Verwarming lekt na onderhoud door monteur + CV vullen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:52
Mijn woning gaat op dit moment flink op de schop. Een van de zaken die gebeur(d)en is het verwijderen van de CV ketel om zo de ruimte opnieuw te stuken. De CV is vandaag opnieuw geïnstalleerd door het bedrijf dat hier verantwoordelijk voor is.

Ik kwam thuis (heb de monteurs binnen gelaten en ben gaan werken) en begon de CV te vullen. Wat bleek - een radiator was niet goed afgesloten en begon te lekken toen ik de CV begon te vullen. Gevolg - zompig laminaat + ondervloer.
Meteen draaide ik de verwarming goed dicht (gelukkig had ik nog een sleuteltje!) en nam ik foto's om de schade vast te leggen. Voor mijn gevoel is deze verwarming er bij het monteren tussendoor geglipt. Van vaklui zou ik verwachten dat zij alles voor de zekerheid nog een keer nalopen.

Was het van mij een redelijke aanname dat de radiatoren dicht gedraaid zouden zijn en dat ik deze kon beginnen met vullen, of had ik eerst de verwarmingen langs moeten gaan om dit te controleren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73te3AEzAr5G0boQtYP_XiS5Dj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QnYcMAdkwx56rxPqJfGLeXR.jpg?f=fotoalbum_large

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 19:18
Wie heeft hem leeg laten lopen? Die partij zou ook moeten weten wat er allemaal open gedraaid is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@LordSinclair De monteurs hebben de installatie leeg laten lopen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Waarom heeft dat bedrijf de CV niet gevuld en in gebruik genomen? Dan konden zij dit ook gelijk oplossen of in 1x goed gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@Lelletje goede vraag, had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht. Ik kwam thuis en de CV stond te knipperen dat er 0 bar druk was.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
En je neemt dan geen contact op met de firma om te achterhalen of de werkzaamheden afgerond zijn?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
IMHO is degene die vult altijd verantwoordelijk. De vraag is echter waarom de monteurs dat niet hebben gedaan?

Is aan de radiator zelf ook gesleuteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 12:50
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:24:
@Lelletje goede vraag, had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht. Ik kwam thuis en de CV stond te knipperen dat er 0 bar druk was.
Kan ook zijn dat ze wel gevult hebben maar het weer weg is gelopen door de openstaande radiator.
Weet niet hoe hard het eruit komt maar meestal kan je sneller vullen dan het eruit loopt.

Als hij helemaal openstond ja dan moeten ze dit gelijk gemerkt hebben.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:17:
Was het van mij een redelijke aanname dat de radiatoren dicht gedraaid zouden zijn en dat ik deze kon beginnen met vullen, of had ik eerst de verwarmingen langs moeten gaan om dit te controleren?
Beetje half/half.

Het is ook weer niet heel vreemd dat er ergens water gaat lekken bij een systeem waar flink aan gesleuteld is. Het kan ook een koppeling zijn die niet goed is aangedraaid of iets is kapot gegaan tijdens het onderhoud.

Als je alleen bent is het lastig, maar als ik aan het vullen ben, dan loop ik zelf of iemand anders meestal wel even een rondje om te zien of er niet ergens iets misgaat. Als je dan ergens een sissende ontluchter hebt kun je die meteen dichtdraaien. Sowieso moet je die allemaal nog nalopen om de lucht weer uit het systeem te laten.

Maar gewoon 'blind' er 1,5 bar op zetten, dan neem je wel een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Met name het feit dat hij nog helemaal leeg was zou een trigger moeten zijn om even navraag te doen. Misschien waren ze niet eens klaar en lag er nog een hele leiding open. Maar net zo slordig van het bedrijf om niet even goed een status update te geven. Zodra zij groen licht hadden gegeven om te vullen kan je ze wel aanspreken op deze slordigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-09 14:22
Hoe kun je nu een CV installatie op juiste werking testen zonder hem weer op druk te brengen. Een initiële ontluchting van de radiatoren zou je dan nog als service mogen verwachten.

Dat is overigens een retorische vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
magic_nl schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:26:
En je neemt dan geen contact op met de firma om te achterhalen of de werkzaamheden afgerond zijn?
Dit. Als ik een bedrijf inhuur om die CV weer op te hangen verwacht ik ook dat ze getest hebben of alles goed is aangesloten. Dat kan alleen maar door alles weer te vullen en 'm aan te zetten. Is ie niet aan, geen druk? Dan zijn ze niet klaar, kom maar terug.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Dank voor de reacties allemaal! De woningbouw gaat er werk van maken.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
For what it’s worth, dit oepsje kan goed onder je inboedelverzekering vallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 27-03-2024 23:30 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1