig zijn maar dat heb ik eigenlijk alleen nog maar bij mensen gezien die het zelf doen.

Nog een hele praktische vraag;
Mijn server en NAS staan daar ook (niet op de foto, maar wel in een hoekje ergens) , is het verstandig dat ik deze maar even weghaal? :)

[ Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2024 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01 13:44
Volgens mij heb je intussen al genoeg antwoorden gekregen betreffende het wel/niet stuken en de prijs daarvan, maar hierop wil ik nog wel even aanhaken:
FreakNL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:17:
[...]

Mijn server en NAS staan daar ook (niet op de foto, maar wel in een hoekje ergens) , is het verstandig dat ik deze maar even weghaal? :)
Alles waarvan je niet wilt dat er stuc op komt, moet je weghalen of afplakken. Stukadoors werken over het algemeen niet het meest netjes, en soms zit er meer stuc op de ladder dan op de muur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Ik zou die hele ruimte leeghalen, ik denk dat zij ook een lege ruimte verwachten om te kunnen werken. Heb je nog afgesproken met ze of afdekken met stucloper in de prijs zit? Het wordt een pokkebende op de vloer namelijk, dus als deze vloer voor jou nog van waarde ik zou ik hem maar goed afplakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-04 08:32
Mijn stucadoor heeft Knauf MP75 gebruikt en kostte 50EU/m2 Rekening voor boven en beneden was 8K. Rete strak opgeleverd, we kregen van hem de potten Hoeka Muurgrond Elf ter voorstrijken. Met twee keer sausen was het echt superstrak (ook plafonds).

Mijn gutsfeeling, ik zou het niet doen. Werkspot zitten veel beunhazen op, zoek nog even verder en vraag kennissen of vrienden naar bekende stukadoors.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik heb mijn zolder zelf gedaan, in ongeveer dezelfde opzet zoals bij jou. Oppervlakte wijkt niet veel af.

De platen heb ik afgedicht met naafband en naden en gaten volgesmeerd met Knauf Rotband.
Dit later strak geschuurd en vervolgens met goed witsel een basislaag aangebracht (2 keer gerold).

Daar is, na een droogperiode, muurverf overheen gegaan en geeft een heel mooi strak geheel.

Aan materiaal was ik een paar 100 EUR kwijt en ben in uren een totaal van 8 uur bezig geweest.

Uitgaande van 45 EUR per uur zou alleen het schilderwerk 360 EUR moeten kosten, daar komen dan wel nog materiaalkosten bij.
Ik vind 1.600 EUR daarom niet heel weinig, maar ook niet heel veel geld.

En ja, werkspot staat vol met beunhazen, de reviews zijn ook niet allemaal betrouwbaar. Google eens naar het bedrijf, kijk bij de KvK hoelang hij/zij al ingeschreven is en of er nog meer bedrijven op naam staan of hebben gestaan (faillissementen etc.)

Als je de boel gestuct wil hebben ben je uiteraard flink wat meer geld kwijt.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:11
aapjuh99 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:34:
Mijn stucadoor heeft Knauf MP75 gebruikt en kostte 50EU/m2 Rekening voor boven en beneden was 8K. Rete strak opgeleverd, we kregen van hem de potten Hoeka Muurgrond Elf ter voorstrijken. Met twee keer sausen was het echt superstrak (ook plafonds).

Mijn gutsfeeling, ik zou het niet doen. Werkspot zitten veel beunhazen op, zoek nog even verder en vraag kennissen of vrienden naar bekende stukadoors.
Wauw, 50 euro per m2 is gewoon oplichterij. De gemiddelde marktprijs is tussen de 20 en 30 euro per m2. Ik heb laatste mijn hele beneden verdieping laten stuccen incl plafond, 22 euro per m2 en gewoon met MP75. 2 man, 2 dagen lang bezig. Ziet er snaarstrak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Prijzen zijn altijd discutabel, is het (te) goedkoop denkt men vaak dat men met een oplichter/beunhaas te maken heeft, is het (te) duur verwacht men vakwerk wat achteraf dan ook broddelwerk blijkt.

De gouden dagen voor aannemers ten tijden van corona mogen voor ons (nu) wel voorbij zijn.

Eentje vroeg 18.000!! Euro voor het renoveren van ons badkamer(tje) :'(

:w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

FreakNL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:12:
En als het nou niet goed is kan daar toch altijd wat aan gedaan worden toch? Moet ik wel zijn medewerking hebben natuurlijk (dat is stap 1) maar het is niet een plank of laminaat die je te kort af zaagt en moet weggooien (toch?)
Gezien je een afwerking met korrel/structuur wil, dient herstel wel daarvóór gedaan te worden (en dan is dat geen probleem). Anders zul je de overgang van de herstelde plek blijven zien.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13:36
Thijsmans schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:59:
[...]

Gezien je een afwerking met korrel/structuur wil, dient herstel wel daarvóór gedaan te worden (en dan is dat geen probleem). Anders zul je de overgang van de herstelde plek blijven zien.
Geloof dat dat gewoon de verf is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Inperiosus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:06:
Volgens mij heb je intussen al genoeg antwoorden gekregen betreffende het wel/niet stuken en de prijs daarvan, maar hierop wil ik nog wel even aanhaken:

[...]

Alles waarvan je niet wilt dat er stuc op komt, moet je weghalen of afplakken. Stukadoors werken over het algemeen niet het meest netjes, en soms zit er meer stuc op de ladder dan op de muur :+
Hij staat nu beneden in de woonkamer. Ik neem het zekere voor het onzekere. Op die plek komt hij trouwens niet, maar goed (staat achter het wasmachine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
frennek schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:17:
[...]

Ik zou die hele ruimte leeghalen, ik denk dat zij ook een lege ruimte verwachten om te kunnen werken. Heb je nog afgesproken met ze of afdekken met stucloper in de prijs zit? Het wordt een pokkebende op de vloer namelijk, dus als deze vloer voor jou nog van waarde ik zou ik hem maar goed afplakken.
Vloer gaat er sowieso uit. Zolder kan niet helemaal leeg, wasmachine en droger blijven staan maar zoals je op de foto’s kunt zien hoeft hij daar niet te zijn. Dat is “buiten” de kamer. Daar moet wel een klein deel gestuct maar alleen hetgeen wat “tegenover” de wasmachine/droger zit. Erboven hoeft hij niet te zijn .

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2024 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 16:02
...

Dat geldt voor AK (afgeschuinde kant) gipsplaten.
Stucplaten, de bruine die hier toegepast zijn moet je volledig stuccen.

De naden van de platen hadden ruimer gemogen, die laat je normaal zo'n 5 tot 8mm open staan... zie ook https://klussenmet.gyproc...psplaten/gyproc-stucplaat.
Trouwens ook ongebruikelijk om je wanden er mee te doen, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 21:47
Prima prijs hoor.. hier een hele zolder onlangs laten stucen met een tussenwandje en dakkapel.. lijkt heel erg op jouw zolder maar weet het m2 natuurlijk niet exact. Was 2450 kwijt voor alles stucen (muren en plafond en trappengat), naden kitten, bijschuren en wit spuiten.. denk dat het redelijk overeen komt dus..

Zou t persoonlijk altijd laten stucen, veel netter dan afsmeren..

[ Voor 9% gewijzigd door ID-College op 21-03-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tdv98 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:04:
[...]
Geloof dat dat gewoon de verf is hoor.
Zonder meer. Maar dat neemt niet weg dat als je de structuur overstuct, de structuur op die plek weg is en de herstellaag daar overheen ligt. Dat leidt dus tot hoogteverschillen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 22:43
Ik zou ter controle gewoon nog even bij die vakman checken welke stappen hij gag nemen. Dus wat gaat ie doen, met welk materiaal? Dan hoor je of hij gaat ‘stucen’ of alleen de naden aansmeert (ik zou voor eerste gaan), hoe vaak hij denkt te moeten gronden/sauzen (zou twee keer gronden en een keer sauzen moeten zijn) en met welk materiaal (ik zou het nooit afwerken met cheape muurverf - zonde van al het andere werk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59

paQ

Sja, goede basis > stukadoor blij
Je hebt wel enorm veel kantjes en weet ik veel wat, maar weer relatief weinig plafond (dat zuigt ballen om te stucen)
Als het voor 1600 euro strak is, en jij bent daar OK mee, dan is het toch prima verder? :)

offtopic:
foto's van 'het werk' van een stukadoor op werkspot zijn volstrekt nutteloos... alsof je kunt zien of dat werk van hem is, of van een van zijn 18 ingehuurde gasten, of zijn broer, of ergens anders gejat van het internet

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
paQ schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:23:
Sja, goede basis > stukadoor blij
Je hebt wel enorm veel kantjes en weet ik veel wat, maar weer relatief weinig plafond (dat zuigt ballen om te stucen)
Als het voor 1600 euro strak is, en jij bent daar OK mee, dan is het toch prima verder? :)

offtopic:
foto's van 'het werk' van een stukadoor op werkspot zijn volstrekt nutteloos... alsof je kunt zien of dat werk van hem is, of van een van zijn 18 ingehuurde gasten, of zijn broer, of ergens anders gejat van het internet
Tja hij heeft een respectabel aantal reviews op WS en allemaal zonder uitzondering positief. Ik ga het wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]
Een stukadoor laat tussen zijn bus en zijn werk een wit spoor achter. Pak dus ook goed je trappen in. Rondom zijn werk is het 1 grote witte stofbende.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

aapjuh99 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:34:

50 /m2 is echt heel erg duur.
In coronatijd zat “een goeie” rond de 20/m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Op stucplaten hoef je alleen maar "wat finish te smeren".
Laatst nog een nieuw verlaagd plafond in de keuken gemaakt en dat gefinished. Dat kun je zelf/
Als we het nu over een muur met de tekening van de Himalaya hadden gehad, dan was je er met die meterprijs ook niet gekomen.

De stucadoor begon bij ons toilet (vooroorlogs huis, zaten nog de originele tegels in cement op de muur) bijvoorbeeld met spul wat cementgebonden was. Dat is wat meer werk en dus een stuk duurder. Maar het was ook een eersteklas maanlandschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
-DarkShadow- schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Een stukadoor laat tussen zijn bus en zijn werk een wit spoor achter. Pak dus ook goed je trappen in. Rondom zijn werk is het 1 grote witte stofbende.
Hij is vandaag voor het eerst geweest en het valt reuze mee. De trap heeft hij zelf afgeplakt. Verder valt op dat hij twee paar schoenen bij zich heeft.

Wel is de vloer een bende maar die gaat er toch uit en zit ook nog een laag stucloper op (hij moet nog +- een maand mee, dan gaat hij eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:49:
[...]

50 /m2 is echt heel erg duur.
In coronatijd zat “een goeie” rond de 20/m2
Ik heb in 2014 mijn GEHELE woning (rijtjewoning van 125m2 vloeroppervlak) laten stuccen en sausen en verven (binnen-kozijnen, alle deuren , houten trap). Dat kostte me toen 7500 euro en dat vond ik toen superveel geld. Maar achteraf…. inflatiecalculator zegt dat het nu 9600 euro is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:39:

Zit een heel heel licht werkje in.
Dat is geen werkje maar het profiel van de roller waarmee geverfd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

FreakNL schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:21:
[...]

Ik heb in 2014 mijn GEHELE woning (rijtjewoning van 125m2 vloeroppervlak) laten stuccen en sausen en verven (binnen-kozijnen, alle deuren , houten trap). Dat kostte me toen 7500 euro en dat vond ik toen superveel geld. Maar achteraf…. inflatiecalculator zegt dat het nu 9600 euro is.
prima toch, kom je echt NOWAY aan de 50 euro per m2 voor stucen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Wolly schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:21:
[...]

Dat is geen werkje maar het profiel van de roller waarmee geverfd is.
Ja prima. Zoals gezegd, ik ben een leek :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Resultaat van het stucwerk…

Ik zie geen gekke dingen vooralsnog maar nogmaals, ik ben echt een leek

En ja, er staat alweer was te drogen (grrrrr, kan dat niet ff wachten) maar dat staat er pas sinds het stucwerk inmiddels droog was Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-NEqc54ALT3V_YHsBsSCqxP5xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXkDwSXo54qLIEwJwc7GHqcc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcHKNd_WIoD8EJrNfWcZ2UtaXOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u076uSrLBSv3ly1N72fvACy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htpTKK01x3vdKCwqhorXrDKHcV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhddBB2w0UD0um5TSZpN7HTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFkFQXcX4e57DYrazdNQ5SVEyN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K37OlDkS6LZgZ7H8qOKLQMbu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rli6KavLyaSYhXSxTIfEq7SbywI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyMW2Z5JCkfB4SyVGRDP1fhL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9P6umEx1aK2srNn4RDkzpdz_mo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsIbEkCDarM9Qan51ft5bojD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek2O9nEsjggso3OkQChB2WK7EMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq5boSq0jXVW9sBTnhO2LXPi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZKI_NAcPe3YP4i_KFV704IFG88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8trRAn6QIWpNpmAgEMaK3Wv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q8qRjYmpUjhMaqyAdkT_-i3JY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qnkph2KXxJO0XF005OlRfdxp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfLHaa-7agQ0VXSXRfN_L2g6HOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOrS4GUrhsOhLemfumTUMq5g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YrI4hjokzjclTnOoDxCGI13inI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQbKGG6GdYFwC58KPyek8VPF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9OseENmSdI7SfbgHDS8QXht7z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJkljn1VJxzNR2djRfsJNwcB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkEtWjQ8m8o7UFG2CP_SqclgDDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXHnZmMENy1S8Za1176L8ySX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Q-vK_Ea1P-NrdpyWUwxUAe2BOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBq6yL16qsuFnMeFB3Vsd1QM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxWu871ruzs5jPi3XNsR9VnRS0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpzjtHVJFR9muHB2k0ptPVFS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Stucwerk vind ik altijd lastig te goed te beoordelen vanaf een foto, maar volgens mij ziet het er allemaal prima uit. Wat vind je er zelf van? En, de hamvraag, was het te goedkoop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
Ziet er voor de leek prima uit. Als je er zelf tevreden over bent en het blijft allemaal zitten op de lange termijn, dan is er toch niks loos? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Het ziet er allemaal strak uit, ook als ik “langs” de muur kijk.

Wel zijn er het en der wat “dingetjes “
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD4HkqzjhoPx0Ble59HiY4p-nEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHyLIK9PIy3T3flFWQ6b9Xpg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLNIbUY9a0tQhMgwIMqMmevFpVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVEktYsA8qsSFGaIyUSJk48V.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dat lijkt me allemaal opgelost te worden als hij gaat sauzen.

Moet er nu nog een keer geschuurd worden trouwens? Dat lijkt me wel, hoeveel rommel/stof geeft dat weer? :)

En nog iets;
Hij zegt dat hij twee keer gaat sauzen/verven maar doet dat op dezelfde dag… Kan dat zomaar? Het komt op mij wat vreemd over (of ik begreep hem verkeerd)

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 29-03-2024 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
-DarkShadow- schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Dit heeft hij allemaal zelf gedaan (afplakken trap). Ook had hij twee paar schoenen bij zich.

Hij was ook alleen. En hij ruimde ook alles nog netjes op toen hij klaar was.

Eigenlijk ongelofelijk dat hij in zijn eentje dit in 2 dagen gedaan heeft. Hij praat ook nauwelijks, gaat liever gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die dingetjes kan hij gewoon afsteken of wegschuren voor hij gaat sauzen.
Wat betreft "dezelfde dag", in het productblad van Sigma Superlatex staat dat het na een uur stofdroog is en na 4 uur overschilderbaar.
Als hij 's morgens begint en de hele zolder in de eerste laag heeft zitten zal dat na de middagpauze klaar zijn voor een 2e laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Hij begint om 7:00. En hij had het over een lange dag… Dus dat zou dan moeten kunnen…. thanks :)

Laat ik maar vertrouwen hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 29-03-2024 10:57 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Het is klaar.

Zaterdag kwam hij langs mij hij vond het nog niet droog genoeg.

Vandaag heeft hij het wel afgemaakt.

Is het super-modelhuis-strak? Ik denk het niet. Maar daar zeg ik meteen bij dat ik WEL tevreden ben. Ik heb hem dan ook een positieve review op werkspot gegeven. Hij heeft ook gewoon netjes gewerkt en de zooi viel reuze mee.

Op het eerste gezicht is het trouwens gewoon strak maar als je gaat inzoomen kom ik (op 60m2) een paar plekjes tegen die meh zijn. Vooral bij lastige hoekjes. Ik stoor me daar zelf niet aan. Ik heb een rondje door het huis gedaan en als je dan naar het sauswerk van 2014 kijkt zijn er inmiddels ook dingen die niet meer tip-top zijn. Sowieso zijn we in die jaren zelf lomp geweest op sommige plekken (deukjes) en er zijn ook plekken die op hout aansluiten (bijvoorbeeld kozijnen) waar er in de loop der jaren toch scheurtjes ontstaan zijn. Maargoed, je leeft ook in een in huis, er zijn wel meer dingen niet meer tip-top..

En heel eerlijk, het sauswerk uit 2014 was wel echt superstrak, daar kan dit niet aan tippen. Maar toen had ik ook wel een hele goeie te pakken, die vent was ook Meesterstucadoor en dat schijnt een ding te zijn. Maar toen lag de markt echt op zijn gat. Die man is inmiddels ook met pensioen dus daar kon ik ook niet meer in zee

Overview:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1nFchMjecuUQHvJjMsbJ2xJ23g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhPLXbqPmmtWuOltDzrPPkmI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_dIFxHiPhMoaf3AcuXj_0eF-N8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mruaPdK8GJi1RdjHVwBoNQjp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMfnHFJ8-MW-h4t6cZJQur200bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfxoUC7JKWN9griW5Fzym3CO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8gHtoQQ9ae2wQeek0kQ3Y6Ldsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InpB4e7HUwHE18tiJntRkxvc.jpg?f=fotoalbum_large
(plaatje van centraaldoos is op mijn verzoek vrijgemaakt, doe ik een centraaldeksel op) (net zichtbaar rechstboven, moet ik nog uitsnijden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5c1q0FuV1UWoZqGe0cw7YxfeBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBBoSgObFRmqIy9x1LjxqcDS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V5ulicUs1ekQJLVn_NV5X2AZY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSzh8o8EnNgroDxW5BR1kXbU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me-PEaPsX7JglJqsZlWcnCpzbTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izWKKI0qYiyKi1oz19mJ6i9N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/if2Slyqa0X3L877PMAxOS_hMgOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcJvRnyVNue0eSSwaq7TUidg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpzTQ5-pGjjY_qs88tsrgnf3-j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLZFxOsCClJdKNRhjTRvfLIC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz3-r4w6tDs48jZ71SuwttgEOuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqepg1Fer2aEYrxnMbUzSbZd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2xmbs8aQSudHeiOc_gS-Oy-BNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mz0aYmPwJTiqeKOVrYME9J5z.jpg?f=fotoalbum_large

Dingetjes waarvan ik zeg meh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_b5lkphIPyavTsYjNZNghfxMBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vh734AqASU38bT8fXHkMfmGX.jpg?f=fotoalbum_large
Slordig. Maar hier komt nog een vensterbank overheen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zuhzXFsRCpARiso4Xlgj_2g2to=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtbKCaJR2CTIACFWrhiejCpp.jpg?f=fotoalbum_large
Bij de rode balk, niet geheel netjes (streepje).
Op vorige foto’s van het stucwerk kun je zien waar deze rode balk loopt (niet op een plek waar je vaak kijkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5985LWExby8mg-pC6iOq2bolnAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs5Ra0lWZ1U2alNakCgi78FB.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zit ook een "streepje"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKHg6GQMMct95Q-HcqSrHCcXUio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DqzHXgU1g4qmjEEbWDFnL4s.jpg?f=fotoalbum_large
Eigenlijk meh maar aan de andere kant heeft hij dit gewoon netjes gedaan, de overgang naar de oude begipste slaper is ook gewoon lastig. En die wilde ik niet meenemen want die loopt helemaal tot in de nok.. Ik zou dit niet in een slaapkamer willen zien maar dit is op de overloop om de hoek.. In de slaapkamer zit deze slaper in een schuifwand (zie boven).

Resumerend. Model-huis kwaliteit? Nee. Prijs-kwaliteit? Echt prima. Ben ik tevreden? Ja.

En de zwevende “vensterbank” komt natuurlijk nog een echte vensterbank op en hij heeft me aangeraden om aan de onderkant (boven het knieschot) ook een plint te doen in de breedte omdat het gips daar altijd een zwak punt zal blijven . Zit tegen hout aan (gaat werken) en er kon ook niet zo’n hoekprofiel op.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 01-04-2024 22:43 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:08
Ik moet bijna lachen om de 'meh puntjes'

Als dat alles is! Prima vakman! En een eerlijke prijs!

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _JGC_
Zo te lezen een harde werker die gewoon eerlijk zijn geld verdient.
Niet alles op Werkspot is kut. Er zitten ook mensen tussen die heel goed zijn maar commercieel niet heel sterk zijn en dus werk aannemen via Werkspot. Waarvan deze het bewijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
pentaw1nz schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:36:

Inderdaad. Ziet er erg netjes uit. Wil zijn gegevens wel hebben (pb aub!)

[ Voor 15% gewijzigd door FitTiv op 02-04-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ziet er allemaal heel netjes uit. Die "meh"-puntjes heb je ook bij duurdere stucadoors. Als je echt iets "meh" vindt kan je altijd nog vragen aan de stucadoor om het te fixen. Maar de kans is groot dat je bij het inrichten van de zolderkamers zelf al meer kleine beschadigingen maakt dan al die puntjes bij elkaar.

Ik heb trouwens ook mijn gipsplaten wand laten stucen. Reden: het resultaat wordt veel mooier, een gipswand plaatsen als beginner is prima te doen maar een muur mooi afwerken is heel erg arbeidsintensief en de kans is groot dat het resultaat alsnog niet mooi wordt. En voor mijn gevoel geeft de stuclaag ook extra stevigheid, maar misschien zit dit tussen mijn oren.

[ Voor 37% gewijzigd door MarcoC op 02-04-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:37
Zet er netjes uit. Bij elke stukadoor kan je wel iets vinden na de tijd. Ik zou er tevreden mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou verwachten dat de schilder dit oplost. Dit soort kleine plekjes zijn met klein schuurpapiertje zo weg te halen.Kan mooi meegenomen worden als de schilder de hoekjes toch aan insnijden en kitten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Sethro schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:05:
Ik zou verwachten dat de schilder dit oplost. Dit soort kleine plekjes zijn met klein schuurpapiertje zo weg te halen.Kan mooi meegenomen worden als de schilder de hoekjes toch aan insnijden en kitten is.
In dit geval is de stukadoor ook de schilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

pentaw1nz schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:36:

Precies

Je hebt iemand gehad die zich 3 dagen helemaal uit de naad heeft gewerkt incl materialen voor die 1600?

Keurig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ga naar de bouwmarkt en haal voor drie euro wat schuurgaas. Heb je in een minuut alle meh-plekjes mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:46
Ik vind het zeer netjes, stucen en sauzen voor 32 de m2 is ook zeker niet veel. Heeft ie de binnenhoeken ook gekit? Anders heb je nog kans dat daar snel scheurtjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 07:59
Ik heb twee slaapkamers verbouwd in ons 2e huis. Wanden met OSB en gipsplaat. Wij hebben wel gekozen om te laten stucen. 2 kamers van 16m2 en 240cm hoog. Kosten waren 1600e voor alle wanden en plafond voor twee kamers inclusief afdekken naden, materiaal en voorstrijk. Bovenverdieping en de trap had hij ook nog afgedekt met stuckloper.

[ Voor 8% gewijzigd door mcsluis op 02-04-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:16
@FreakNL Ziet er echt wel netjes uit hoor! Voor een goede prijs volgens mij. Die ‘meh’ staat wat mij betreft voor ‘mierenneuken’, haha ;)
Nee, goed dat je alles laat zien en in beeld brengt. Maar je vindt ALTIJD wel wat over zo’n oppervlakte, dus dit is gewoon goed gedaan.

Wij zijn nu bezig voor een offerte voor de zolder. Twijfel tussen vliesbehang en stucen + sauzen. Ze geven aan voorstrijken en 2x sauzen maar in het verleden is hier stucwerk na het schuren ook wel eens gewoon 1x gesausd en dat ging prima. Het is ‘maar’ voor de zolder.. de kosten lopen toch al gauw op helaas.
Pagina: 1